|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Nie 08 Gru, 2013 |
Potrzebna fachowa pomoc |
Autor |
Wiadomość |
willyfog [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2011 Potrzebna fachowa pomoc
|
|
|
Czesc
zostalem do Was skierowany wiec u was skladam prosbe o pomoc. Problem jest takiej miary.
Remonutje stary motocykl BMW z 1979 roku o pojemnosci 1000cm3 w ukladzie bokser, ktory ma duza kompresje czyli duze "opory aby go odpalic". Dlatego tez BMW zamontowalo w nim rozrusznik samochodowy i akumulator (czyt: cegle) 30AH 300A.
Po remoncie i niewielkich zmianach w konstrukcji ramy taki akumulator na pewno mi sie nie zmiesci. Dlatego tez wpadlem na pomysl wrzucenia do niego pakietu LiFePO4 4S3P na bazie cell firmy A123 ANR26650 (patrz zalacznik).
Moje przemyslenia sa takie. Rozrusznik ma max prad startowy 320A. Jezeli zastosuje cele wyzej wym. producenta to przy max. chwilowym pradzie rozladowania moge skozystac z 60C. Biorac zaproponowany pakiet 4S3P mam pakiet o 13,2 V i 6,9Ah , czyli przy 60C dostep do chwilowego pradu ponad 400A. Czyli super.
Alternator motocykla dostarcza maksymalnie 20A przy duzych obrotach. Pytania:
1) czy po prostu taki pakiet podpiad do instalacji (co wiele osob na swiecie robi) i skrocic zywot celi o 2-3 lata a A123 i tak przezyje jakies 4 lata?
2) szukac lub w tym przypadku zaprojektowac/zamowic BMS dla calego pakietu lub/i male uklady monitorujace kazda cele?
Czy ktos moze mi pomoc jak to ugryzc?
Battery design.pdf moj projekt pakietu |
Pobierz Plik ściągnięto 434 raz(y) 713,83 KB |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|