ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
wybór zestawu do konwersji
Autor Wiadomość
PEgaz 
początkujący


Wiek: 49
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 3
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 24 Lip, 2019   wybór zestawu do konwersji

To pierwszy post więc najpierw witam wszystkich.

Właśnie stoję przed wyborem cóż zakupić do mego pierwszego elektryka z prawdziwego zdarzenia. Całkiem pierwszy to był najtańszy chińczyk na świecie o nazwie Ancheer (proszę się nie śmiać, od czegoś trzeba zacząć :) i pomyślałem, że a nóż, komuś z Was będzie się chciało skrobnąć cokolwiek by pomóc leszczowi wybrać.

Przez "elektryka z prawdziwego zdarzenia" nie mam na myśli tych potworów, o których czytam sobie na forum z 5000W, prędkościami 150km/h i zasięgiem baterii 1200 km :) , tylko:

1. Mieszkam na Śląsku, w miarę na płaskim, choć mam niedaleko w Beskidy (i często tam bywam), rower będzie wykorzystywany mniej/więcej w:
- 60% - dojazd do pracy po płaskim - w jedną stronę mam 18km
- 20% - czas wolny i wycieczki z rodziną po okolicy najbliższej, czasem dochodzące do 50/60km
- 20% - wakacje/weekendy beskid, i tutaj zdarzają się wyjazdy typowo rowerowe z całym dobytkiem na rowerze, lub mocno górskie drogi, ale bez szaleństw w terenie.

2. Nie da się kupić roweru do wszystkiego niestety, więc padło na crossowy, waham się między:
Northtec Caledon DB AL (http://nrowery.pl/rowery/cross/12-caledon-db-al)
Unibike Viper (https://www.dobrerowery.pl/unibike-viper-czarno-grafitowy?combination_id=29031&gclid=EAIaIQobChMIn4iFutvI4wIVDh0YCh1LWwfqEAYYAyABEgLcuvD_BwE)


3. I teraz jego elektryfikacja.
- nie chciałbym by był jakoś hiper ciężki, i nie wyobrażam sobie z napakowanym rowerem sakwami męczyć się jeszcze z wagą i oporami samego silnika jak skończy mi się prónd, więc chyba widzę jakąś mocniejszą przekładniówkę (choć nigdy w życiu nie jeździłem na bezprzekładniowym i nie wiem na ile te opory są wyczuwalne)
- silnik fajnie gdyby wspomagał do 45-50 km/h (koło 28') - pewnie całej mocy nie wykorzystam, ale fajnie mieć trochę zapasu
- chciałbym na jednym ładowaniu móc dojechać i wrócić z pracy, czyli minimalnie 40km zasięgu przy pełnym wspomaganiu (choć i ja zawsze wspomagam silnik, nie jeżdżę na manetce, jestem relatywnie lekki (65+ kg))

i tyle z moich wymagań. Chciałbym, żeby rower posłużył mi kilka lat.


Po wstepnym poczytaniu najbardziej podchodzi mi pomysł z Rapid S-1100 SuperLight (https://www.e-biker.pl/pl/p/Zestaw-do-konwersji-roweru-Rapid-S-1100-SuperLight/45) - nie podoba mi się jednak trochę cena :) Nie wiem także czy to mnie pociągnie pod górkę, czy będzie tylko udawał wspomaganie jak mój poprzedni Ancheer z 250W na pokładzie.
A może jakiś MID? (choć nigdy MIDem nie jechałem) Robię tych kilometrów całkiem sporo i nie chcę siedzieć co chwilę w garażu wymieniając napęd (chyba, że te problemy z napędem są mocno przesadzone).

Pomóżcie proszę i pozdrawiam wszystkich
Piotr
 
 
wiedzmin44 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2019
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Lip, 2019   

Powiem Ci tak. Posiadam przekładniówkę 250W w rowerze, silnik ma oznaczenia Youe H04A. Na odblokowanym kontrolerze sinus 36V 15A rower mi jedzie 36 - 37 km/h po płaskiej drodze na kołach 28 cali. Przyśpieszenie ma mniejsze do 18 km/h i do tej prędkości jest ekonomiczny bardzo - przy predkosci 18km/h przy oszczednej delikatnej jezdzie jestem w stanie przejechac 50 km na baterii 10Ah na samej manetce. Zasieg mojego roweru przy max predkosci to ok 30 km. Gdy dalej zaczynam przyśpieszać i przekroczę 20 km/h wchodzi tak jakby w niego drugie życie i robi się żwawy. Prawdopodobnie albo posiadam w nim przekładnię wysokoobrotową i moment obrotowy jest wyższy na wyższych obrotach albo to jest kwestia sterownika. Nie mniej jednak bardzo sobie chwalę ten silniczek. W góry będzie za słaby nie mniej jednak radzi sobie ze srednimi wzniesieniami na stromych musze go wspomagac. Przekladniowka musisz nauczyc sie jezdzic zeby Ci dlugo posluzyla np jadac przez krawezniki rozpedz sie i z chwila przekraczania kraweznika jedz bez gazu albo wcisnij delikatnie klamke hamulca zeby nie hamowala a rozlaczyla silnik a za kraweznikiem i tak sobie przyspieszysz to samo z progami zwalniajacymi bo na takich wybrzuszeniach na drodze najbardziej dostaja w kosc przekladnie w silniku. Do twoich wymagań swietnie sprawdzi się silnik przekładniowy 500W 48V poszukaj jakiegoś huba bafanga na tylne koło albo silnika MAC.
 
 
PEgaz 
początkujący


Wiek: 49
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 3
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 24 Lip, 2019   

Dzieki za odpowiedź.
W tym tanim chińczyku miałem 250W, nie odblokowywałem go jednak i jechał ile go ustawili fabrycznie. Pod górkę było niezwykle kiepsko i to wcale nie mówię o alpach, ale zwykły podjazd pod jakieś nie_za_duże wzniesienie dawało mu mocno w kość. W nazwie miał MountainBike, ale na nazwie raczej poprzestali. Ale trudno wymagać czegoś niezwykłego od roweru za takie pieniądze.
Nie chcę jednak znów wtopić w coś co będzie "pół środkiem" - chce mieć sporo fun'u i trochę zapasu jeszcze w osiągach by znów za chwile nie szukać kasy na następny rower.

Poczytam o MACach, dzięki.
 
 
wiedzmin44 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2019
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Lip, 2019   

MAC to bardzo dobre silniki ludzie je chwala cala magia przekladniowca jest w przekladni i sterowniku. To taki kompromis miedzy przyspieszeniem pradem pobieranym i zasiegiem. Co do mida to się nie wypowiem bo go po prostu nigdy nie mialem wiec sie nie wypowiem wiadomo ze mid bedzie zuzywal naped. W przekladniowcu tez zuzywaja sie kola przekladni. Ale sa one dostepne do kupienia i nie drogie wiec problemu nie widze ludzie przejezdzaja 15-20 tys km zanim je wymieniaja.
 
 
Tyżak 
początkujący


Wiek: 27
Dołączył: 30 Lip 2019
Posty: 10
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 30 Lip, 2019   

Powinieneś celować w rower na osprzęcie Shimano Deore z amorem olejowo-sprężynowym z blokadą skoku. Najczęściej tu stosowanym i jednym z lepszych tego typu do rowerów typu cross jest Suntour NCX D-RL. Co do hamulców to muszę Cię zmartwić. Tarczówki potrafią wydobyć takie dźwięki że żaden v-break się do nich nie umywa. W crossie tarczówki mają przewagę wyłącznie na mokrej nawierzchni z górki tudzież w błocie. Tam ma krótszą drogę hamowania. Dobrze ustawiony v-break działa bardzo dobrze, jest tani i łatwy w serwisowaniu ale szukać dobrego roweru na v-breakach można obecnie ze świecą. :shock:
_________________
Tyżak!
 
 
Bolt-ebike 
początkujący
Bolt ebike


Wiek: 32
Dołączył: 10 Maj 2019
Posty: 22
Skąd: Śrem
Wysłany: Wto 30 Lip, 2019   

Polecam zestaw Bolt-e1000 Smart i do tego baterię bidonową 17,5 Ah.

www.bolt-ebike.pl
 
 
grzes33 
początkujący


Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro 28 Sie, 2019   

Witam,
Mam pytanie, czy kupował ktoś zestawu do konwersji z Aliexpress? Zastanawiam się czy to dobry pomysł, czy raczej kupować z naszych polskich sklepów tu na miejscu.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 28 Sie, 2019   

Kupował i wyobraź sobie, że jeździ :cool:
Kupując na miejscu. Korzyści: teoretycznie - szybsza dostawa, gwarancja. Minusy: wyższy koszt -marża, vat 23%.
Zakup na ali bezproblemowy, ale: dostawa trwa dłużej, należy zwrócić uwagę czy wysyłka jest bez cła, gwarancja :lol:
Ja kupiłem 2 napędy na ali. Z grubsza licząc dzięki temu baterie mam gratis. Narazie działają
:grin:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Józef 
początkujący
Józef


Pomógł: 2 razy
Wiek: 71
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 39
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Śro 28 Sie, 2019   

Polecam rapid s- 1100 użytkuję taki od kwietnia. Jedną ma wadę drogi. Ale coś za coś jest dobra gwarancja. Natomiast kupując od chińczyków różnie bywa. No i firma polska.
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 28 Sie, 2019   

Właśnie - polska firma :sad:
Jestem na etapie kompletowania osprzętu do rohloffa i wszystko kupuje u szwabów. Ceny niższe :!: Dostawa szybsza. Super komunikacja, odpowiadają natychmiast, informują o każdym etapie zamówienia. U nas niestety klient jest traktowany jak namolny petent. :sad:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
R432 
brygadzista


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 223
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 28 Sie, 2019   

andypip, masz może zdjęcie twojego roweru? Rohloff rozumiem, że chodzi o piastę, ostatnio bardzo mnie kuszą ale cena
_________________
fietscycle.com

kontakt office@fietscycles.com
 
 
andypip 
prezes


Pomógł: 50 razy
Wiek: 63
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 641
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 28 Sie, 2019   

W tej chwili speedhub leży w garażu i czeka na szprychy sapim od ponad 2 tyg.
Nie doczytałem do końca jak to ma być poskładane i musiałem dokupić jeszcze dźwignię blokady obrotu piasty i odpowiednie mocowanie do niej.
Czekam niecierpliwie na finał tego mojego projektu i 1 jazdę :razz:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
PEgaz 
początkujący


Wiek: 49
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 3
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 30 Sie, 2019   

Józef napisał/a:
Polecam rapid s- 1100 użytkuję taki od kwietnia. Jedną ma wadę drogi. Ale coś za coś jest dobra gwarancja. Natomiast kupując od chińczyków różnie bywa. No i firma polska.


Czy jeździłeś tym cudem choć trochę w górach? Czy możesz powiedzieć jaki taki zestaw przekładniowy ~1kW daje radę na podjazdach? Mam dość blisko w Beskidy i często z nich korzystam. I nie mam tu na myśli jazdy w hiper terenie i pełny offroad, mam w końcu rower crossowy. Ale i tak jest mnóstwo tras, które chętnie bym wypełnił swoją osobą na elektryku :)
 
 
Józef 
początkujący
Józef


Pomógł: 2 razy
Wiek: 71
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 39
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Sob 31 Sie, 2019   

Przejechałem 2400km od kwietnia tego roku, mieszkam w Wałbrzychu gdzie górek jest hohoho. Zaliczyłem górę Chełmiec 853m oraz Trójgarb 855m po parę razy. Sprawuje się świetnie, ale nie będę zachwalać więcej, niektórzy forumowicze posądzą mnie, że w tej firmie pracuje (co mnie już spotkało) na forum. Poczytaj sobie o zestawie Rapid s-1100 na https://www.e-biker.pl/
 
 
grzes33 
początkujący


Dołączył: 11 Lip 2019
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2019   

andypip napisał/a:
Właśnie - polska firma :sad:
Jestem na etapie kompletowania osprzętu do rohloffa i wszystko kupuje u szwabów. Ceny niższe :!: Dostawa szybsza. Super komunikacja, odpowiadają natychmiast, informują o każdym etapie zamówienia. U nas niestety klient jest traktowany jak namolny petent. :sad:


Kupujesz osobiście w Niemczech czy przez jakieś strony internetowe?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group