To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Dołożenie większych akumulatorów w rowerze.

Anonymous - Pon 05 Mar, 2012
Temat postu: Dołożenie większych akumulatorów w rowerze.
Moje stare akusy już padają, ale mam w zapasie jeszcze chilwee z innego skutera i postanowiłem przełożyć je do rowerka. Kombinowałem na różne sposoby, bo gabaryty nie pozwalały na jakieś sensowne umieszczenie i wymyśliłem coś takiego. Może się kiedyś komuś przyda.









Teraz liczę na zasięg w granicach 130 km na jednym ładowaniu ;)

r2d2 - Pon 05 Mar, 2012

Dałbyś może jeszcze jakieś mocowanie do tej rurki do przodu, bo raczej słabo mi to wygląda ;)

Pozdro.

Anonymous - Pon 05 Mar, 2012

Też o tym myślałem, ale tam jest ściśnięte to od góry dwoma śrubami 8mm. Robiłem jazdę próbną i ani to drgnie. Ale dla pewności coś tam przykręcę.
JerzyZ - Pon 05 Mar, 2012

W czasie normalnej jazdy wszystko będzie OK - w końcu rowerzysta też nie jest zbyt mocno związany z pojazdem, a nie spada.
Gorzej będzie przy wywrotce - miejscowe naprężenia zniszczą obudowy akumulatorów.

Anonymous - Pon 05 Mar, 2012

One są sklejone dwustronną taśmą klejącą. Prędzej spawy od dołu puszczą. Ale spokojnie, coś wymyślę ;)
Dodam, że już raz wyleciały mi ze skutera po dachowaniu na koleinach na asfalcie i jakoś wytrzymały. Nie są najgorsze, jeśli chodzi o wykonanie. Faktycznie trzeba by je zamocować od góry do ramy z przodu. Zawsze będzie bezpieczniej.

rychuxxl - Pon 05 Mar, 2012

A co to za akumulatorki? Jaka pojemnosc ze spodziewasz sie takigo zasiegu? Jaki tam masz silnik? Ile pradu Ci pobiera no i jakie osiagasz tym predkosci? To juz chyba wszystkie pytania ;)
Anonymous - Pon 05 Mar, 2012

Dołożyłem kawałek mocowania. Teraz powinno być bezpieczniej ;-)



Akumulatory4x CHILWEE 12V/20Ah. Liczę na zasięg w granicach 130 km. Silnik BLDC 240W. W czasie spokojnej jazdy pobiera w okolicach 4-5A. Rozpędza się do 27 km/h, ale po włączeniu "dopalacza", normalnie jedzie w granicach 23 km/h.
Poprzednio na 1 rocznych akumulatorach 4x12V/10Ah przejeżdżałem przy spokojnej jeździe ponad 60 km.

Anonymous - Sob 17 Mar, 2012

Wczoraj zrobiłem test zasięgu i okazało się, że jeden z akumulatorów był niedoładowany do pełna. Zrobiłem 60 km. Zapewne na zasięg wpłynęło to, że trochę prądu straciłem na jazdę po błocie, bo zachciało mi się pojechać na budowaną autostradę A2 i tam ugrzązłem. Akumulatory mają już 3 lata i swoje też straciły. Jeśli dodać jeszcze ogólną wagę, coś w granicach 180 kg i niezbyt wysoką temperaturę, to i tak nieźle. Wyrównałem akumulatory i sprawdzę to jeszcze raz bez zapuszczania się w bagna ;)
Anonymous - Sob 17 Mar, 2012

Ja na dziś przejechałem 32 km i mam dość, dupsko boli. Ale jechałem po asfalcie w granicach 20 km/h i na razie palą się wszystkie ledy na wskaźniku ;) A jest ich 4 ;)
Jutro może ciąg dalszy jazdy, akusów nie doładowuję do jutra.

tomson - Sob 17 Mar, 2012

ja jakbym jechał rowerem 20km po asfalcie na ogniwach A123 36V_ 2.3Ah to bym przejechał 17 km
nanab - Sob 17 Mar, 2012

Zeeltom, zamontuj sobie żelowe siodełko albo nakładkę-wygoda bez porównania. Jestem ciekaw jak zachowuje się tak mocno dociążony rower. Nie ma problemów np na zakrętach albo przy pokonywaniu krawężników?
tomson napisał/a:
ja jakbym jechał rowerem 20km po asfalcie na ogniwach A123 36V_ 2.3Ah to bym przejechał 17 km

Ta bateria zakrzywia czasoprzestrzeń? :D

Anonymous - Sob 17 Mar, 2012

Trzeba wolniej pokonywać zakręty, bo masa całości wyrzuca na zewnątrz. Niskie krawężniki, nie ma problemu, większe staram się omijać, albo zsiadam.
Anonymous - Nie 18 Mar, 2012

Dziś przejechałem sumarycznie 70 km. Nadal jeden akumulator jest niedoładowany, Muszę go osobno doładować, jak pozostałe. Liczyłem na więcej, ale waga swoje robi. To i tak najlepszy wynik jaki osiągnąłem na rowerze na jednym ładowaniu. Podejrzewam, że na nowych akumulatorach zasięg doszedł by do ponad 100 km. Te już mają 3 lata i swoje już przeszły. A teraz pytanie do specjalistów od polimerów. Ile by kosztowała bateria 20 Ah 48V?
toft - Pon 19 Mar, 2012

Za 100 paluszków 18650 zapłaciłem 400 zł. W kole 26 z silnikiem wiadomym zasięg był 50 km przy przelotowej coś koło 28+ a średnia to było chyba coś koło 26,5kmh. Ale to było kiedyś. Dziś chyba rynek wypełniony jest bardziej badziewiem niż dobrymi litami. Wyjęta pojemność jakieś 20-21ah napięcie nominalne miałem 30V. Obecnie widziałem na hobbykingu w bardzo dobrej cenie w warehouse de lipole zippy 15c 6s5000mah za 50 $. Przesyłka z niemiec do Polski to raczej tanio i nie ma cła vatu itp.
Pir-serwis - Sob 24 Mar, 2012

Spory ten zasięg.Ja na takich jak ty 108sztukach przejadę 35km z prędkością 30km/h.
Silnik szczotkowy 16cali 36V przewoltowałem na 55V by jechał szybciej (32km/h max).
Ogniwa z laptopów.
Wyładowałem bardziej w zeszłym roku i jeden skład padł 6z8 połączonych równolegle.
Muszę dorobic odcięcie przy zbyt niskim napięciu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group