ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Dołożenie większych akumulatorów w rowerze.
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Mar, 2012   Dołożenie większych akumulatorów w rowerze.

Moje stare akusy już padają, ale mam w zapasie jeszcze chilwee z innego skutera i postanowiłem przełożyć je do rowerka. Kombinowałem na różne sposoby, bo gabaryty nie pozwalały na jakieś sensowne umieszczenie i wymyśliłem coś takiego. Może się kiedyś komuś przyda.









Teraz liczę na zasięg w granicach 130 km na jednym ładowaniu ;)
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 05 Mar, 2012   

Dałbyś może jeszcze jakieś mocowanie do tej rurki do przodu, bo raczej słabo mi to wygląda ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Mar, 2012   

Też o tym myślałem, ale tam jest ściśnięte to od góry dwoma śrubami 8mm. Robiłem jazdę próbną i ani to drgnie. Ale dla pewności coś tam przykręcę.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pon 05 Mar, 2012   

W czasie normalnej jazdy wszystko będzie OK - w końcu rowerzysta też nie jest zbyt mocno związany z pojazdem, a nie spada.
Gorzej będzie przy wywrotce - miejscowe naprężenia zniszczą obudowy akumulatorów.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Mar, 2012   

One są sklejone dwustronną taśmą klejącą. Prędzej spawy od dołu puszczą. Ale spokojnie, coś wymyślę ;)
Dodam, że już raz wyleciały mi ze skutera po dachowaniu na koleinach na asfalcie i jakoś wytrzymały. Nie są najgorsze, jeśli chodzi o wykonanie. Faktycznie trzeba by je zamocować od góry do ramy z przodu. Zawsze będzie bezpieczniej.
 
 
rychuxxl 
początkujący



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 48
Skąd: Sośno / Bydgoszcz
Wysłany: Pon 05 Mar, 2012   

A co to za akumulatorki? Jaka pojemnosc ze spodziewasz sie takigo zasiegu? Jaki tam masz silnik? Ile pradu Ci pobiera no i jakie osiagasz tym predkosci? To juz chyba wszystkie pytania ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 05 Mar, 2012   

Dołożyłem kawałek mocowania. Teraz powinno być bezpieczniej ;-)



Akumulatory4x CHILWEE 12V/20Ah. Liczę na zasięg w granicach 130 km. Silnik BLDC 240W. W czasie spokojnej jazdy pobiera w okolicach 4-5A. Rozpędza się do 27 km/h, ale po włączeniu "dopalacza", normalnie jedzie w granicach 23 km/h.
Poprzednio na 1 rocznych akumulatorach 4x12V/10Ah przejeżdżałem przy spokojnej jeździe ponad 60 km.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

Wczoraj zrobiłem test zasięgu i okazało się, że jeden z akumulatorów był niedoładowany do pełna. Zrobiłem 60 km. Zapewne na zasięg wpłynęło to, że trochę prądu straciłem na jazdę po błocie, bo zachciało mi się pojechać na budowaną autostradę A2 i tam ugrzązłem. Akumulatory mają już 3 lata i swoje też straciły. Jeśli dodać jeszcze ogólną wagę, coś w granicach 180 kg i niezbyt wysoką temperaturę, to i tak nieźle. Wyrównałem akumulatory i sprawdzę to jeszcze raz bez zapuszczania się w bagna ;)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

Ja na dziś przejechałem 32 km i mam dość, dupsko boli. Ale jechałem po asfalcie w granicach 20 km/h i na razie palą się wszystkie ledy na wskaźniku ;) A jest ich 4 ;)
Jutro może ciąg dalszy jazdy, akusów nie doładowuję do jutra.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

ja jakbym jechał rowerem 20km po asfalcie na ogniwach A123 36V_ 2.3Ah to bym przejechał 17 km
_________________
pozdr
Tomek
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

Zeeltom, zamontuj sobie żelowe siodełko albo nakładkę-wygoda bez porównania. Jestem ciekaw jak zachowuje się tak mocno dociążony rower. Nie ma problemów np na zakrętach albo przy pokonywaniu krawężników?
tomson napisał/a:
ja jakbym jechał rowerem 20km po asfalcie na ogniwach A123 36V_ 2.3Ah to bym przejechał 17 km

Ta bateria zakrzywia czasoprzestrzeń? :D
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

Trzeba wolniej pokonywać zakręty, bo masa całości wyrzuca na zewnątrz. Niskie krawężniki, nie ma problemu, większe staram się omijać, albo zsiadam.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Mar, 2012   

Dziś przejechałem sumarycznie 70 km. Nadal jeden akumulator jest niedoładowany, Muszę go osobno doładować, jak pozostałe. Liczyłem na więcej, ale waga swoje robi. To i tak najlepszy wynik jaki osiągnąłem na rowerze na jednym ładowaniu. Podejrzewam, że na nowych akumulatorach zasięg doszedł by do ponad 100 km. Te już mają 3 lata i swoje już przeszły. A teraz pytanie do specjalistów od polimerów. Ile by kosztowała bateria 20 Ah 48V?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 19 Mar, 2012   

Za 100 paluszków 18650 zapłaciłem 400 zł. W kole 26 z silnikiem wiadomym zasięg był 50 km przy przelotowej coś koło 28+ a średnia to było chyba coś koło 26,5kmh. Ale to było kiedyś. Dziś chyba rynek wypełniony jest bardziej badziewiem niż dobrymi litami. Wyjęta pojemność jakieś 20-21ah napięcie nominalne miałem 30V. Obecnie widziałem na hobbykingu w bardzo dobrej cenie w warehouse de lipole zippy 15c 6s5000mah za 50 $. Przesyłka z niemiec do Polski to raczej tanio i nie ma cła vatu itp.
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Sob 24 Mar, 2012   

Spory ten zasięg.Ja na takich jak ty 108sztukach przejadę 35km z prędkością 30km/h.
Silnik szczotkowy 16cali 36V przewoltowałem na 55V by jechał szybciej (32km/h max).
Ogniwa z laptopów.
Wyładowałem bardziej w zeszłym roku i jeden skład padł 6z8 połączonych równolegle.
Muszę dorobic odcięcie przy zbyt niskim napięciu.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group