To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Silniki modelarskie
mmoto - Pon 24 Lut, 2014
No to niefajnie bo silniki chyba już jadą.
Mechano - Pon 24 Lut, 2014
Jak chcesz wykorzystac ten silnik to kup teter serwomechanizmow, wylutuj potencjometr,wlutuj tam manetke halotronowa i smigaj! Widzialem kiedys filmik jak ktos uzywal podobnego silnika z przekladnia pasowa ktora dotykala do kola dzieki sile odsrodkowej.
Adam Wysokiński - Wto 25 Lut, 2014
Mechano napisał/a: | Jak chcesz wykorzystac ten silnik to kup teter serwomechanizmow, wylutuj potencjometr,wlutuj tam manetke halotronowa i smigaj! |
Nie koniecznie będzie to działać. Zależy jak włączony jest potencjometr w to ustrojstwo. Można próbować bo taki tester jest dość tani.
Jezyz, zaznaczyłem tekst, kliknąłem cytowanie selektywne i napisałem. Też się zdziwiłem, że zacytowało kogo innego.
KrzysiekEV - Wto 25 Lut, 2014
Znalazłem schemat zadajnika napieciowego do serwo.
0-10V ale po zmianie dzielnika na wejściu manetka halotronowa 0-5V
powinna działać dobrze.
http://www.epanorama.net/circuits/servo10v.html
mmoto - Śro 26 Lut, 2014
Na razie udało się wstrzymać projekt, choć sprawność Turnigy jest zachęcająca.
Niemniej temat silników modelarskich w zastosowaniach rowerowych jest ciekawy.
mmoto - Pią 28 Lut, 2014
Jednak silnik modelarski w rowerze powraca.
Kupię zestaw jak poniżej, czy dobrze wybieram? I ile to jest Kv: 270rpm/v przy 24V?
https://www.hobbyking.com...70KV_2400W.html
https://www.hobbyking.com...0_100A_ESC.html
https://www.hobbyking.com...ring_servo.html
Anonymous - Pią 28 Lut, 2014
24x270=6480 obrotów na minutę.
mmoto - Pią 28 Lut, 2014
Wielkie dzięki, czyli to: V x obr.
Sporo.
Będzie wył jak wyścigówka.
JerzyZ - Pią 28 Lut, 2014
Trzecia pozycja - serwo - nie jest Ci potrzebna!
Do wysterowania drugiej pozycji potrzeba czegoś, co nazywa się "tester serw", czyli jak pisałem np.:
http://allegro.pl/listing...ing=tester+serw
W modelu zarówno serwa, jak i regulatory, są sterowane sygnałem z odbiornika radiowego - więc aby sterować ćwiczebnie regulatorem można użyć testera serw.
JerzyZ - Pią 28 Lut, 2014
Co do wyboru silnika wydaje mi się trafny - sam kupiłem identyczny. Ma chyba najmniejszy parametr kV wśród oferowanych przez HK - przy rozsądnej cenie.
mmoto - Pią 28 Lut, 2014
Dziękuję za opinie, ważne ze silnik ma wałek fi 8.
A sterownik ok. może jest inny tańszy albo lepiej obudowany?
No i tester serw czy on jest oddzielnie zasilany?
Adam Wysokiński - Pią 28 Lut, 2014
Potrzebne jest do niego zasilanie 5-6V. Jak regulator ma wyjście zasilania odbiornika to zasili i tester. Nazywa się to BEC o ile dobrze pamiętam
Właśnie spojrzałem, ten nie ma. Wybierz inny lub dodaj zasilacz z 24V na 5V
nanab - Pią 28 Lut, 2014
Regulator za słaby, chociaż możesz założyć mniejsze smigło 15-16 cali to wytrzyma. Serwa nie potrzebujesz, chyba ze masz śmigło o zmiennym skoku. Do zasilania testera potrzebujesz 5V, żaden regulator takiej mocy nie będzie miał bec.
Adam Wysokiński - Pią 28 Lut, 2014
nanab napisał/a: | Regulator za słaby, chociaż możesz założyć mniejsze smigło 15-16 cali to wytrzyma. |
Śmigło? A to nie będzie pojazd odpychający się od podłoża kołami?
mmoto - Pią 28 Lut, 2014
Aha jeszcze zasilanie serwa - powoli łapię modelarstwo.
|
|
|