To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Silniki modelarskie

mmoto - Pon 24 Lut, 2014

No to niefajnie bo silniki chyba już jadą.
Mechano - Pon 24 Lut, 2014

Jak chcesz wykorzystac ten silnik to kup teter serwomechanizmow, wylutuj potencjometr,wlutuj tam manetke halotronowa i smigaj! Widzialem kiedys filmik jak ktos uzywal podobnego silnika z przekladnia pasowa ktora dotykala do kola dzieki sile odsrodkowej.
Adam Wysokiński - Wto 25 Lut, 2014

Mechano napisał/a:
Jak chcesz wykorzystac ten silnik to kup teter serwomechanizmow, wylutuj potencjometr,wlutuj tam manetke halotronowa i smigaj!


Nie koniecznie będzie to działać. Zależy jak włączony jest potencjometr w to ustrojstwo. Można próbować bo taki tester jest dość tani.

Jezyz, zaznaczyłem tekst, kliknąłem cytowanie selektywne i napisałem. Też się zdziwiłem, że zacytowało kogo innego.

KrzysiekEV - Wto 25 Lut, 2014

Znalazłem schemat zadajnika napieciowego do serwo.
0-10V ale po zmianie dzielnika na wejściu manetka halotronowa 0-5V
powinna działać dobrze.
http://www.epanorama.net/circuits/servo10v.html

mmoto - Śro 26 Lut, 2014

Na razie udało się wstrzymać projekt, choć sprawność Turnigy jest zachęcająca.
Niemniej temat silników modelarskich w zastosowaniach rowerowych jest ciekawy.

mmoto - Pią 28 Lut, 2014

Jednak silnik modelarski w rowerze powraca.
Kupię zestaw jak poniżej, czy dobrze wybieram? I ile to jest Kv: 270rpm/v przy 24V?

https://www.hobbyking.com...70KV_2400W.html
https://www.hobbyking.com...0_100A_ESC.html
https://www.hobbyking.com...ring_servo.html

Anonymous - Pią 28 Lut, 2014

24x270=6480 obrotów na minutę.
mmoto - Pią 28 Lut, 2014

Wielkie dzięki, czyli to: V x obr.
Sporo.
Będzie wył jak wyścigówka.

JerzyZ - Pią 28 Lut, 2014

Trzecia pozycja - serwo - nie jest Ci potrzebna!
Do wysterowania drugiej pozycji potrzeba czegoś, co nazywa się "tester serw", czyli jak pisałem np.:
http://allegro.pl/listing...ing=tester+serw
W modelu zarówno serwa, jak i regulatory, są sterowane sygnałem z odbiornika radiowego - więc aby sterować ćwiczebnie regulatorem można użyć testera serw.

JerzyZ - Pią 28 Lut, 2014

Co do wyboru silnika wydaje mi się trafny - sam kupiłem identyczny. Ma chyba najmniejszy parametr kV wśród oferowanych przez HK - przy rozsądnej cenie.
mmoto - Pią 28 Lut, 2014

Dziękuję za opinie, ważne ze silnik ma wałek fi 8.
A sterownik ok. może jest inny tańszy albo lepiej obudowany?
No i tester serw czy on jest oddzielnie zasilany?

Adam Wysokiński - Pią 28 Lut, 2014

Potrzebne jest do niego zasilanie 5-6V. Jak regulator ma wyjście zasilania odbiornika to zasili i tester. Nazywa się to BEC o ile dobrze pamiętam
Właśnie spojrzałem, ten nie ma. Wybierz inny lub dodaj zasilacz z 24V na 5V

nanab - Pią 28 Lut, 2014

Regulator za słaby, chociaż możesz założyć mniejsze smigło 15-16 cali to wytrzyma. Serwa nie potrzebujesz, chyba ze masz śmigło o zmiennym skoku. Do zasilania testera potrzebujesz 5V, żaden regulator takiej mocy nie będzie miał bec.
Adam Wysokiński - Pią 28 Lut, 2014

nanab napisał/a:
Regulator za słaby, chociaż możesz założyć mniejsze smigło 15-16 cali to wytrzyma.

Śmigło? A to nie będzie pojazd odpychający się od podłoża kołami?

mmoto - Pią 28 Lut, 2014

Aha jeszcze zasilanie serwa - powoli łapię modelarstwo.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group