To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Silniki modelarskie
Adam Wysokiński - Pią 28 Lut, 2014
Cytat: | Aha jeszcze zasilanie serwa - powoli łapię modelarstwo. |
No co się uparłeś z tym serwem?
Zasilane ma być wszystko co potrzebuje prądu. W modelu spalinowym prąd idzie a akumulatora do odbiornika i serw. W elektryku dla wygody, prostoty i oszczędności masy stosuje się zasilanie przez układ BEC w regulatorze. Prąd dla sterowania jest brany z akumulatora napędzającego silnik. Ty nie dajesz serwa bo i po co. Zastosujesz jednak (prawdopodobnie ) tester serw jako źródło sygnału dla regulatora i to on wymaga zasilania napięciem 5 do 6V. Wystarczy prosty stabilizator jeśli będzie zasilanie 24V.
Na tym zdjęciu są wszystkie potrzebne elementy.
SST-90 - Sob 01 Mar, 2014
Nie znalazłem specjalnego posta dla nowych użytkowników dlatego przedstawię się tutaj. Witam wszystkich użytkowników tego forum, mam na imię Piotrek, pochodzę z Trójmiasta, obecnie przebywam poza granicami Polski. Od kilku lat amatorsko interesuje się elektryką, elektroniką , mechaniką i modelarstwem. Mam na swoim koncie kilka "zwodowanych" komputerów, kilka modowanych modeli RC i wiele innych małych projektów.
Wybrałem akurat tego posta ponieważ też myślałem nad zastosowaniem tego silnika w rowerze. Zrezygnowałem z tego pomysłu ponieważ sądzę, że będzie się nadmiernie przegrzewał i będą kłopoty jak przełożyć ponad 6000rpm na 200rpm (mniej więcej z takimi obrotami poruszają się koła przy 25km/h) Będzie potrzebna przekładnia ok 1:32 czyli pewnie dwa przełożenia a każde z nich obniży sprawność układu o 10-15% ;/ Co nie znaczy, że się nie da
http://www.youtube.com/watch?v=0AVaR7jzYjo
Też przymierzam się do zbudowania własnego E-bike ale pewnie założę kolejny temat. Na razie zbieram informacje.
Będę śledził tego posta i życzę Powodzenia!
mmoto - Sob 01 Mar, 2014
A gdzie można kupić sterownik 3F rowerowy, bez czujników H.?
JerzyZ - Sob 01 Mar, 2014
Wcześniej napisałem:
Cytat: | 3. Sterowanie silnika modelarskiego kontrolerem rowerowym raczej nie uda się - 14 miliomów to dla niego praktycznie zwarcie!
| Nikt nie skomentował tego, więc może się mylę.
Jeżeli Ci taka kombinacja wyjdzie - natychmiast robię to samo
mmoto - Nie 02 Mar, 2014
Na tubie są konstrukcje na sterowniku rowerowym i działają nawet na 72V, mimo wszysto tez chciałbym potwierdzenia.
gienek333 - Nie 02 Mar, 2014
Moim zdaniem jeżeli sterownik ma ograniczenie prądu i nie ma ograniczenia częstotliwości (prędkości) to powinno działać.
Anonymous - Pon 03 Mar, 2014
Sterownik modelarski ma zaszyty algorytm dla silników o max obrotach tak od ok 6-10tys ( wiecej sie nie da wykrecic bo petla open-loop nie pozwoli na rozkrecenie powyzej zadanych obrotow ) ... sterowniki dla silników bldc wolnoobrotowych ( z hallami i bez np do rowerów ) maja max orbroty tak do ok 1tys .... i tu jest problem a nie w ograniczeniu pradu czy opornosci uzwojen silnika.
mmoto - Pon 03 Mar, 2014
Czyli jednak tester serwa pozostaje.
nanab - Pon 03 Mar, 2014
smdrwf12300 napisał/a: | Sterownik modelarski ma zaszyty algorytm dla silników o max obrotach tak od ok 6-10tys ( wiecej sie nie da wykrecic bo petla open-loop nie pozwoli na rozkrecenie powyzej zadanych obrotow ) |
Te silniczki na takich regulatorach kręcą spokojnie 50krpm.
Anonymous - Pon 03 Mar, 2014
nanab ok niech nawet kręcą 100krpm ale twierdze dalej ze sterowniki "rowerowe" maja ustawione open-loop/close-loop na ok 1000 rmp ( chyba ze masz open software i możliwość zmiany tej wartosci na inna ).To rozwiązanie z silnikami modelarskimi jest kompletnym nieporozumieniem w rowerze.Przyglądalem się linkom forum CNC ( silnik 150W srednicy 30 mm + przekładnia planetarna 1:32 w kontekscie gruber-assist ) zestaw silnik + przekładnia i jest wiecej problemów technicznych niż można zakładac .... chłodzenie i maly moment przenoszony przez przekładnie i własnie te koszmarnie duze rpm ... mmoto sprzedaj to jak mozesz nawet po kosztach bo moim zdaniem to slepa uliczka i niepotrzebne koszty ... chyba ze robisz to dla zabawy .
Pozdrawiam
czarodziej - Wto 04 Mar, 2014
Do wspomnianych problemów dołożę jeszcze jeden, ale chyba dość istotny. Te zestawy modelarskie mają problemy z płynnym rozruchem od zerowych obrotów (brak halli). Przy ruszaniu z miejsca, albo będziesz musiał się lekko odepchnąć, żeby wkręcić silnik, albo motorek będzie szarpał do momentu kiedy obroty wzrosną do zakresu kiedy będzie można płynnie przyspieszać.
Na YT, jest sporo filmików z udziałem tych silników w roli napędu, ale zazwyczaj do ostrego śmigania na maksymalnych obrotach.
mmoto - Czw 13 Mar, 2014
W sumie to dwa silniczki mi potrzeba zamiast tych:
Na pewno lżejsze by było, choć problemy ze sterowaniem przerażają trochę.
SST-90 - Wto 01 Kwi, 2014
Jak postępy w projekcie ?
JerzyZ - Wto 01 Kwi, 2014
Znalazłem dziś taką stronę:
http://www.electricbike.com/diy-mid-drive/
mmoto - Czw 03 Kwi, 2014
Na razie mam problem ze sterowaniem, i jeszcze nie kupiłem silników modelarskich.
Nie ma w sklepie takich jak trzeba, nawet w Warszawie.
Niechętnie ale trzeba będzie kupić za granicą.
|
|
|