To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory żelowe i pochodne i ich ładowanie - Na jakim napięciu najdłużej trzymają greensavery ?
bartek24m - Śro 26 Lut, 2014 Temat postu: Na jakim napięciu najdłużej trzymają greensavery ? testuje nowe 3 x 20 ah greensaver w silniku 200W który ciągnie około 10-12 A
Po przejechaniu - 10 km napięcie spada do 35V pod obciążeniem (sprawdzane multimetrem na zaciskach) boje się je dalej rozładowywać. żeby sprawdzić max zasięg
myślałem że najdłużej będzie trzymało na 36-37V a w moim przypadku bardzo szybko z 39V spada na 35V
Na jakim napięciu wam najdłużej trzyma i
do jakich wartości wy je rozładowujecie bo słyszałem od sprzedawcy że najlepiej do 11,5 na sztuke czyli wychodziło by właśnie do 34,5
kabel 2,20 mam podciągnięty do pikacza na kierownicy a z kierownicy do silnika idzie kolejny łacznie 4,40 m kabla 2,5mm2 czy może przez to szybciej się rozładowuje aku ?
matii000 - Śro 26 Lut, 2014
Cytat: | słyszałem od sprzedawcy że najlepiej do 11,5 na sztuke czyli wychodziło by właśnie do 34,5 |
11.5v tyczy się napięcia, ale nie pod obciążeniem, pod obciążeniem napięcie może przysiąść nawet do 9.5v, taki urok żeli
Cytat: | kabel 2,20 mam podciągnięty do pikacza na kierownicy a z kierownicy do silnika idzie kolejny łacznie 4,40 m kabla 2,5mm2 czy może przez to szybciej się rozładowuje aku ? |
Przy tych prądach nie.
Anonymous - Śro 26 Lut, 2014
W moich tylko ze dwa razy napięcie spadło do odcięcia. Zazwyczaj nie jeżdżę na aż tak dalekie trasy. Pilnuj, by nie spadło poniżej 10.5V przy obciążeniu w czasie jazdy, to nic złego się nie stanie. Chwilowe spadki napięcia przy większym poborze prądu, to normalka.
mmoto - Czw 27 Lut, 2014
Zdaje się, że sterowniki odcinaja poniżej 10V na aku, przynajmniej ja taki mam.
Może chodzi o te chwilowe spadki.
badziwil1 - Czw 27 Lut, 2014
Katalogowo jak wszystkie żele ,nie powinno rozładowywać sie ich poniżej 10,5V na sztuke oczywiscie mierzac pod obciązeniem a nie luzem
Jest to napiecie krytyczne i nie słuzy to akumulatorom
Od napiecia 11,5V do 10,5V naprawde nie zostaje w nich juz aż tak duzo energi i nie ma sensu je doić do konca
Polecam odciać przy np 11,5V -- 11,25V a odpłacą sie one zdecydowanie wieksza ilościa cykli i przedłuzy to ich czas eksploatacji
Patrzac na charakterystyki LIFE TIME rozladowywane do 10,5V zrobia ok 350 cykli,a rozładowywujac je do 80% wartosc to wzrasta juz do 450 i tak dalej ,przy rozładowaniu do 50% mamy juz 800cykli
A co do pomiarów napiecia na akumulatorach prosze je mierzyc bezposrednio na nich a nie na koncu przewodu zasilajacego ,bo w zaleznosci od przekroju przewodu mierzymy również spadki napiecia na przewodach co daje zakłamany odczyt
gienek333 - Czw 27 Lut, 2014
Końcowe napięcie zależy od prądu jakim rozładowujemy, bo aku rozładowany do 11V prądem 0.1C przy 2C będzie miał 10V, albo mniej.
badziwil1 - Czw 27 Lut, 2014
W 100% jest to prawda co pisze Gienek333
Podajac te napiecia załozylem ze beda rozładowywane pradami wystepujacymi przy silniku jak w temacie
Anonymous - Czw 03 Lip, 2014
http://allegro.pl/akumula...4327947014.html
Jak ktoś ma miejsce, to chyba warto kupić. Cena atrakcyjna.
|
|
|