To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Rower ze wspomaganiem ~500W - pomoc z doborem elementów

SST-90 - Nie 16 Mar, 2014
Temat postu: Rower ze wspomaganiem ~500W - pomoc z doborem elementów
Witam:)

Tak jak w tytule zlecę budowę modowanego e-bike. Zainteresowanych zapraszam na PW.
Jeśli wyjdzie z tego coś ciekawego to założę temat w odpowiednim dziale

SST-90 - Pon 31 Mar, 2014

Nikt nie jest zainteresowany ?
beazee - Pon 31 Mar, 2014

Wiesz chociaż jakich parametrów wymagasz?
beazee - Pon 31 Mar, 2014

tas napisał/a:
płace więc wymagam (...) Wracają potem takie rowery popalone, silniki przegrzane, przeładowane aku, rozładowane, popuchnięte, kable pozwierane itp


Można złożyć rower odporny na powyższe. Pytanie tylko czy zleceniodawca dysponuje taką kwotą?

tas - Pon 31 Mar, 2014

Zazwyczaj ktoś chcący posiadać ebajka sam go składa z pomocą znajomych czy forum. Uzyskuje dzięki temu bezcenna wiedzę na temat budowy, mocnych i słabych stron, konserwacji, użytkowania itp.
Jeśli sprawę stawia się w sposób płacę = wymagam to z moich obserwacji wynika, że później rowery wracają przegrzane, popalone, aku popuchnięte, kable pozwierane bo brakło podstawowej wiedzy i później szukanie kto czemu zawinił.
Pewnie stąd stosunkowo nieduże zainteresowanie takimi usługami :)

SST-90 - Pon 31 Mar, 2014

W moim przypadku żadna z w/w opcji nie wystąpi , ponieważ :

Potrzebuje e-bike na dojazdy do pracy. mam niecałe 2km cały czas pod górke.
Zależy mi na mocy przy nie dużej prędkości, żebym mógł spokojnie 20-25km/h pod tą górkę wjechać (z pedałowaniem)
V-max na prostej bez pedałowania co najmniej 30km/h ,

Zależy mi również żeby silnik i regulator był mały gabarytowo, żeby nie rzucał się w oczy.
(czy silnik przekładniowy w kole o mocy 500w wystarczy ?)

Chciałbym żeby wszystko wyglądało na pozór legalnie, czyli w razie kontroli np. kliknę jakiś ukryty przycisk i v-max bez pedałowania będzie mniejsze niż 25km/h.



zasilanie planuje zakupic z hobby king (lipo)

rower który posiadam to kross level A2 (chyba 2010) . waze 81kg

Reasumując potrzebuję tylko pomocy w doborze zestawu i przerobienie sterownika.

Pozdrawiam

SST-90 - Pon 31 Mar, 2014

beazee napisał/a:
Pytanie tylko czy zleceniodawca dysponuje taką kwotą?


Myślę, że udźwignę finansowo taka "inwestycję" :P

tas - Pon 31 Mar, 2014

To nie są jakieś wygórowane wymagania. Silnik przekładniowy na przód + sterownik 15-20A max + zasilanie 48V z 3 pakietów Turnigy 4s 5Ah spokojnie podoła zadaniu w satysfakcjonującym stopniu.
SST-90 - Pon 31 Mar, 2014

Dziekuje za szybką podpowiedź:)

Silnik pewnie polecasz taki : http://nexun.pl/sklep/sil...z50w-przod.html
Czy jest dostępna wersja tego silnika na tylne koło ? (najlepiej już zapleciony w kole)

Sterownik pewnie ten : http://nexun.pl/sklep/ste...v-36v-48v-.html

Teraz pytanie, jak go przerobić żeby ograniczał v-max do 25km/h ? i żeby wspomagał podczas pedałowania.

Czy da się w warsztatowych warunkach zapleść taki silnik na koło bez doświadczenia w tym temacie ?

Jaki zasięg przewidujesz na 5Ah ? (z pedałowaniem)

tas - Pon 31 Mar, 2014

Sterowniki posiadają ograniczenie prędkości maksymalnej więc zazwyczaj wystarcza zwyczajny przycisk schowany gdzieś :)
Zasięg zależy od mocy wspomagania, ale na 5Ah 12s należy się spodziewać przynajmniej 25km ze wspomaganiem i 15km na samym silniku przy spokojnej jeździe. Wspomaganie realizujesz manetka, możesz płynnie dozować moc wspomagając nogi zależnie od warunków terenowych jakie spotykasz.
Lekkie silniki warto montować do przodu. Jest to wygodniejsze i tańsze rozwiązanie.

beazee - Pon 31 Mar, 2014

To może taki?
http://forum.arbiter.pl/v...p?p=40719#40719

Silnika pod supportem nikt się nie spodziewa.

mmoto - Wto 01 Kwi, 2014

Tak, pod górkę powinien być MID, lub mały hub napędzający suport.



http://www.electricbike.com/mid-drive-kits/

SST-90 - Wto 01 Kwi, 2014

Zależy mi na małym gabarytowo silniku w tylnym kole .

Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat tego zestawu ?

http://www.maxev.pl/p47,z...-bestmotor.html


dlaczego wersja 24V tez ma 250W. ?

Anonymous - Wto 01 Kwi, 2014

Bo taka jest dopuszczalna zgodnie z przepisami ;)
Mechano - Wto 01 Kwi, 2014

Przy tej samej mocy i nizszym napieciu ma wyzszy pobor pradu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group