Przesunięty przez: tas Pią 04 Kwi, 2014 |
Rower ze wspomaganiem ~500W - pomoc z doborem elementów |
Autor |
Wiadomość |
SST-90
młodzik
Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 50 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Nie 16 Mar, 2014 Rower ze wspomaganiem ~500W - pomoc z doborem elementów
|
|
|
Witam:)
Tak jak w tytule zlecę budowę modowanego e-bike. Zainteresowanych zapraszam na PW.
Jeśli wyjdzie z tego coś ciekawego to założę temat w odpowiednim dziale |
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 04 Kwi, 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
SST-90
młodzik
Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 50 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
Nikt nie jest zainteresowany ? |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
Wiesz chociaż jakich parametrów wymagasz? |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | płace więc wymagam (...) Wracają potem takie rowery popalone, silniki przegrzane, przeładowane aku, rozładowane, popuchnięte, kable pozwierane itp |
Można złożyć rower odporny na powyższe. Pytanie tylko czy zleceniodawca dysponuje taką kwotą? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
Zazwyczaj ktoś chcący posiadać ebajka sam go składa z pomocą znajomych czy forum. Uzyskuje dzięki temu bezcenna wiedzę na temat budowy, mocnych i słabych stron, konserwacji, użytkowania itp.
Jeśli sprawę stawia się w sposób płacę = wymagam to z moich obserwacji wynika, że później rowery wracają przegrzane, popalone, aku popuchnięte, kable pozwierane bo brakło podstawowej wiedzy i później szukanie kto czemu zawinił.
Pewnie stąd stosunkowo nieduże zainteresowanie takimi usługami |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
SST-90
młodzik
Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 50 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
W moim przypadku żadna z w/w opcji nie wystąpi , ponieważ :
Potrzebuje e-bike na dojazdy do pracy. mam niecałe 2km cały czas pod górke.
Zależy mi na mocy przy nie dużej prędkości, żebym mógł spokojnie 20-25km/h pod tą górkę wjechać (z pedałowaniem)
V-max na prostej bez pedałowania co najmniej 30km/h ,
Zależy mi również żeby silnik i regulator był mały gabarytowo, żeby nie rzucał się w oczy.
(czy silnik przekładniowy w kole o mocy 500w wystarczy ?)
Chciałbym żeby wszystko wyglądało na pozór legalnie, czyli w razie kontroli np. kliknę jakiś ukryty przycisk i v-max bez pedałowania będzie mniejsze niż 25km/h.
zasilanie planuje zakupic z hobby king (lipo)
rower który posiadam to kross level A2 (chyba 2010) . waze 81kg
Reasumując potrzebuję tylko pomocy w doborze zestawu i przerobienie sterownika.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
SST-90
młodzik
Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 50 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
beazee napisał/a: | Pytanie tylko czy zleceniodawca dysponuje taką kwotą? |
Myślę, że udźwignę finansowo taka "inwestycję" |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
To nie są jakieś wygórowane wymagania. Silnik przekładniowy na przód + sterownik 15-20A max + zasilanie 48V z 3 pakietów Turnigy 4s 5Ah spokojnie podoła zadaniu w satysfakcjonującym stopniu. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
SST-90
młodzik
Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 50 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
Dziekuje za szybką podpowiedź:)
Silnik pewnie polecasz taki : http://nexun.pl/sklep/sil...z50w-przod.html
Czy jest dostępna wersja tego silnika na tylne koło ? (najlepiej już zapleciony w kole)
Sterownik pewnie ten : http://nexun.pl/sklep/ste...v-36v-48v-.html
Teraz pytanie, jak go przerobić żeby ograniczał v-max do 25km/h ? i żeby wspomagał podczas pedałowania.
Czy da się w warsztatowych warunkach zapleść taki silnik na koło bez doświadczenia w tym temacie ?
Jaki zasięg przewidujesz na 5Ah ? (z pedałowaniem) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 31 Mar, 2014
|
|
|
Sterowniki posiadają ograniczenie prędkości maksymalnej więc zazwyczaj wystarcza zwyczajny przycisk schowany gdzieś
Zasięg zależy od mocy wspomagania, ale na 5Ah 12s należy się spodziewać przynajmniej 25km ze wspomaganiem i 15km na samym silniku przy spokojnej jeździe. Wspomaganie realizujesz manetka, możesz płynnie dozować moc wspomagając nogi zależnie od warunków terenowych jakie spotykasz.
Lekkie silniki warto montować do przodu. Jest to wygodniejsze i tańsze rozwiązanie. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
SST-90
młodzik
Dołączył: 01 Mar 2014 Posty: 50 Skąd: Trójmiasto
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2014
|
|
|
Bo taka jest dopuszczalna zgodnie z przepisami |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2014
|
|
|
Przy tej samej mocy i nizszym napieciu ma wyzszy pobor pradu. |
|
|
|
|
|