To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - MagicPie 3 vs MagicPie 3.2

krzychoo - Pon 19 Maj, 2014
Temat postu: MagicPie 3 vs MagicPie 3.2
Witam wyjadaczy w temacie E-bike.
Właśnie podjąłem decyzje o adaptacji mojego rowerku na wspomaganie/napęd elektr.
Wybór padł na zestaw MagicPie 3. Znalazłem dystrybutora PL który takie oferuje. (na przód, 28") - w ofercie jest MagicPie 3.
Mam tylko jedną wątpliwość którą chciałbym rozwiać przed samym zakupem.
Jaka jest różnica (bo jednak jakaś jest) m-dzy kpl MagicPie 3 a nowszą wersją - MagicPie 3.2

Z samej analizy oferty dostawcy (litewskiego) który ma wszystkie wersje nie mogłem się doczytać.
Być może jest ktoś wśród forumowiczów kto przerabiał ten temat i zna takie szczegóły ,oraz chciałby mnie oświecić.

Anonymous - Pon 19 Maj, 2014

http://www.maxev.pl/p106,...tylne-kolo.html
http://www.miromax.lt/pl/..._pie_32#to_text
Może warto zapytać maxev, jest na forum ;)
Bo ja nie widzę w specyfikacji różnic.
Jedynie w prądzie jeden ma 25A, drugi 35A

krzychoo - Wto 20 Maj, 2014

Dzięki za zainteresowanie.
Z opisów wynika też że MagicPie 3 może być zasilany z baterii 60 v. I To jest jedyna
konkretna różnica do której się doczytałem .
Z innych konkretów zaś widzę inne programy dedykowane do programowania internal sterowników, chociaż parametry do zaprogramowania są te same.

Mam czas do soboty. W poniedziałek muszę zamawiać!

oper11 - Sob 14 Cze, 2014

Przymierzam się też do kupna zestawu MagicPie3 ale nie będę miał możliwości jego zaprogramowania bo używam MacBooka Pro z systemem Leopard a program do zmiany parametrów silnika jest pewnie tylko pod Windowsa.Więc mam pytanie :jak jest fabrycznie zaprogramowany silnik? Z jaką mocą będzie pracował i jakie będą pozostałe parametry które się ustawia w programie.? Bo ja tego nie będę w stanie zmienić.
krzychoo - Sob 21 Cze, 2014

Witam oper11.
Wszystko zależy (chyba) od tego gdzie będziesz taki zestaw kupował. Ja kupowałem w firmie xxxx.pl . Ponieważ zamawiałem/komplet z bateryjką to firma ustawiła sterownik na 36v bo taka jest bateryjka. Zresztą przed dostawą mailowałem z konsultantem w tej sprawie. (reszta parametrów domyślna - na maxa)
Jeżeli będziesz zamawiał w firmie xxxx.lt - to myślę że zasady będą bardzo podobne.

Ale tak przy okazji - powiem Ci tak : nie wyobrażam sobie użytkowania e-bike z takim zestawem , bez możliwości przeprogramowania ustawień sterownika.

Moja sugestia jest taka: kup w komplecie kabel do programowania ,ale kupując zażycz sobie u sprzedawcy zaprogramowanie poszczególnych parametrów sterownika wg swojego uznania. Da Ci to możliwość w późniejszym czasie zmianę ustawień i experymentowanie z nimi - tak było w moim przypadku.
W dzisiejszych czasach w każdym domu jest komputer a w co drugim jest notebook.
Myślę że jak zajdzie potrzeba to na 5 min użyczy Ci sąsiad(ka) , dziadek czy po prostu któryś z znajomych.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

ps. w razie jakichkolwiek problemów czy kłopotów pytaj na forum, a gdy będziesz miał jakieś problemy z zestawem MagicPie3 wal do mnie na PW.

Szczygiel - Nie 22 Cze, 2014

Dwa miesiące temu zakupiłem dwa zestawy Magic Pie 3 na przód w kole 20" a więc z aluminiową felgą i po zamontowaniu w pojeździe zaczęły się kłopoty. Po pierwsze ten silnik jest ogromny i ciężki. W tym zestawie jest bardzo mało miejsca na podejście z uchwytem do pompowania koła. Należy rozfrezować otwór tak aby odchylać do pompowania maszynkę dętki. Po założeniu opony (musi być solidnego rozmiaru min. 2,15" - 40 mm szerokość felgi) są kłopoty z jej solidnym ułożeniem bo producent źle zatoczył krawędzie felgi i słabo układają - trzymają oponę we właściwym miejscu. Po licznych konsultacjach z dobrym i doświadczonym serwisantem obficie polałem krawędzie opony przy stalowym kordonie płynem do mycia naczyń i napompowałem do 5 atm. Podziałało - przestała skakać, ułożyła się. Przy próbie kolejnego dopompowywania ułamałem maszynkę. Wymieniłem dętkę i ponownie operacje jw.
Niestety następnego dnia zaczęły się kłopoty ze sterownikiem. Po zaprogramowaniu już czasami po kilku godzinach gubił ustawienia i wracał do początkowych. O tym jak to jest groźne dla akumulatorów pisałem tutaj w innym poście. Po około trzech tygodniach jazdy, czterokrotnym ponownym ustawianiu parametrów, w czasie jazdy na trasie nastąpiła awaria kontaktu wspólnej złączki manipulatorów. Telefon do syna, dowóz samochodem drugiego kompletu złączek, wymiana złączki i mogłem wrócić do domu.
Sprzedawca oczywiście usiłował mi zaocznie pomagać co nie na wiele się zdało. Założyłem drugi silnik i wydawało się, że jest ok. ze sterownikiem aż do chwili obecnej. Znowu musiałem trzykrotnie programować ten drugi zestaw. Jestem zniesmaczony i zawiedziony. Tym bardziej, że chciałem swoim klientom montować je do moich maszyn. Wstrzymałem kontrakt. Uważam, że jest to konstrukcja na tym etapie jeszcze mocno niedopracowana. Jakby ktoś miał jakieś wskazówki to chętnie skorzystam z pomocy.

Anonymous - Nie 22 Cze, 2014

Zakładaj dętki z zagiętym wentylem. Mam ten sam problem w kołach 18 cali.
BogaS - Pon 23 Cze, 2014

Witam!
Mam silnik MagicPie wersja 3.2 kilkakrotnie programowałem, ustawiałem różne parametry i nigdy mi nie przywróciły się ustawienia fabryczne.

Szczygiel - Pon 23 Cze, 2014

Ok, będę reklamował.
Na jakim sofcie programujesz sterownik? Ja używam tego ze strony Miromaxu.

BogaS - Śro 25 Cze, 2014

program nazywa się personalized_settings_unit_1_1.exe
Szczygiel - Pią 27 Cze, 2014

Jak to nie jest dla Ciebie problemem to pchnij mi na skrzynkę: ergodrive@gmail.com cały programik bo po wskazanej nazwie nie mogę w sieci wyszukać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group