To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Projekt "Fedora" do latania po dzielnicy
Szaczek - Pon 07 Lip, 2014 Temat postu: Projekt "Fedora" do latania po dzielnicy Witam wszystkich pozytywnie zakęconych
Przedstawiam projekt roweru Fedora na bazie Tasmobila.
EVBike zbudowany na bazie aluminiowej ramy kupionej z 10 lat temu na alledrogo.
Osprzęt: shimano LX, EX z 2009 roku, koła 26x1,95. Silnik: NC RH2806(10x6), sterownik: BMC 1500W, 60V, bateria 16S3P na bazie 12x: Turnigy 5000mAh 4S1P 14.8v 20C hardcase pack, ładowanie 2xXBOX + 2xIMAX B8+ - z perspektywy czasu i kasy dochodzę do wniosku, że BMS i ładowarka to lepsza opcja (różnica ok 150PLN a jaka wygoda i nie trzeba martwić się o zespawanie ładowarek ).
Prędkość max uzyskana dziś ≈ 61Km/H podczas testów, moja waga 115Kg, waga roweru = 30 Kg - niesamowity banan na twarzy i strach w oczach .
Trzeba będzie w zimie wymienić kable ze sterownika i silnika na takie: OLFLEX HEAT 180 SiHF 3G2,5 300/500V i złącze do wymiany dędki na takie:TE CONNECTIVITY 2-1103101-3, na razie 40≈50 Km/H daje wiele radochy, otwory wentylacyjne w skrzynce dla sterownika (to jutro powiercę), szprychy w tylnym kole do wymiany na 2,2mm lub 3mm (na dziś jest 2,0mm i koło lekko pływa(z braku laku lepszy kit ) - rower raczej na szosę i zostanę na kole 26x1,75, przy 60Km/H). Zasięg podam jak zacznę go użytkować po urlopie gdy zacznę dojeżdżać nim do pracy (w końcu po to został stworzony).
W czasie budowy nie obyło się bez problemów, tj. sfajczona ładowarka, sfajczony sterownik (właśnie balansuję ogniwa i zastanawia mnie jak odizolować obudowy ładowarek bo mam na nich ≈33V i niechcę ich ponownie zespawać ), sfajczony czujnik Halla (wymieniony na TLE4935L wklejony na klej dwuskładnikowy z Lidla bo wg. karty charakterystyki ma większą wytrzymałość na temperaturę względem poxipolu i był pod ręką - działa i pasuje wyśmienicie).
Tak wygląda wszystko na dzień dzisiejszy w kolejności od najnowszych do najstarszych zdjęć:
Na koniec jeszcze raz dziękuję Wszystkim którzy przyczynili się do powstania tego rowerku a szczególnie mojej Żonie która wykazuje się wielką, ale to naprawdę wielką łaskawością dla mojego widzi misie i nie może doczekać się kiedy uprzątnę pokój i balkon, a gdy tylko o nim słyszy dostaje białej gorączki - obiecuję Ci Kochanie że będę uważał a jutro wszystkie szpargały wyniosę do piwnicy .
Pozdrawiam:
Szaczek.
toft - Wto 08 Lip, 2014
Z czasem przydałoby sie pewnie pare gadżetów jak swiatła, amortyzowana sztyca, czy błotniki. Pozdr.
Szaczek - Wto 08 Lip, 2014
toft napisał/a: | Z czasem przydałoby sie pewnie pare gadżetów jak swiatła, amortyzowana sztyca, czy błotniki. Pozdr. |
1. Światła - hm mam jakieś światełko w szufladzie ale szukam czegoś fajnego i nie drogo - może jakieś propozycje?,
2. sztyca czeka na lepsze czasy, bo pędząc dziś tzw: "Rurową" w moim mieście dochodzę do wniosku że się przyda ,
3. błotniki leżą sobie w piwnicy jeszcze nie zamontowane.
mmoto - Wto 08 Lip, 2014
Jeździsz na Z.Ch. Police?
Tak scieżki w Policach dają w kość nawet przy stałej 30Km/h.
Szaczek - Wto 08 Lip, 2014
mmoto napisał/a: | Jeździsz na Z.Ch. Police? |
Dopiero zacznę jeździć i przestanę tracić 1,5h na dojazd w obie strony zakładowym autobusem.
mmoto - Wto 08 Lip, 2014
No to gratuluje konstrukcji, będzie nie lada szok na ścieżkach rowerowych pod zakładem, ja jade ok 30km/h i zawodowcy odpadają.
Szaczek - Wto 08 Lip, 2014
eeeeee tam kto się tam ścigać będzie
WojtekErnest - Wto 08 Lip, 2014
mmoto napisał/a: | ....będzie nie lada szok na ścieżkach rowerowych pod zakładem, ja jade zawodowcy odpadają. |
Jak ja jadę 30 km/h swoim starym skladakiem ścieżką rowerową po W-wie, to zawodowcy oczy przecieraja
Czasem niektórym jest wstyd i wypruwaja sobie zyly by jechać szybciej...:-)
tas - Wto 08 Lip, 2014
Skrzyneczka wyszła pierwsza klasa.
Za to w środku niej istny chaos jakby przeszło tornado
Eryk1000 - Wto 08 Lip, 2014
Rower wyszedł elegancko, widzę z opisu że miałeś dużo przygód przy jego składaniu Co do odizolowania ładowarek to możesz je przykręć do jednej większej płyty plexi, raz unieruchomione, w przyszłości nie powinny się złączyć
Szaczek - Wto 08 Lip, 2014
tas napisał/a: | Za to w środku niej istny chaos jakby przeszło tornado |
Jakoś tak wyszło ale z czasem pewnie poukładam bo już korciło aby się przejechać.
Eryk1000 napisał/a: | Co do odizolowania ładowarek to możesz je przykręć do jednej większej płyty plexi, raz unieruchomione, w przyszłości nie powinny się złączyć |
Też tak myślałem, ale to z kolei uniemożliwi mi ładowanie w pracy, bo do roboty chce zabierać 1 ładowarkę i zasilacz w plecak i naprzód dorabiając odpowiednią przejściówkę.
toft - Wto 08 Lip, 2014
Wojtek co do zawodowców:). Dwa lata temu mnie skubany taki lycraman pogonił na swojej kolarce. Niesamowite ale na dystansie około 10km (po przedmieściach) był lepszy niż ja w tedy z zestawem 16s lipo wysterowanym na 3kw (max lekko ponad 50 kmh itd). A facet był niepozorny. Góra 1.7m(ale raczej znaczenie mniej) i sama żyła tak z max 45-50 kilo (albo i mniej - w tym kostiumie obcisłym wyglądał jak anorektyczna, kolarska wersja Bruce'a Lee). W końcu odpuściłem. Nigdy czegoś takiego nie widziałem wcześniej. Bo parę wyścigów z kolarzami na lajcie wygrałem (ze wspomaganiem oczywiście).
mmoto - Pią 11 Lip, 2014
Widziałem rowerek parę dni temu na Przyjaźni, skrzynka w ramie robi wrażenie.
Szaczek - Pią 11 Lip, 2014
mmoto napisał/a: | Widziałem rowerek parę dni temu na Przyjaźni |
Właśnie tego dnia wpadłem w jakąś dziurkę i się mi sztyca wygięła.
Ktoś ma jakąś sprawdzoną amortyzowaną sztycę, dodam że model Suntour wygląda ciekawie ale przez mocowanie skrzynki muszę skrócić sztycę a tam z kolei jest regulacja twardości.
mmoto napisał/a: | skrzynka w ramie robi wrażenie. |
Muszę ją jeszcze dopracować, bo czasem jeden zatrzask odskakuje, oraz dorobić otwory wentylacyjne z jakiejś czerpni powietrza - ale to na razie takie sobie myślenie.
Szaczek - Pią 20 Lut, 2015
Mały update rowerku:
1. siodło Brooks B66 na sprężynach,
2. koło tylne zaplecione na szprychach motocyklowych 165x3,5mm,
3. tylna opona Kenda K-935 KShield 26-1,95,
4. BMS plus ładowarka,
5. Pikacz v. 2.1,
6. modowane światełko Solarstorm X2 (poprawione chłodzenie i wymienione diody na ciepłe), bardzo ładnie świeci.
Mam pytanie, gdzie podłączyć przetwornicę DC/DC za BMS (między bms i sterownik) czy przed bms(bezpośrednio do akumulatora)? Może wykorzystać jakieś wyjście ze sterownika?
|
|
|