To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki AC - Potrzebuję pomocy z silnikiem

grzeniu90 - Wto 22 Lip, 2014
Temat postu: Potrzebuję pomocy z silnikiem
Witam jestem nowy na forum i to jest mój pierwszy post jeżeli zły dział to serdecznie przepraszam i proszę o przeniesienie.
Potrzebuję pomocy z silnikiem (prawdo podobnie od starej pralki) znalazłem go w piwnicy i chciałbym wykorzystać go jako napęd roweru lub konstrukcji wlasnej lecz nie wiem czy będzie się nadawać i tu bym potrzebował pomocy w rozszyfrowaniu kartki znamionowej naklejonej na silniku, bo nie wiem czy wyciągam dobre wnioski...
głównie mi chodzi o to czy on ma tyko 0.83kW i czy dal bym rade zasilić ten silnik 4 akumulatorami 12v 100ah



//tas - poprawiłem link

Anonymous - Wto 22 Lip, 2014

To silnik na prąd zmienny 230V. Raczej sugeruję zakup typowego silnika DC np. z Magmy.
grzeniu90 - Wto 22 Lip, 2014

szkoda, a miałem już nadzieję ze skonstruuję jakaś maszynę z silnikiem elektrycznym...
może istnieje jakaś możliwość przerobienia tego silnika?

Anonymous - Wto 22 Lip, 2014

Koszty przeróbki i dorobienia odpowiedniego kontrolera będą większe, niż zakup silnika 800W z Magmy.
Ale się nie poddawaj, zacznij od najprostszych silników 24V 250W. Też dają frajdę ;) A są relatywnie najtańsze.

grzeniu90 - Wto 22 Lip, 2014

tylko ze ja myślałem bardziej o skonstruowaniu w miarę lekkiej ramy coś ala kross i się pobawić w lesie czy na stund go wziąć a tu już mocniejszy silnik potrzebny myślę min 3kW
r2d2 - Śro 30 Lip, 2014

Pomimo tego że zazwyczaj silnik komutatorowy prądu zmiennego (szeregowy) jest silnikiem uniwersalnym (działa też zasilany prądem stałym) to silnik od pralki niestety takim silnikiem nie jest (bo to klatkowy bezszczotkowy silnik (a)synchroniczny) poza tym musisz wziąć pod uwagę że do osiągnięcia w takim silniku (szczotkowym) mocy nominalnej trzeba podłączyć mu napięcie skuteczne prądu stałego czyli ok. 160V (jako ekwiwalent ~230V) a nie 48V, poza tym obroty takich silników są zupełnie niekompatybilne z obrotami na jakimkolwiek kole więc spiętrza to też problemy natury czysto mechanicznej (przekładnie), nie dziw się więc że odradza się tu takie rozwiązania. Jest wiele prostszych (i tańszych) metod napędu pojazdu z akumulatora.
Pozdro.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group