To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki AC - Potrzebuję pomocy z silnikiem
grzeniu90 - Wto 22 Lip, 2014 Temat postu: Potrzebuję pomocy z silnikiem Witam jestem nowy na forum i to jest mój pierwszy post jeżeli zły dział to serdecznie przepraszam i proszę o przeniesienie.
Potrzebuję pomocy z silnikiem (prawdo podobnie od starej pralki) znalazłem go w piwnicy i chciałbym wykorzystać go jako napęd roweru lub konstrukcji wlasnej lecz nie wiem czy będzie się nadawać i tu bym potrzebował pomocy w rozszyfrowaniu kartki znamionowej naklejonej na silniku, bo nie wiem czy wyciągam dobre wnioski...
głównie mi chodzi o to czy on ma tyko 0.83kW i czy dal bym rade zasilić ten silnik 4 akumulatorami 12v 100ah
//tas - poprawiłem link
Anonymous - Wto 22 Lip, 2014
To silnik na prąd zmienny 230V. Raczej sugeruję zakup typowego silnika DC np. z Magmy.
grzeniu90 - Wto 22 Lip, 2014
szkoda, a miałem już nadzieję ze skonstruuję jakaś maszynę z silnikiem elektrycznym...
może istnieje jakaś możliwość przerobienia tego silnika?
Anonymous - Wto 22 Lip, 2014
Koszty przeróbki i dorobienia odpowiedniego kontrolera będą większe, niż zakup silnika 800W z Magmy.
Ale się nie poddawaj, zacznij od najprostszych silników 24V 250W. Też dają frajdę A są relatywnie najtańsze.
grzeniu90 - Wto 22 Lip, 2014
tylko ze ja myślałem bardziej o skonstruowaniu w miarę lekkiej ramy coś ala kross i się pobawić w lesie czy na stund go wziąć a tu już mocniejszy silnik potrzebny myślę min 3kW
r2d2 - Śro 30 Lip, 2014
Pomimo tego że zazwyczaj silnik komutatorowy prądu zmiennego (szeregowy) jest silnikiem uniwersalnym (działa też zasilany prądem stałym) to silnik od pralki niestety takim silnikiem nie jest (bo to klatkowy bezszczotkowy silnik (a)synchroniczny) poza tym musisz wziąć pod uwagę że do osiągnięcia w takim silniku (szczotkowym) mocy nominalnej trzeba podłączyć mu napięcie skuteczne prądu stałego czyli ok. 160V (jako ekwiwalent ~230V) a nie 48V, poza tym obroty takich silników są zupełnie niekompatybilne z obrotami na jakimkolwiek kole więc spiętrza to też problemy natury czysto mechanicznej (przekładnie), nie dziw się więc że odradza się tu takie rozwiązania. Jest wiele prostszych (i tańszych) metod napędu pojazdu z akumulatora.
Pozdro.
|
|
|