To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem poza kołem - czy ten silnik da radę?
Filip123 - Pon 01 Wrz, 2014 Temat postu: czy ten silnik da radę? Witam
jestem tu nowy na forum, więc najpierw się przywitam. Cześć wszystkim!
Od niedawna zacząłem budować konstrukcje elektryczne, pierwsza była motorynka elektryczna (już rozkręcona), a druga to hulajnoga elektryczna (w fazie budowy). No właśnie
i mam pytanie dotyczące tego drugiego wynalazku. Mianowicie zamontowane koła są o obwodzie około 97cm (zwykłe od mini bike-a) a waga całej konstrukcji wraz z kierowcą będzie wynosiła 120kg. Ostanio na stronie magmy kupiłem silnik z przekładnią z tego linku:
http://magma.sklep.pl/pro...LEKTRYCZNY.html
I tu nasówa mi się pytanie czy powyższy napęd będzie w stanie poruszyć moją konstrukcję aby też pokonywała jakieś tam wzniesienia powiedzmy 13%, przypominam że przekładnia na silniku to 1:16?
Pozdrawiam Filip
Anonymous - Pon 01 Wrz, 2014
To bedzie sie wlekło ... popatrz na obroty. bedziesz jechał tępem żólwia. To silnik do wózka dla inwalidy a nie do konstrukcji ev
Filip123 - Pon 01 Wrz, 2014
Dzięki za odpowiedź. Mi raczej nie chodzi o prękość, z obliczeń wychodzi mi okolo 10km/h
i tyle w zupełności wystarcza. Głównie zależy mi na mocy. Więc jak pojazd będzie miał w miarę dużą moc?
Nostusek - Pon 01 Wrz, 2014
Mocy nie zwiększysz - 200W będzie mieć tyle ile ma silnik. Jeśli przełozysz napęd na koło z wyjścia przekładni w stosunku 1:1 to będziesz mieć ok. 16 Nm na kole. Pod górki będzie dość ciężko i w dodatku baaaaardzo pomału. 13% to już spora góra jest.
Filip123 - Pon 01 Wrz, 2014
Wiem, przekładnia tylko zwiększa moment obrotowy kosztem prędkości.
Czyli silnik nie da rady?
Nostusek - Pon 01 Wrz, 2014
Cytat: | Czyli silnik nie da rady? |
Pod 13 % górę to już może nie dać rady. Powiem Ci z doświadczenia - miałem 250W z przełożeniem 7,27 i kołami 26 cali średnicy - i silnik widział wcześniej górkę niż ja sam. tyle że moje pędzidło conieco jechało a twoje się by ledwie toczyło. Ciężko stwierdzić czy da radę czy nie. Moim zdaniem raczej będzie miał ciężko - i prędkości rzędu 10 km/h raczej pozostaną w sferze marzeń - to się będzie ledwo turlało...
Filip123 - Pon 01 Wrz, 2014
Dziękuje za odpowiedzi.
Do Nostusek. Czy chociaż na prostej miałeś dobrą prędkość? Wieź też pod uwagę, że mój pojazd ma średnice 12 cali i większą przekładnie niż ty.
Adam Wysokiński - Pon 01 Wrz, 2014
Ja miałem w rowerze taki jak ten ( może być inne napięcie)
http://magma.sklep.pl/pro...-350W-1016.html
Jest wbudowana przekładnia 10:1 i jak by trzeba zmniejszyć jeszcze obroty to nie będzie dużego przełożenia dodatkowej przekładni.
Nostusek - Wto 02 Wrz, 2014
Filip123 napisał/a: | Do Nostusek. Czy chociaż na prostej miałeś dobrą prędkość? Wieź też pod uwagę, że mój pojazd ma średnice 12 cali i większą przekładnie niż ty. |
Na prostej na 250W dwa razy byłem bliski osiągnięcia prędkości konstrukcyjnej roweru którą wg obliczeń mam na poziomie 42km/h. U ciebie duże przełożenie + małe koła = wolna jazda. Poszukaj sobie na forum pod hasłem - KALKULATOR ROWEROWY - jak znajdziesz to podstawiasz swoje dane i wyliczy ci wszystko ślicznie w Excelu.
Joki - Wto 02 Wrz, 2014
U mnie w hulajnodze 250W, która na równej prostej zbliża się do 20km/h, każda najmniejsza nawet pochyłość jest dużym obciążeniem. Jeśli dodatkowo jest pod wiatr to można w ogóle nie pojechać.
Przy przełożeniu osiągającym 10km/h powinno radzić sobie lepiej ale nadal będzie ciężko.
Filip123 - Wto 02 Wrz, 2014
Dzięki. Chyba muszę zmienić śilnik na inny, więc jaki śilnik byście palecali, najlepiej już z wbudowaną przekładnią aby pojazd byłby w stanie wjechać na w miarę duże wzniesienia (prędkość może być mała) najlepiej na 24v.
Dziękuję wszystkim za pomoc
tas - Wto 02 Wrz, 2014
Jeśli chcesz jeździć po wzniesieniach w terenie to przekładniowe silniki są kiepskim wyborem. To są delikatne urządzenia, nie lubią przeciążeń terenowych.
tomek701 - Wto 02 Wrz, 2014
Moja rada to zastosuj silnik 500w i przekładnie w piaście a nie w silniku to znaczy zębatkę napędowa przymocuj do zębatki piasty wielobiegowej ja mam piastę trzy biegową ona pierwszy bieg redukuje o jedną trzecią drugi bieg to jeden do jednego i trzeci o jedną trzecią obwodu koła, przyspiesza zębatka na silniku z magmy 11 ząbków a na piaście 80 przy kole 20" możesz zastosować piastę z większa ilością biegów wtedy.
Jak mi się wydaje musisz popytać najlepiej na forum poziome zależnie od piasty chyba dwa lub trzy pierwsze są redukujące. Ja jako że też pagórkowaty teren jest u mnie, zastosowałem taką piastę miałem silnik wcześniej 350W i spaliłem go jakiś kolega z forum też, dlatego polecam przekładnię w piaście i silnik 500W .
Mój pojazd na tej piaście silniku 500Wat i 24V zasilania przy wadze akumulatorów 14kg ja 70 kg i roweru myślę że 17 kg. Osiąga na pierwszym biegu jakieś 24 km/h na drugim około 34. i na trzecim biegu 44 km/h Pozdrawiam
mmoto - Śro 03 Wrz, 2014
Jak pracuje ten silnik - mam zakusy taki nabyć. Jak z mocowaniem zębatki itp.
Ja osobiście sądzę że ten silnik nie jest słaby na 10 km/h, w razie czego zwiększ napięcie.
Filip123 - Śro 03 Wrz, 2014
witam.
Mmoto powiem Ci, ze ten silnik moim zdaniem jest dobry. Główna zębatka jest plastikowa ze skośnymi zębami. Co do sposobu montowania zębatki to wytoczyłem sobie trzpień z tarczą do której przykręca się dowolną zębatkę jak byś chciał to podęślę tutaj zdjęcia.
Potrzebny jest też adapter ze wzgledu na specyficzne mocowanie, oczywiście jest w miarę łatwy do zrobienia.
Tymczasowo napęd podłączyłem do cztrokołowca i powiem, że nawet nieźle podjeżdża.
Też myślełem, że na prostej będę silnik przewoltowywał.
ps. Jak chcesz foty to pisz śmiało
Pozdrawiam
|
|
|