To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Controller FOC
Arczi76 - Nie 17 Lip, 2016
Faktycznie, dzIęki
Niestety utknąłem na samym początku czyli instalacji ocx-a. Sprawdzałem na dwóch komputerach i na żadnym się nie chce zainstalować, obydwa mają win7 64bit. Pojawia się jakiś błąd po niemiecku, którego treści nie rozumiem i dalej niby coś instaluje ale na koniec jest info, że instalacja anulowaną. Ktoś miał już ten problem?
barmal - Pon 18 Lip, 2016
Ustawienia dla silnika 9C otrzymane od użytkownika seba55a (dzięki ):
Ustawienia dla 9C (RH205C/RH2809 7x9):
Hall Change=0
PhA => zielony
PhB => żółty
PhC => niebieski
HA => niebieski
HB => żółty
HC => zielony
Offset left: 134
Offset right: 143
(prędkość dla obu kierunków, przy Uz=31,5V ok. 22km/h)
Zaznaczam, że nawet przy takim samym silniku występuje minimalne przesunięcie halli. W związku z tym offsety trzeba dopasować pod docelowy silnik.
barmal - Sob 23 Lip, 2016
Dobiłem do setki setka
tomeczekokok - Wto 26 Lip, 2016
barmal, przy obciążeniu na asfalcie też dobije do setki?.
Przemek - Wto 26 Lip, 2016
przy 100km/h silnik bierze 250-300w na asfalcie trzeba by pomnożyć razy 10-20 pewnie
barmal - Wto 26 Lip, 2016
tomeczekokok napisał/a: | barmal, przy obciążeniu na asfalcie też dobije do setki?. |
Dobije, ale chyba tylko moje ciśnienie
Na pewno nie. Ale chciałem sprawdzić jak szybko pojedzie 21x3-ka na 26 calowej oponie .
No i „wietrznie” się w piwnicy zrobiło od tego kręcenia
tomeczekokok - Wto 26 Lip, 2016
Trzeba przygotować 90A prądu i dobije na asfalcie . Ja przy 20S na MXUSie 3T i 55A rozpędziłem do 85km/h ( z górki 90km/h).
Szalona prędkość ale sam jestem ciekaw jakie to uczucie, "magiczna setka" na e-kike.
Narazie rozsądek wygrał i jeżdżę na 7x9 45km/h.
oloby - Wto 26 Lip, 2016
a apka na ios'a powstanie?
W jakiej cenie jest sterownik?
barmal - Wto 26 Lip, 2016
tomeczekokok napisał/a: | Trzeba przygotować 90A prądu i dobije na asfalcie . Ja przy 20S na MXUSie 3T i 55A rozpędziłem do 85km/h ( z górki 90km/h).
Szalona prędkość ale sam jestem ciekaw jakie to uczucie, "magiczna setka" na e-kike.
Narazie rozsądek wygrał i jeżdżę na 7x9 45km/h. |
Hehe
No to grubo. Dla mnie wystarczy 65km/h. Pojazd ciężki, aku nisko i dobrze jedzie. Więcej mi nie trzeba
barmal - Wto 26 Lip, 2016
oloby napisał/a: | a apka na ios'a powstanie?
W jakiej cenie jest sterownik? |
Ios...??? coś o tym słyszałem....a chyba wiem! To ten dziwny nienowoczesny, od reszty świata odizolowany...? żartuję
Chyba nie, nie zajmowałem się tematem, ale coś mi się o ucho obiło, że środowisko zbyt drogie i tym samym na 1 czy dwie aplikacje przerasta formę nad treścią
lep - Sob 06 Sie, 2016
Hej, pytanie odnośnie działania regena. Coś trzeba zrobić oprócz ustawienia brake na 2 w apce by aktywował się? Na przykład, zwierać odpowiedni pin do masy?
W dokumencie FOC nie jest to opisano dokładnie, i w filmiku nie widać czy pin jest zwarty.
mateuszmmi - Wto 16 Sie, 2016
Witam ponownie
Kilka postów wcześniej zadałem parę pytań dotyczących aplikacji oraz funkcji sterownika, ale nie uzyskałem odpowiedzi.
1. Kilka osób wcześniej pytało o możliwość zmiany trybów jazdy przez aplikację. Chodzi o szybki wybór trybów z możliwością ustawienia własnej prędkości i prądu.
2. Wyraźniejszy odczyt parametrów jazdy, większy ekran dla wskazów i oddzielny dla ustawień.
3. Możliwość zmiany funkcji przycisku DIR, np na przełączanie trybu jazdy: tryb1 a tryb2 lub załączania/wyłączania tempomatu, zamiast zmiany kierunku obrotów.
4. Zabezpieczenie antykradzieżowe, możliwość załączenia z aplikacji, chodzi o wyłączenie zasiania i zwarcie faz silnika przez MOSFET'y.
5. Zewnętrzny wskaźnik dla ebika (zamiast smartfona), wyświetlanie mocy, prędkości, poziomu baterii, zmiana parametrów jazdy itp.
6. Wyłączenie tempomatu nawet minimalnym ruchem manetki, teraz wyłącza się przez wychylenie na pozycję, w której został ustawiony.
Czy powyższe punkty są możliwe do zrealizowania w tym sterowniku? Kontroler jest naprawdę świetny, jak na razie nie miałem z nim żadnych problemów. Myślę że wyżej wymienione punkty bardzo poprawiłyby jego atrakcyjność.
Może przydałaby się Tobie jakaś pomoc np. w zmianie wyglądu apki lub innych rzeczach? Myślę że nie tylko ja byłbym chętny do pomocy.
PS Jak przebiegają testy hamulca regeneracyjnego?
Pozdrawiam
qaz33 - Śro 17 Sie, 2016
Kup se CA v3 (mozliwe ze e-komputer tez to ma). Tam wlasnie jest to wszystko plus tysiac innych fajnych opcji
barmal - Wto 23 Sie, 2016
Panowie, załączam ostatnie przeze mnie testowany soft z regenem. Do tej pory testowałem jedynie funkcję sprzężonego z manetką, czyli "Br" na 3. Ustawiamy prąd regena fazy oraz silnika na jakąś wartość i po puszczeniu manetki silnik zaczyna pracować jako generator.
Br na 2 (czyli hamowanie za pomocą klamki) jeszcze nie testowałem. To po urlopie.
Aktualizacja najlepiej na zasilaczu a po aktualizacji najlepiej sprawdzić parametry.
Na inne zagadnienia odpowiem w następnym tygodniu
Mobil - Śro 24 Sie, 2016
Pierwsze pytanie więc jaką można ustawić bezpieczną wartość?
|
|
|