To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Controller FOC

barmal - Pon 02 Mar, 2015

Cytat:
Jeju jaki cichy w porównaniu do mojego chińczyka;/ Masz już listę beta testerów czy jestem pierwszy w kolejce


Heh, nie jesteś pierwszy ale tu mam trochę zaległości, które muszę trochę nadgonić... :roll:

Cytat:
Jak się ima prąd fazowy do prądu z baterii? Ładnie jeździ Co to za silnik?


Przy FOC regulujemy prąd silnika i im mniejsze PWM tym większy prąd. Czyli przy starcie mamy największy prąd.
I tak, w moim przypadku:
I aku w pierwszym filmie przy 60A I silnika wynósł jakieś 30A I aku, wg. Turnigy-Wattmetera.
W drugim, 100A prądu silnika było 55A I-aku.
Jednak nie jestem pewny czy wszystko było jak się należy bo, jak pisałem wyskoczył mi jeden przewód fazowy z gniazda i nie wim ile tak jechałem a Turnigy pokazuje jedynie szpilki. To tak na początek, sukcesywnie podjadę z prądem do góry, żeby poznać granicę :mrgreen:

Silnik 9C 2806, 10x6.


Cytat:
50us to nieźle. Jeśli sam pisałeś cały algorytm w C to szacun
Silnik będzie miał jeszcze wyższą sprawność.
korzystasz ze zwykłych halli czy montujesz tam analogowe?


Sam pisałem. Gotowiec z Microchipa jest dla bezsensorowych, strasznie goły, żadnych zabezpieczeń i za dużo tam kodu w assemblerze :mrgreen: .
Hale mam zwykłe. Opcja na analogowe hale wprawdzie została, ale ze względu na popularność cyfrowych na tym się skoncentrowałem i to dopracowuję.

Mechano - Pon 02 Mar, 2015

Ciągle nie rozumiem jakim cudem mamy 55A z aku a w silnik idzie 100A?
atomek1000 - Pon 02 Mar, 2015

Różnica napięć chyba, na silniku jest mniej niż na baterii. A może w ciągu sekundy peak wynosi 100a a średni 50. Sam autor musi się wypowiedzieć.
sietaz - Pon 02 Mar, 2015

Zapewne autorowi chodzi o prąd z baterii i prąd fazy. Tak jak to się ustawia w programowalnych kontrolerach battery curent 50a, phase current 125a - na przykład
barmal - Pon 02 Mar, 2015

To po prostu działa jak transformator. Im mniejsze obroty, tym więcej płynie prądu przez uzwojenie aby uzyskać tą samą moc przy tym samym obciążeniu.
Nagrałem specjalnie film, gdzie widać prąd zasilacza oraz fazy na mierniku (RMS) i oscyloskopie.

Film

Zasilacz => niecałe 8A
Miernik => w granicach 20A
Oscyloskop => około 28A dach
I tak => 28A / 1,41 (pierwiastek z 2) = 19,8A

Pykacz - Pon 02 Mar, 2015

Czyli im wyższe obroty tym bardziej się to równoważy ?
barmal - Wto 03 Mar, 2015

Cytat:
Czyli im wyższe obroty tym bardziej się to równoważy ?


Dokładnie tak :-)

Tektronic - Śro 04 Mar, 2015

Że tak wjadę nie w temat :D

Barmal , na twoich filmikach widzę silnik 7x9 i na tych ostatnich z widokiem na koło też jest 7x9 prawda ?.

Jaką max prędkość ci się udało osiągnąć na nim ? , fajnie jak byś coś nagrał z widokiem z kierownicy ;-)


co to za dżwięk w 0:02 / 3:01 ^^ ?

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

barmal - Czw 05 Mar, 2015

Tektronic napisał/a:
Barmal , na twoich filmikach widzę silnik 7x9 i na tych ostatnich z widokiem na koło też jest 7x9 prawda ?.

Tak
Tektronic napisał/a:
Jaką max prędkość ci się udało osiągnąć na nim ? , fajnie jak byś coś nagrał z widokiem z kierownicy

Nie wiem, muszę zmierzyć :-)
Tektronic napisał/a:
co to za dżwięk w 0:02 / 3:01 ^^ ?

Nie wiem... :?:
Nie zwróciłem na to uwagi podczas jazdy...

Tektronic - Czw 05 Mar, 2015

Cytat:
Tektronic napisał/a:
Jaką max prędkość ci się udało osiągnąć na nim ? , fajnie jak byś coś nagrał z widokiem z kierownicy

Nie wiem, muszę zmierzyć :-)


To byłbym wdzięczny za pomiary , interesuje mnie max nap jakie masz i możesz mu podać , oraz ile wazysz razem z rowerem. symulatory to jedno , praktyka to drugie dlatego chciałbym mieć jakiś punkt odniesienia by wiedzieć jak daleko mogę wjechać z wagą w swojej konstrukcji :)

MARCIN - Pią 06 Mar, 2015

barmal, ależ Ty każesz na siebie czekać... Długo... :wink:
barmal - Sob 07 Mar, 2015

Hehe :mrgreen:

W międzyczasie zepsuł mi się TV... we warsztacie nie mogli/chcieli go naprawić. Powiedzieli, że display uwalony.
Wściekłem sie. Wczoraj go odebrałem i wieczorem, po drugim piwku naszło mnie i go rozkręciłem... po kilku eksperymentach z modułem "T-Com" (driver displaya) i... za pomocą taśmy samoprzylepnej pozaklekałem kilka kontaktów w driverze odpowiedzialnym za sterowanie lewej połowy ekranu. Operacja udana, pacjent przeżył. Wygrałem :mrgreen: No a po operacji, tak na dobre zakończenie siupnąłem sobie jeszcze dwa...Tylko jakoś trochę głowa mnie dziś pobolewa...

Filmy z naprawy wstawię, w razie jakby ktoś miał podobny przypadek :mrgreen: Powtórzyłem dziś operację z załączoną kamerą.

No ale wracając do tematu :mrgreen:

Ok, wróciłem z przejażdżki.
Aku => 12s1p LiFePo4, 12Ah, 40V
Silnik, bez zmian => 9C 2806
Kontroler => tym razem I fazy 180A.

Teraz dane z jazdy => I aku 60A, wg. Turnigy, 40V, Vmax (na płaskim) 39km/h.

Film

A teraz idę po kawkę :mrgreen:

JerzyZ - Sob 07 Mar, 2015

Gdybym był Youtube'm, wprowadziłbym obowiązek pokazania przez 10% czasu samego pojazdu, jego wyglądu i konstrukcji, paneli itp.
A tak, to jak w "Rejsie": panie, nic się nie dzieje... Pokaz ulic i budynków - przenieść do filmów krajoznawczych! :mrgreen:

maniekrox - Sob 07 Mar, 2015

Ale przyjemnie cicho to śmiga:D
barmal - Sob 07 Mar, 2015

JerzyZ napisał/a:
Gdybym był Youtube'm, wprowadziłbym obowiązek pokazania przez 10% czasu samego pojazdu, jego wyglądu i konstrukcji, paneli itp.


Pojazd jak pojazd, ot i rower jak każdy inny :mrgreen: To mój rower testowy i nie przedstawia nic specjalnego.
Ale jak bardzo Ci zależy to nakręcę i puszczę na YT.

Następny pojazd jest lepszy... :mrgreen:

Pojazd :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group