To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki DC - Nowy silnik ETEK-R 450$

Zbyszek Kopeć - Pią 07 Mar, 2008

Akumulatory, rozdzielnie, instalacje - to moja praca. Samochody elektryczne - to hobby.
Czasem poświęcam godziny pracy na elektryki, bo przecież autem elektrycznym jeżdżę dla pracy.
Masz okazję przerobić spalinowca na elektryczny, skoro silnik do remontu, to zamień go na elektryczny.

Lisciasty - Pon 10 Mar, 2008

To najwyższy czas połączyć przyjemne z pożytecznym i zacząć przerabiać
i sprzedawać samochody elektryczne ;)


A do Rudzika słowo : chłopie! my tu czekamy na fotki, relacje, pokazy, happeningi z Etekiem :]

Zbyszek Kopeć - Pon 10 Mar, 2008

Chyba mnie życie zmusi.
Ci moi dotychczasowi zleceniodawcy lubią moją robotę, ale nie lubią płacić za robotę (szpitale, po pół roku).

Jak ten Etek ?

Anonymous - Czw 20 Mar, 2008

Hej co z tym silnikiem? Nie tylko Zbyszek jest ciekaw. Napisz cokolwiek.Nie wierzę, że nie zrobiłeś z nim żadnego doświadczenia?
Zbyszek Kopeć - Śro 26 Mar, 2008

Rudzik6:
Dlaczego tylko sam cieszysz się efektami z silnikiem Etek-R?
Napisz coś.

Lisciasty - Czw 03 Kwi, 2008

Chyba musimy zebrać się silną ekipą i pojechać do Rudzika w celu spuszczenia mu manta ;)
Ktoś za adres? :twisted:

Anonymous - Czw 03 Kwi, 2008

Odkąd kupił ten silnik nie chce z nami gadać.
Anonymous - Pią 04 Kwi, 2008

jaszczur napisał/a:
Odkąd kupił ten silnik nie chce z nami gadać.


Dobra, bo naprawdę sie zwalicie do mnie..i okoliczni chłopi na mojej wsi będą zawiedzeni, że wszystkie piwo im wypijemy z pobliskiego kiosku ( zwanego tutaj ratusz) ;)
To nie jest tak, że nie chcę gadac...raczej wstyd mi, ze od 2 lat tylko kupuję czesci i tak mało robię...Ale to juz inny problem. Dlatego jak nie mam nic to zaoferowania, to nie piszę...
Co do silnika, fajny to silniczek, zwazyłem na wadze łazienkowej, ma 16kg..trochę to daje się odczuc, wszystkie śruby calowe, musze specjalnie zamawiac, aby go przykręcic. Podłaczyłem do akumulatora 12V/45Ah i wyobraźcie sobie...że sie ..kręci ;)
Zdjęcia mam porobione, nie wiem jak dosłac....Adam (Arbiter) odezwij się.

Pozdrawiam

Wiesiek

Lisciasty - Pią 04 Kwi, 2008

Najważniejsze że się kręci, zacząć to połowa sukcesu, jak mówił Konfucjusz czy inny Dżyngischan ;)

Zdjęcia pogoń mi na maila lisciasty@post.pl ja je wrzucę na serwer i podam linki tutaj.
Tak jest w zasadzie najwygodniej.

Pzdr.
L.

Lisciasty - Sob 05 Kwi, 2008

Wrzucam silnik Rudzika, tak jak podesłał. Pierwsze 7 nazywało się etek, ostatnie 2 etek-r,
nie wiem czy to miało być tak rozróżnione, zobaczymy jutro ;)
Na razie wrzucam.
Obciachałem je do 800x600 bo były ogromne, jak ktoś chce wersje oryginalne 3000x2300
(matko, Rudzik, skąd Ty taką lufe dorwałeś ;) to niech da znać.



















Anonymous - Sob 05 Kwi, 2008

Lisciasty napisał/a:
Wrzucam silnik Rudzika, tak jak podesłał. Pierwsze 7 nazywało się etek, ostatnie 2 etek-r,
nie wiem czy to miało być tak rozróżnione, zobaczymy jutro ;)
Na razie wrzucam.
Obciachałem je do 800x600 bo były ogromne, jak ktoś chce wersje oryginalne 3000x2300
(matko, Rudzik, skąd Ty taką lufe dorwałeś ;) to niech da znać.


To wszystko jeden i ten sam silnik ETEK-R. Zdjęcia robione Olympusem SP-550UZ 7.1Mpix 18xZoom. Poprzednio robiłem Olympusem C-765 i mam wrażenie, że mimo mniejszej matrycy (3Mpix) optyka była lepsza, zdjęcia bardziej ostre.

Pozdrawiam

Wiesiek

Anonymous - Sob 05 Kwi, 2008

Przy okazji podłaczyłem miernik do silnika, pokręciłem ręką, stawia spory opór bo to dosy duża masa, wskazówka wychyla się do 3V. Taki silnik to fajna prądnica...np. do wiatraka:)

Wiesiek

Zbyszek Kopeć - Sob 05 Kwi, 2008

Bo Etek, PermMotor i LEMCO są bardzo często wykorzystywane na jachtach i innych jednostkach (nawet gdzieś widziałem w dużym samolocie) jako prądnice, głównie w wiatrakach.
Także używa się je do napędu samolocików osobowych, małych helikopterów osobowych oraz dużych łodzi (oczywiście najczęściej z akumulatorami litowymi).

Anonymous - Nie 06 Kwi, 2008

Aż żal nie zastosowac jako hamulec-prądnica w pojeździe ;)
Zbyszek Kopeć - Pon 07 Kwi, 2008

Montujesz przetwornicę impulsową: zakres napięć wej. od 4V do 60V lub do 72V; a napięcie wyjściowe większe o 7% od napięcia nominalnego akumulatorów i prąd wyjściowy max. równy ok. 150A dla Eteka, regulowany elektroniką sterowaną ciśnieniem płynu hamulcowego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group