ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Nowy silnik ETEK-R 450$
Autor Wiadomość
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Sty, 2008   Nowy silnik ETEK-R 450$

Witam,
jak pisałem mam zamiar kupić silnik w USA , miał to być ETEK, jednak skończyły się. Ale pojawił się nowy silnik ETEK-R http://www.thunderstruck-ev.com/etek-r.htm , własnie omawiam szczegóły ze sprzedawcą, nie do końca rozumiem, czy aby to nie jest silnik BLDC wymagający specjalnego sterownika, podobno nie wymaga, podobno zastępuje stary silnik ETEK i działa z typowym PWM sterownikiem. Cena nizsza niż poprzednika, 450$ to przy naszym kursie nie zła sprawa. Dochodzą koszty transportu..ok 150$. kwestia jeszcze cła i VATu. Podobno to silnik brand new 2008 :) )

Pozdrawiam w Nowym Roku

Wiesiek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 08 Sty, 2008   

Ze zdjęcia widać, że to jest inny silnik. On może wymagać calkiem innego sterownika. Na zdjęciu uzwojenie (fragmenty) jest całkiem inne i nie wiadomo, czy to są uzwojenia wirnika, ani jak wyglądawirnik. Ten E-tek-R ma śruby mocujące promieniście na około silnika (dziwna konstrukcja), ciekawe jak to jest wykonane, co jest w środku.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Vein
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

niewiem dlaczego nie dodało mi mojego posta, ale ten silnik to jest SZCZOTKOWY silnik DC na napięcie 48V max 72V bierze 150A prądu, MOC 8KM a chwilowa 16KM

"Works with Alltrax and other PM controllers"

Działa z konstrolerami ALLTRAX oraz innymi PM (Pulse Modulation?)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

48V - to znamionowe; 72V - to szczytowe po naładowaniu akumulatorów.
W dane techniczne nie da się wejść, że szczotkowy, to nie piszą. Na zdjęciu widać jakąś całkowicie inną konstrukcję niż moje E-teki.
Muszą być szczegółowe dane techniczne, rysunki (budowy i pełne charakterystyki).
Może on wymagać całkowicie innego regulatora.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Vein
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

The E-tek-R represents the highest power/weight/dollar available
on the market for brush PM motors


"Silnik E-tek-R reprezentuje sobą najlepszy stosunek mocy/wagi/ceny na rynku silników szczorkowych"

Designed and built by the same team that brought us the original E-tek motor.

"Zaprojektowany i wyprodukowany przez ten sam zespół który dostarczył nam oryginalny silnik E-tek"

3 lbs heavier , this Radial motor can do 150 amps at 48 volts , continues....and runs in either direction.

"3 funty cięższy, ten radialny silnik pracuje przy 150amp dla 48V ciągłym, i pracuje w każdym kierunku"

This is Ideally suited for 24-72 Volts. Works with Alltrax and other PM controllers.Great for Electrathons , Motorcycles, and go-karts.

"jest doskonale dostosowany do napięcia 24-72Volt, Działa z kontrolerami alltrax oraz innymi kontrolerami PM. Doskonały do motocykli go-kartów"


a teraz ze strony o kontrolerach ALLTRAX

"Alltrax controllers are becoming the hobbyist standard for small scale vehicles and robots"

"Kontrolery Alltrax stają się standardowym wyposażeniem małych hobbystycznycnych pojazdów elektrycznych i robotów"

"Footprint is same as Curtis 1204 (for part numbers ending in '4' and 1205 footprint for part numbers ending in '5')"

"Układ (kontrolera alltrax) jest analogiczny jak w kontrolerze Curtis 1204 (dla kontrolerów których numer kończy się na '4' i układ jak w kontrolerze 1205 dla numerów kończących się na liczbe '5')"




Tak więc to są silniki analogiczne do zwykłych e-teków, troche cięższe, ale tańsze
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

Tyle to i ja zrozumiałem. Brak jednak tych rzeczy, o których wcześniej pisałem, bo sam E-tek (bez literki "R") miał te same parametry, ale był inaczej zbudowany.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Vein
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

ale czy ważna jest dla Pana budowa wewnętrzna czy to, że działa z takimi samymi kontrolerami (to znaczy ze to jest ciągle szczotkowy silnik perm magnet) a jego parametr prądowe są analogiczne do zwykłego eteka?
Poprosiłem ich mailem o przesłanie mi wykresów przebiegów podobnych do tych:
http://www.thunderstruck-ev.com/etek_curve.htm
bo link
http://www.thunderstruck-ev.com/etek-R_curve.htm
niestety nie działa
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

To jest bardzo ważne, bo sprzedający mógł się przejęzyczyć, a jakaś przyczyna musi być, że tak mocno zmienili konstrukcję (zdjęcie - fragmenty wirnika).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Vein
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

bardzo musiałby się przejęzyczyć, bo nie wiem jak można by było się pomylić pisząc że działa ze zwykłymi kontrolerami alltraxa(odpowiednika curtisa) i jest bezpośrednim następcą etek :P no ale poczekamy na ich odpowiedź
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

Na moje e-maile dosyć lakonicznie odpisywał (cytuję z błedami;)) :

Rudzik: Czy masz jeszcze silniki ETEK?

Brian:
No more E-teks, We have a new one the E-tek-R see it at http://www.thunderstruck-ev.com/etek-r.htm
(nie będzie silnika ETEK, mam nowy ETEK-R..patrz link...)

Rudzik:
But Etek-R need special AC controler....I can't self DIY built...?? Wen I must bay ETEk-R and controler for 950$..better I bay PERM motor :) I have self built DC contoler 300A. (Ale ETEK-R wymaga specjalnego AC kontrolera (tak mi się wydawało, że to rodzaj BLDC) Nie zbuduję sam takiego łatwo. Gdy kupie kontoler i silnik bedzie taka cena ze lepiej kupic PERM. (tu skłamałem;) że mam już kontroler PWM 300A ;)

na to Brian:
That is not correct. The Etek-R can use the same controller as the Perm motor as both are DC motors. The Mars Brushless is the one that needs a special controller, as is operates on 3-phase DC power.
Nie masz racji, ETEK-R można uzywać kontrolery takie jak do PERM motor typu DC. A silnik MARS bezszczotkowy wymaga specjalnego kontrolera 3 fazowego.

znowu napisałem
rudzik:
O! I can connect ETEK-R direkt to akku and it will be runing?? Wen I have simple resistor I can change speed of motor? Or wenn I have simple PWM DC controler for old DC golf motors I can controled ETEK-R? And what is diferent betwin old and new ETEKs?
(O! Mogę więc podłaczyć ETEK-R bezpośrednio do akumulatora i będzie pracował jak silnik pradu stałego? Albo poprzez rezystor jako regulator prędkości? Lub podłaczyc do starego PWM kontolera DC od wózka golfowego? Jak jest róznica pomiędzy starym i nowym silnikiem ETEK?)

Tu Brian słabo odpowiedział..może mój angielski do kitu..pewnie tak;))
:Old etek is a axial motor and the new one is a radial one
Stary etek jest osiowy?? motor a nowy promieniowy?? Nie wiem , nie bardzo rozumiem??

Znowu pytam:
And what about with maitenance? What is in Etek-R comutation? it is built inside with hallotron and power mosfet?
OK! If it is reali directli new Etek-r like older version, work with DC power supli...I can bay it. please reapit mi, what is price all with send to Poland.
I have VISA.
A co z konserwacją/obsługą/np. szczotki? jak silnik ma rozwiazany komutator? Wbudowany w środek przełacznik na mosfetach mocy , sterowane halotronami?? Pytam naiwnie;)
OK, jesli to rzeczywiscie dokładnie działający silnik jak stara wersja pracuje z zasilaniem DC to go kupię..przypomnij cenę itd..itp..do Polski;)

Brian:
price is $450 plus $140 shipping. $590 total. you can send visa number in a few emails to keep it safe. thanks Brian

Trochę nie bardzo mi się podoba sposób zapłaty;)

Brian słabo odpowiadał, pewnie straszne byki w pisowni go odstraszyły..trzeba się lepiej przykładac do pisowni;))

Ciekawe, że na rysunku tego silnika wyrażnie widać oznaczoene zaciski zasilania + i -.
Swoją drogą silnik Mars jest ciekawy, brak szczotek to duza zaleta, łożyska dłużej sa bezobsługowe.
Prawdopodobnie to jest poprostu nowa odmiana silnika ETEK, równiez szczotkowego...chocia, byc może jakoś rozwiązali komutację...elektronika?? Ale watpię...w te MOSFETY?
Silnik ma wbudowany wentylator i nie do końca to prawda z tą dowolnościa kierunków obrotów, ale jest podobno opcja wentylatora do przeciwnego kierunku rotacji.

Pozdrawiam

Wiesiek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 09 Sty, 2008   

No i Rudzik rozjaśnił.
Jednak rysunków nie przysłali.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2008   

http://www.electricmotors...tors_etek-r.php

A tu rysunek , można zauważyć wyraźne zasilanie + i - :
http://www.electricmotors...tek-R_specs.jpg

Pozdrawiam

Wiesiek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 10 Sty, 2008   

Chodzi o szczegółowe rysunki wnętrza, konstrukcji i charakterystyk.
Symbole plusa i minusa to zbyt mało, a może jest jeszcze jakiś cienki przewód z innej strony.
Dziwne, że zmienili całkowicie konstrukcję na promieniową.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2008   

A co to znaczy, konstrukcja promieniowa? Po angielsku o\piszą axell motor..ale to chyba osiowa?? Radial to promieniowa, radial był stary ETEK? Ale ja nie za bardzo rozumiem te angielskie terminy w tym kontekście??

Wiesiek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 10 Sty, 2008   

Coś jest przykręcone do obudowy na łuku (kole) zewnętrznym na około obudowy i są jakieś dziwne uzwojenia w szparach.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group