To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem w kole - Silnik w piaście - wypadajace koło z ramy

newbe - Śro 13 Maj, 2015
Temat postu: Silnik w piaście - wypadajace koło z ramy
Mam problem, który przyprawia mnie o ból głowy. Mianowicie, po kilku przejechanych kilometrach tylne koło wypada z ramy. Zauważyłem, że wypada ośka po stronie przerzutek. Dzieje się to, tylko wtedy kiedy używam silnika (w piaście), kiedy kręcę pedałami jest OK.
Zauważyłem, że kiedy używam silnika to przekręca się oś i to powoduje, że koło "wyskakuje" z ramy.
Spotkaliście się z takim problemem? Są jakieś podkładki zabezpieczające koło?

Anonymous - Śro 13 Maj, 2015

Są. Dziś też musiałem przyblokować koło w słoneczniku, bo zaczęła się ruszać oś po zlocie. W moim wykonaniu, to zwykły plaski klucz 10-ka założony na spłaszczenia osi i przypięty do widelca.
Pamiętaj, że ośka na pewno rusza się w widelcu również z drugiej strony.

tas - Śro 13 Maj, 2015

Masz jakiś błąd konstrukcyjny albo błąd montażowy w rowerze. W prawidłowo zamontowanym silniku wystarczają normalne fabryczne podkładki "z uchem".
Wrzuć może jakieś zdjęcia jak to masz u siebie zamontowane, to będzie wiadomo w czym jest problem i jak to rozwiązać.

atomek1000 - Śro 13 Maj, 2015

To wszystko przez ten zabójczo mocny sterownik 45A :twisted:

Podstawowe pytanie, masz torque arm'a? Jest to konieczne przy takich mocach.

newbe - Śro 13 Maj, 2015

Dzięki za zainteresowanie, tematem.
tas: Podkładki zamontowałem takie, jakie dostałem z silnikiem. Zwykłe - płaskie od środka a te z uchem od wewnątrz i na nie są przykręcone śruby. W innej konfiguracji silnik nie chciał się zmieścić w rame.



W dzisiaj wyrwało całe koło, poharatało rame, przewód i przerzutki.

atomek1000: Z jazdy frajda jest nieziemska, tylko 20% czasu jeżdżę a pozostałe 80% skręcam koło. :D Torque arm'a nie mam, przypuszczam, że to jest jakaś blokada osi silnika?

KrzysiekEV - Śro 13 Maj, 2015

Tutaj jest fajna kolekcja blokad ośki
http://endless-sphere.com...php?f=2&t=26444

toft - Śro 13 Maj, 2015

Masz ramę gdzie oś słabo się zagłębia. Przynajmiej z jednej strony.
Rozwiązanie albo podpiłuj nieco ramę aby oś glębiej osiadła albo zastosuj jakąś blokadę osi.
Choć ja bym zaczął od czynności prozaicznej. Sądząc po idealnym stanie nakrętki na oś nie dociągałeś jej zbyt intensywnie? To ma być doje... na maxa.
Śa też nakrętki które mają ponacinaną powierzchnię celem lepszego blokowania. W takiej sytuacji być może lepiej dać tę blokadę od środka (jęsli rozstaw pozwoli.
Sterownik 45A nie ma tu nic do rzeczy. Przy dobrze osadzonej osi notorycznie używane nawet 80V65A nie stanowi problemu.
Pzdr.

newbe - Śro 13 Maj, 2015

OK, w takim razie doje... na maxa :)
Co myślicie o tym:
http://www.ebay.com/itm/T...=item3cf7c85b49
lub o tym
http://www.ebay.com/itm/E...=item20f9495af3
ma to sens?

bloodyopel - Śro 13 Maj, 2015

Myślimy że za drogo :D to co masz w pierwszym linku u tasa jest za 2 dyszki, u Bartka w MaxEV za 25 ;) warto zaglądać w reklamowane u nas sklepy a nie ślepo zagranicą szukać :razz:
tas - Śro 13 Maj, 2015

W kolejności ważności:
1. Nieprawidłowo zamontowana podkładka blokująca
2. Zła podkładka od strony silnika
3. Prawdopodobnie brak wyszlifowania kołnierza haka od strony silnika odginającego górną połowę wewnętrznej podkładki.
4. Wnioskując po tym, że oś nie chowa się w haku - brak podcieniowania ucha ramy klik
5. Poza wyskakiwaniem osi - prawdopodobnie zacisk hamulca trzyma tylko 80% ścieżki tarczy co skutkuje słabym hamowaniem i szybkim zużyciem okładzin.

Czyli ogólnie wszystko jest źle i wypada bo musi wypadać. Jak to zrobisz prawidłowo to się będzie trzymać bardzo dobrze :)

newbe - Śro 13 Maj, 2015

Dzięki za uwagi, zabieram się za szlifowanie.
W jaki sposób poprawnie zamontować podkładki?

tas - Śro 13 Maj, 2015

Tutaj są podstawy:
http://ebike.nexun.pl/montaz-silnika-wskazowki/
Jeśli przecięło Ci przewody do silnika to prawie na pewno popaliło halle, trzeba wymienić.

newbe - Czw 14 Maj, 2015

Jeżeli jestem w błędzie proszę o sprostowanie.

Według tego zdjecia http://ebike.nexun.pl/wp-...07/IMG_7559.jpg podkładka blokująca powinna być umieszczona na takiej głębokości:



tzn tak aby cała się "chowała"? Dziś spiłowałem ~1mm i jak widać sporo brakuje aby podkładka była w takiej pozycji:



Czy po prostu ta podkładka może być umieszczona w ten sposób (ale od wewnętrznej strony)



I jeszcze jedno pytanie, torque arm'a montuje się po obu stronach czy tylko po jednej?

JerzyZ - Czw 14 Maj, 2015

Przy normalnym napędzie nie występują siły między osią i ramą - tutaj są, i to duże. Z nich wynika moment obrotowy!
Zastanów się nad własnoręcznym wypiłowaniem "podkładek" które:
1. grubością zabezpieczą oś przed przekręceniem w otworze;
2. ramieniem (ramionami) mocowanym do ramy uchronią przed obróceniem/wyrwaniem osi z jej miejsca.
Gdybyś dał foto większego fragmentu ramy - i to z obu stron - podpowiemy Ci kształt "torque arm-sów"

newbe - Czw 14 Maj, 2015

Tak, wiem skąd się bierze problem, z momentu obrotowego :)
Jutro rano wrzucę zdjęcie a z tym wypiłowaniem podkładek niegłupi pomysł.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group