To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem w kole - Obręcze - rowerowe alternatywy dla obręczy moto

jaca622 - Nie 02 Sie, 2015

czyli mach1 Mad na 2.5 mm bedzie
Mechano - Nie 02 Sie, 2015

Czemu szukacie tylko obręczy 24"?
tas - Nie 02 Sie, 2015

Bo są alternatywą dla 19" moto i są do jazdy po górkach.
Mechano - Nie 02 Sie, 2015

A do tego opony też rowerowe, tak?
tas - Nie 02 Sie, 2015

Tak. Z tym, że tu też jest ciężko, bo to muszą być pancerne opony. Jeszcze nie szukałem czegoś na wzór sprawdzonych CST ale na 24". Do obręczy 39mm trzeba opony 2.75, a nawet 3.0"
Ale warto powalczyć i rozpracować temat, bo to daje ponad 3kg oszczędności w masie końcowej pojazdu (względem rozwiązań moto), a to prawie 10% mniej od całości.

raymaxxx - Nie 02 Sie, 2015

tas ale po co na przód dawac równie grubego kapcia jak na tył? w żadnym moto się tak nie robi bo to niczemu nie służy, na przód można owszem na tą samą obręcz dać ale węższy kapeć, z bieżnikiem kierunkowym a nie napędowym.
tas - Nie 02 Sie, 2015

Bo mam taką wizję.
W rowerze nie ma bieżnika napędowego i kierunkowego o takiej jasnej granicy. W moto są, bo to jest moto i mają z tego samego powodu, dla którego koła mają różne średnice.
Z kolei ja nie widzę żadnego sensu w dawaniu różnych opon w rowerze. Po prostu nie wierzę w zalety, a upatruję w tym działanie na własną szkodę, umniejszenie jakości i bezpieczeństwa jazdy.

raymaxxx - Nie 02 Sie, 2015

no więc się mylisz, w MTB/XC w przeciwieństwie do szosówek stosuje się właśnie komplety opon napęd/kierunek jak na załączonym obrazku poto by przednie koło miało lepsze trzymanie boczne w zakrętach, jest to oczywiście kompromis między siłą hamowania takiej opony a trzymaniem kierunku jazdy w zakrętach dlatego tez igiełki sa skośnie do przodu a nie całkiem wzdłuż opony i zwiększa to bezpieczeństwo jazdy, im szybciej tym bardziej odczuwalnie w zakrętach.
tas - Nie 02 Sie, 2015

Zwał jak zwał, nie chce mi się walczyć z mitami, jakich to w rowerowych klimatach pełno.
Nie mam zamiaru się dopatrywać czy dana opona ma +5% trakcji na błocie i -3% trakcji na szutrze, tamta trzyma o 7% lepiej na zakrętach ale za to hamuje o 4% słabiej.
Może i pomaga, może nie pomaga, hó kars.

raymaxxx - Nie 02 Sie, 2015

ale piszesz, że na wadze Ci "kers" to po co pakować klocek w przedni widelec z 0,5kg cięższą oponą o mniejszej średnicy i mniejszej zdolności pokonywania przeszkód? zresztą pewnie masz rację, to tylko % :) , zostawmy to.
tas - Nie 02 Sie, 2015

O to to, mądrze mówisz.
Hipotetyczne procenty to zostawmy teoretykom-specjalistom forów internetowych o rowerach niech się tam sprzeczają o połówki calów, milimetry, gramy. Oni tam zawsze mają dużo do opowiadania, każdy co innego.

Cezar38 - Nie 02 Sie, 2015

Ja do Mxusa szukam właśnie 24" i w sumie trafiłem też na tego sun rims.
MixhaL - Nie 02 Sie, 2015

Z mojego doświadczenia z przodu opona gruba z tyłu może być cieńsza aby zaoszczędzić na wadze. Ja tak mam i sobie chwałę, nie widzę najmniejszego sensu dawać z tyłu kloca. Przyczepność w rowerze to głównie przód.
Jak przód dostanie uślizgu to już się praktycznie nie uratuje, tył można jeszcze wyprowadzić.

tas - Pon 03 Sie, 2015

Tak tylko wspominając, okazało się, że nie trzeba wyjmować kapsli/oczek aby włożyć nypel na szprychę 2.5mm.
Wystarczy wiertłem 5mm poszerzyć otwór i już wchodzi :)

Tomas - Pon 24 Paź, 2016

A próbował ktoś do obręczy double track zmieścić szprychy 3,2mm po usunieciu kapsli i rozwierceniu otworów ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group