To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem w kole - Opony moto najbardziej przypominające rowerowe:)
toft - Nie 07 Cze, 2015 Temat postu: Opony moto najbardziej przypominające rowerowe:) Panie i panowie:)
Pytanie podyktowane:)? Jakie macie opony moto, które pasowałyby na zamianę typowego koła z oponą rowerowa do ebika?
Wydzielam dwie kategorie:
- enduro - czyli z jakimś tam rodzajem klockowatego bieżnika;
- street - czyli bieżnik typu slick i wszystkie wariacje na temat.
Przy typowaniu prosiłbym opisać:
- własne doświadczenie z danego typu oponą;
- rozmiar opony - mile z komentarzem vs rozmiar rowerowy;
- rozmiar pasującej do niej felgi;
- problemu w centrowaniu feli (ewentualnie zaplataniu);
- problemu w nakładaniu i trzymaniu opony na feli;
- inne uwagi typu długość szprych.
Pzdr. prawie motorowy toft;).
tas - Nie 07 Cze, 2015
Uzbrajałem dużo kół z mocnymi silnikami na obręczach moto, widziałem dużo opon moto i po prawdzie żadna z nich nie mogła być alternatywą dla rowerowej.
Rodzynkiem stanowią opony, które wyszukał Adamo - Heidenau K46 2.50/19", z tych wszystkich, jakie miałem w ręku, one były najbardziej rowerowe.
- Miękkie (jak na moto)
- Lekkie
- Bieżnik jak w MTB
- wąska 2.5
- Idealnie wygląda na obręczy 1.5
Tak to wygląda na żywo.
MixhaL - Nie 07 Cze, 2015
opony moto w rowerze mają tylko dwie zalety:
- są bezpieczniejsze przy dużych prędkościach
- szprychy w feldze są ustawione pod odpowiednim kątem i nie ma szans żeby popękały
Reszta to wady
tas - Nie 07 Cze, 2015
Wszyscy sobie zdajemy sprawę z tego, że wybór obręczy/opon moto to jest ponad 5kg wagi roweru ale ciężko jakieś alternatywy znaleźć. Sam szukam zestawu do swojego bajka w okolicach 24" (19" moto) celuję i wybór zestawu rowerowego jest strasznie ograniczony.
Przejechałem wszystkie salony rowerowe w promieniu 30km i nie znalazłem nic co by się nadawało do >5kw.
Widziałem nie raz co potrafi zrobić zwykły RH290x z obręczą i lipa z takimi typowymi rozwiązaniami rowerowymi.
W ręku miałem dużo mocnych silników zaplecionych i to wygląda naprawdę fajnie, jest wytrzymałe, tylko te 5kg... (mowa o obu kołach takich samych, a nie 1 koło moto, a drugie rowerowe)
Adamo - Pon 08 Cze, 2015
Tas zakładaj Haideau a będzie Pan zadowolony
Dają max przyczepności, pewność prowadzenia bodaj w każdym terenie a na trawersach trzymają jak na płaskim
Efekt rogala jak po pierwszej jeździe elektrykiem hehe
toft - Pon 08 Cze, 2015
Ja osobiście szukam czegoś bardziej turystycznego w wiekszości na asfalty. 80% moich tras to są spokojne asfalty turystycznie. Te Heidenau K46. Jakie to ma opory toczenia względem opony rowerowej? Da się zrobić tricka polegającego na nabiciu na maxa powiedzmy 5 atm aby zmniejszyć opory toczenia? Czy przy wyzszym cisnieniu bedzie zwlekać oponkę?
Adamo - Pon 08 Cze, 2015
No pod słaby silnik to raczej nie polecam choć zużycie prądu było 19.5 Wh/km przy ok 3 atm na silniku 7x9 starego typu.
Jak zwiększyłem do 3.5 atm to opór toczenia mocna zmalał
Anonymous - Pon 08 Cze, 2015
Ja mam zasadę, że pakuję tyle powietrza, ile jest max napisane na oponie.
Kiedyś przy 2 atm robiłem 25 km zamiast 40 przy 3 atm, na które pozwalała opona.
breq - Pią 12 Cze, 2015
Cześć Wszystkim! (mój pierwszy post tutaj)
Ciekawy temat. Sam właśnie szukam opon do nowego ebike (w planach rama full i MXUS 3000W 23x3).
Z opon 19 x 2,50 tylko dwa typy znalazłem:
http://allegro.pl/opona-1...5176574824.html
i wspomniane Heidenau K46
http://allegro.pl/opona-2...5098405238.html
Z opon 19 x 2,25 jest znacznie większy wybór:
http://allegro.pl/opona-r...4947787367.html
http://allegro.pl/opona-r...5155434100.html
http://allegro.pl/opona-r...4889522679.html
http://allegro.pl/opona-m...5095465903.html
http://allegro.pl/opona-1...5436836987.html
http://allegro.pl/opona-d...5444607052.html
i jakiś inny model Heidenau
http://allegro.pl/kniazw-...5138611356.html
Macie jakieś doświadczenia z którymś z modeli (albo ogólne uwagi)?
Sam szukam opon głównie na różnej jakości drogi rowerowe i asfalty lecz chciałbym, żeby dało się też ruszyć w teren.
Zastanawiam się czy szerokość 2,25 będzie ok, czy jednak lepiej 2,50. A może nie ma sensu się zastanawiać i do tych zastosowań też brać Heidenau K46 (napompowane "na kamień")?
MixhaL - Sob 13 Cze, 2015
W teren lepsze rowerowe i opon nie pompuje się na kamień
W tych cenach żadna z opon się nie nadaje do niczego nawet na asfalt, zawartość plastiku jest tam chyba większa niż gumy. Co prawda ma to swoje zalety, przeżyją twój rower kilkukrotnie.
breq - Nie 14 Cze, 2015
MixhaL napisał/a: | W teren lepsze rowerowe i opon nie pompuje się na kamień
W tych cenach żadna z opon się nie nadaje do niczego nawet na asfalt, zawartość plastiku jest tam chyba większa niż gumy. Co prawda ma to swoje zalety, przeżyją twój rower kilkukrotnie. |
Dzięki za odpowiedź.
Myślisz, że te Heidenau M3 też się do niczego nie nadają?
Znacie może jakąś mniej terenową alternatywę dla Heidenau K46 (w dowolnej cenie)? Może jest coś ciekawego gdzieś za granicą?
breq - Sob 18 Lip, 2015
Cześć,
Znalazłem jeszcze takie opony 19" x 2,50" szosowe:
Continental KKS 10 2.50-19 45 J TT RF (indeks prędkości 100km/h, indeks nośności 165kg)
http://www.24opony.pl/opo...45-j-tt-rf.html
Mitas H02 2.50-19 41 L TT (indeks prędkości 120km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.24opony.pl/opo...9-41-l-tt-.html
Heidenau NR-1 2.50-19 41 L TT WW (indeks prędkości 120km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.24opony.pl/opo...41-l-tt-ww.html
IRC Tire NR7 2.50-19 TT 41L (indeks prędkości 120km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.moto-opony.pl/...mFahrzeugart=MO
Anlas NR-14 2.50-19 TT 41L (indeks prędkości 120km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.moto-opony.pl/...mFahrzeugart=MO
Cheng Shin C-106 2.50-19 TT 41N (indeks prędkości 140km/h, indeks nośności 145kg)
http://www.moto-opony.pl/...mFahrzeugart=MO
Co o nich myślicie? Ja najbardziej się skłaniam ku Continentalom ale mają najniższy indeks prędkości i obawiam się, że nie sprawdzą się np. przy prędości 90 km/h.
toft - Sob 18 Lip, 2015
Te co teraz dales wygladaja znacznie ciekwiej. Przedewszystkim sa drozeze. Juz samo to moze dawac wieksza jakosc. Pytanie tylko jak z oporami toczenia?
MixhaL - Sob 18 Lip, 2015
90km/h no gratuluję odwagi, mam nadzieje ze ramę masz topowej jakości i nie starsza niż 1-2 lata bo jak strzeli Ci Główka w ramię albo amorze to nie chce wiedzieć co się z Tobą stanie
Sama rama z dobrym amorem to koszt 6 - 10 tys.
toft - Nie 19 Lip, 2015
ee, 70 jechałem na zwykłym rowerze z górki i nie było kłopotu... A znam takich co i 100 polecieli... Kolarze na zjazdach dają regularnie po 80-90 i jest git.
Ale wróćmy do opon:). Myślę, że te indeksy generalnie zawsze są trochę na wyrost... Swoją drogą to są opony dętkowe mam nadzieje?
|
|
|