To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory żelowe i pochodne i ich ładowanie - Akumulatory - opisy i pomiary

Anonymous - Śro 19 Cze, 2013

Fajnie, ale cena panie, cena?
A co z moimi testami? :P

Nostusek - Czw 20 Cze, 2013

Robią się Zeltomie - robią
Anonymous - Pią 21 Cze, 2013

To przy okazji sprawdź też te większe. Nie pamiętam 18, czy 20 Ah.
Bo będę potrzebował 4 szt.
A tak przy okazji... jak to jest z tym ładowaniem?
Piszą w danych technicznych, żeby ładować do 15V. I owszem. Ustawiam na zasilaczu 15V i gdy prąd osiąga, tzn spada do około 0.1A przy tych 15V uznaję, że się naładował. Odpinam zasilacz i po paru minutach napięcie na akku spada do jakichś 13.8V. To w końcu ile powinno być na naładowanym akumulatorze? 15V, czy 13.8V?

gienek333 - Pią 21 Cze, 2013

Na tego typu akumulatorach po kilku h to ok 13V, a dla otwartych to ok 12,6V.
Dobraku - Sob 22 Cze, 2013

Jeżeli akumulator pracuje cyklicznie to możesz go ładować do ok 14.8V jeżeli pracuje buforowo (czyli np zasila awaryjnie urządzenia a podczas normalnej pracy jest stale utrzymywany w pełni naładowany) to zaleca się nie przekraczać 13,5V
Anonymous - Sob 22 Cze, 2013

Osiąga 15V, ok, wyłączam, a po godzinie mam 13V, to co? Mam go znów ładować do 15? Jakieś to nie jest jasne.
gienek333 - Sob 22 Cze, 2013

Nauka zna takie przypadki od wtorku do środy jest jeden dzień, a od środy do wtorku sześć. A tak na poważnie napięcie końcowe jest np. zależne od temp. i im wyższa to napiecie niższe i jeżeli pojedziesz dużym prądem i akumulator się zagrzeje to trzymając go na 15v będzie się cały czas grzał, aż go wybuli, i będzie do wywalenia. Ładujesz do 15v, a potem jak spadnie poniżej 12, nie ma się co pastwić.
Dobraku - Sob 22 Cze, 2013

->zeeltom

Tak jak opisałeś to wcześniej .... czekasz na ok 15V i lecisz aż prąd spadnie... to wszystko. Ołowiane akumulatory własnie się tak zachowują, wszystko OK. To nie są li-iony tutaj napięcie nie jest miarą naładowania akumulatora. Oczywiście możesz się do niego odnieść i jakiś tam wyznacznik to będzie jednak nie jest to 100% miarodajne.

Zbyszek Kopeć - Nie 23 Cze, 2013

zeeltom pewnie żartował pytaniem, albo chciał, żeby inni zrozumieli prawdę.
Wszystkie akumulatory (załóżmy że w pracy cyklicznej) ładujemy do napięcia xxx zadanego przez producenta, ale niektóre jeszcze jednocześnie przy określonym prądzie końcowego ładowania.
- Kwasowe dwunastowoltowe tzw. żelowe (AGM, ŻEL, VRLA) zazwyczaj do napięcia między 14,6V - 15V) przy prądzie bliskim zero amper, klasyczne trochę większe napięcie i określony prąd (parametry producenta). Po około godzinie od wyłączenia ładowarki napięcie spadnie w przybliżeniu na prawie 13V.
- Litowe LiMnO2 (nominalne 3,7V) ładujemy do 4,20V przy prądzie prawie zero amper i po wyłączeniu ładowarki napięcie bardzo długo pozostaje bez zmian.
- Litowe LiMn2O4 (nominalne 3,7V) ładujemy jak wyzej, ale po kilku godzinach od odłączenia ładowarki napięcie zacznie troszkę spadać na ok. 4,1V
- Litowe LiFePO4 ładujemy zgodnie z instrukcją danego producenta (napięcie końcowe, prąd końcowy ładowania) i zazwyczaj po odłączeniu ładowarki już po godzinie lub dłużej napięcie spada na około 3,34V dla ogniw 3,2V nominalnego.
- Inne jeszcze inaczej.

Anonymous - Nie 23 Cze, 2013

No i wszystko jasne ;) Ale mam akumulatory, które po naładowaniu trzymają 14.1V a inne 13.1V, ale przy rozładowaniu zachowują się mniej więcej równo. Na koniec rozładowania napięcia różnią się 0.1V Piszę tu o połączeniu szeregowym 4 akumulatorów.
Zbyszek Kopeć - Nie 23 Cze, 2013

To zbyt duża różnica.
Wyrównaj przez równoległe połączenie i ładowanie do napięcia 13,8V przez jeden tydzień.
Jeśli się poprawi, to jeszcze pochodzą, ale pewnie juz kończy się czas ich eksploatacji (jeszcze sprawa zależy od temperatury: i otoczenia, i akumulatora (lokalizacja).

Anonymous - Nie 23 Cze, 2013

Mam cały tydzień je ładować??
Zbyszek Kopeć - Nie 23 Cze, 2013

Wszystkie połączyć równolegle i przez tydzień utrzymywać napięcie to napięcie.
W środku i między nimi zachodzą ciekawe zjawiska przepływania prądów itp..

Adam Wysokiński - Nie 23 Cze, 2013

zeeltom napisał/a:
mam akumulatory, które po naładowaniu trzymają 14.1V

Naprawdę takie jest napięcie? Ale chyba nie np. następnego dnia po odłączeniu? Powinno być około 13

Anonymous - Nie 23 Cze, 2013

Następnego dnia, to nie wiem, bo w nocy ładuję i potem jeżdżę. Ładowarka jest cały czas podpięta, więc coś tam zapodaje non stop.
Po dłuższym postoju pokazują 13.3V
Wszystkie.
Ale po dłuższym, po godzinie mają różne wskazania.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group