To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - tester silników i konrolerów - opinie

Anonymous - Śro 14 Paź, 2015
Temat postu: tester silników i konrolerów - opinie
Dostałem do testów kontroler silników i kontrolerów z firmy ebike.pl
Każdy, w miarę rozsądny elektronik, da sobie radę bez tego urządzenia, ale laicy mogą liczyć na dużą pomoc przy rozwiązywaniu problemów za pomocą tego gadżetu.



Zastosowanie dla maniaków napraw określam na jakieś 7/10 w skali zapotrzebowania na taki sprzęt.
UWAGI: instrukcja powinna być po polsku, a nie po angielsku, druga sprawa przydały by się przejściówki na różne wtyczki, albo krokodylki do podłączania nietypowych złączek.

Mechano - Śro 14 Paź, 2015

No dobra ale jakie to ma funkcje?
piotrrs11 - Śro 14 Paź, 2015

Cytat:
Za pomocą tego urządzenia możesz zrobić
- diagnostykę kontrolera ///do 60v
- szybki test silnika bezszczotkowego
- kontrolę poprawnego działania czujników hamulców
- testowanie przepustnicy, manetki gazu
oraz wiele innych czynności sprawdzających poprawne działanie
wszystkich podzespołów rowerów elektrycznych


Więcej> klik

Anonymous - Pon 11 Lip, 2016



Tego brakuje w zestawie. Przejściówka na hallotrony z płaską, czarną wtyczką i druga, z krokodylkami ;)
Dorobiłem i się bardzo przydaje ;)

pastek5 - Wto 12 Lip, 2016

Pytanie jaka cena tego cacka :) I czy sprawdza stan uzwojeń silnika np czy nie są spalone oraz czy w razie ew. zwarcia przewodów to urządzenie się spali czy ma zabezpieczenie ?
Pytam bo ostatnio prawdopodobnie spaliłem sterownik mając zwarcie na hallu.

Anonymous - Wto 12 Lip, 2016

To jest zasilane z bateryjki 9V. Do sprawdzania cewek silnika najlepiej jest je zewrzeć po kolei każdy z każdym i zakręcić kołem. Do tego nie potrzeba specjalnych przyrządów. Ten konkretnie pokazuje sprawność hallotronów i ewentualnie napięcia na wyjściach kontrolera. Plus hamulce i manetkę. Raczej się tego nie spali w prosty sposób.
Na pewno nie wykryje się tym zwarć miedzyzwojowych w cekach silnika.
Dobre też jest to, że można sprawdzić kąty silnika i rozróżnić 60 i 120 stopni. Może się to przydać w praktyce serwisowej.
Zwarcie na hallu nie powinno raczej uszkodzić kontrolera, chyba, że stabilizator 5V. Sprawdź czy masz na zasilaniu hallotronów 5V po włączeniu stacyjki, przy odpiętych hallotronach.

pastek5 - Wto 12 Lip, 2016

Pogrubiając przewody silnika i przeciągając je przez ośkę , okazało się że mam zwarcie na hallach. Wymieniłem wszystko itp itd wszystkie hale pokazywały od 0 do 4,8 V czyli wszystko pieknie. POdłączyłem znowu do sterownika cały osprzęt i okazało się że ruszając kołem cofię lekko do tyłu oraz prędkośc max zmalała przynajmniej 30 %. Wymieniłem sterownik i wszystko chodzi pięknie. To raczej upaliło się coś na poprzednim sterowniku.

Sorka że nie w temacie.

Anonymous - Pią 21 Paź, 2016

W końcu zrobiłem sobie tester akumulatorów i ich pojemności. Jakoś nie przekonują mnie testery fabryczne. Dojdzie jeszcze woltomierz cyfrowy do 100V, który muszę zakupić, bo mam problemy z zasilaniem takowego. Na razie używam zewnętrznego woltomierza cyfrowego (miernik uniwersalny).
Testuje akumulatory każdego typu od 24 do 48V prądem około 8A, czyli typowym dla akumulatorów do spokojnej jazdy po osiągnięciu prędkości przelotowej :)
A może ktoś ma pomysł, jak zasilić woltomierz 30V zasilania z zewnętrzego źródła do 60V bez zbędnych komplikacji? Do 36V można dać diodę zenera na 15V, ale 48V wymaga następnej diody, a przełącznik nie ma już dodatkowych styków?
Pozostaje chyba tylko przetwornica dc/dc?



Ewentualnie szukam przetwornicy która daje od 6V do 24V przy zasilaniu do 60V na wejściu.
Mam jedną, która pracuje do 36-72V ale zaczyna pracę od 25V, a minimalne napięcie zasilania to jakieś 20V.

gienek333 - Pią 21 Paź, 2016

Jakoś słabo widzę te plastiki pod żarówkami :twisted: .
tkoko - Pią 21 Paź, 2016

Mechano napisał/a:
No dobra ale jakie to ma funkcje?


Tu jest video testera
https://www.youtube.com/watch?v=-rPKBfC7xfc

Anonymous - Pią 21 Paź, 2016

gienek333 napisał/a:
Jakoś słabo widzę te plastiki pod żarówkami :twisted: .

To sobie powiększ zdjęcie :P
Właśnie sprawdzałem 3 sztuki li-ion i stwierdziłem, że są do bani. Napięcie spadło w kilka minut.
Prąd pobierany przez tester, to jest rzędu 8A.

bloodyopel - Pią 21 Paź, 2016

W układzie 3s1p? A były to wysokoprądowe ogniwa? Bo Twoje 8A to nie tak mało dla pojedynczego zwykłego ogniwa liion
WojtekErnest - Sob 22 Paź, 2016

zeeltom napisał/a:

A może ktoś ma pomysł, jak zasilić woltomierz 30V zasilania z zewnętrzego źródła do 60V bez zbędnych komplikacji? V.

Proponuję podejsc do tego inaczej, te mierniki mają najczesciej osobne kabelki na ich zewnetrzne zasilanie a nie tylko z źródła mierzonego.
Zasil go z dwóch ogniw 18650, które mogą miec małą pojemność, byleby się samoistnie nie rozladowywaly.
Do tego maly wyłącznik zasilania, lub wręcz 3 pozycyjny tak aby
a) włączony mierzył napięcie obciazanego akumulatora 24/36/48 V
b) wyłączony
c) wlaczony mierzyl napięcie zewnetrzne - styki pomiarowe.
W tej obudowie sie zmieszcza, a będziesz je podladowywal raz na parę mies.
I po kłopocie.

Anonymous - Sob 22 Paź, 2016

Mierzyłem pakiety rowerowe 36V LI-ION, które dostałem do sprawdzenia. Było w obu po 48 ogniw.
Niestety, nie nadają się do niczego. Może poszczególne ogniwa jeszcze coś z siebie wyduszą, ale nie chce mi się tego rozbierać i sprawdzać.
Co do zasilania woltomierza, to nie chcę do środka wkładać baterii. Kupię chyba dedykowany woltomierz do 100V na dwóch kabelkach. Mam takie dwa w słoneczniku.

bloodyopel - Sob 22 Paź, 2016

zeeltom, aha, ok :D dla mnie sztuki to od razu informacja o pojedynczych ogniwach :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group