To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki DC - Rozrusznik jako silnik?

Anonymous - Sob 28 Lut, 2009
Temat postu: Rozrusznik jako silnik?
http://www.allegro.pl/sea...15775&country=1

Nada się to do czegoś? Ceny takie raczej przystępne. Ma ktoś doświadczenie z takimi rozrusznikami?

Anonymous - Sob 28 Lut, 2009

Z reguły rozruszniki nie są przystosowane do pracy ciągłej.
Anonymous - Sob 28 Lut, 2009

No, ja też ciągle nie jeżdżę ;)
Anonymous - Sob 28 Lut, 2009

jak interesuje cię 30 sekund jazdy i kilka minut przerwy to kupuj bez zastanowienia :) z tym że wydaje mi się że i tak będą miały za małą moc to są na prawdę malutkie silniczki
Anonymous - Sob 28 Lut, 2009

One nie są złe - mają magnesy stałe i łożyska, więc ze sprawnością nie jest pewnie tak źle. Tak na szybko sprawdziłem ten, który mam - po 30 sekundach jazdy bez obciążenia był zimny.
Anonymous - Sob 28 Lut, 2009

Jaką to może mieć moc? I przy okazji pytanie. Jeśli silnik na 24V ma 2000 obrotów, to ile może mieć obrotów przy 36V?
Anonymous - Sob 28 Lut, 2009

Nie wiem jaka moc, ale prądu trochę żre, jakieś 700W pewnie wyciągnie. Na moim jest coś wspomniane o 1500 obr/min. Z obrotami to chyba proporcjonalnie przy zwiększaniu napięcia.
Anonymous - Nie 01 Mar, 2009

ale te rozruszniki mają z 4cm średnicy tak przynajmniej wynika ze zdjęć - jeden jest z wymiarami to takie silniczki z drukarek... rozumiałbym jeszcze jakby miały bardzo wysokie obroty że może to mieć jakąś moc ale przy 2000obr/min?! jaki to może mieć moment?! to przy 700W musiałoby mieć 3,35Nm silnik od wycieraczek z malucha np będąc większy gabarytowo za przekładnią 1:51 (!!!) ma moment 2,5Nm znamionowo a około 11Nm maksymalnie a ma kilkanaście watów, rozumiem że on jest do pracy ciągłej a to do chwilowej więc można wycisnąć więcej ale nie wydaje mi się zę to "więcej" to aż 50 razy

jeśli to byłby silnik który ma z 30.000obr/min to większe moce są możliwe przy małym momencie dlatego wiertarki mimo małych gabarytów mają duża moc ale dla silników o niskich obrotach wymiary muszą być większe ta zależność jest bardzo dobrze widoczna przy silnikach 3-fazowych można porównać wymiary i masę silników o takich samych mocy ale 3 różnych prędkościach obrotowych 2850, 1450 i 900obr/min wnioski nasuną się same


może jak już to rozrusznik z samochodu?
http://www.allegro.pl/ite...20_463_163.html
ten z linku ma 2kW do dużego silnika w mercedesie nie wydaje mi się że silniczek do skuterka 50cm³ potrzebuje 1/3 mocy potrzebnej na rozruszanie 2 litrowego diesla
używane rozruszniki są już za kilkadziesiąt złotych wiec może warto spróbować

pozdrawiam

Anonymous - Nie 01 Mar, 2009

Te 2000 obrotów dotyczy innego silnika. Co do rozrusznika, to musi mieć sporawą moc, skoro musi pokonać opory sprężania w cylindrze.
Anonymous - Nie 01 Mar, 2009

Ten mój pochodzi z silnika 650cm, 11cm długości, 7cm średnicy, ośka 15mm średnicy. Żeby odpalić ten silnik bez rozrusznika znajomy musiał być zaciągany przez samochód, więc trochę mocy to musi mieć. Na naklejce jest napisane że te 1500 obr/min to minimalne obroty, jakkolwiek to rozumieć.
Adam Wysokiński - Sob 07 Mar, 2009

Rozrusznik w skuterze 50cm nie może mieć dużej mocy, są tam kable na moje oko 4mm.
Nawet jak przyjąć że to do pracy chwilowej to nie odpaliłby, bo byłby spadek napięcia.
A akumulator w małych skuterach to jest nawet 3 Ah.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group