To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - ktokolwiek wie KTM panasonic hub NKY442B2

playerC - Pon 13 Cze, 2016
Temat postu: ktokolwiek wie KTM panasonic hub NKY442B2
Witam
Szukam info o sterowniku panasonic w zestawie z silnikiem hubmotor 250w w tylnym kole. Całość firmowana przez KTM itero power. Bateria 46.8v 8.8ah.U mnie brak baterii (ale to może dobrze bo oryginały wybuchały). Otórz chciałbym sprawdzić czy sterownik działa. Orginalna bat ma 4 piny . Skrajne to + i minus oraz dwa środkowe o których nic nie wiem. Rozebrałem sterownik i dwa środkowe to cienkie przewody szary i biały które włączone są do złącza w sterowniku. Czy ktoś posiada oryginalną baterię i może pomierzyć te dwa piny? Nie wiem czy mogę podłączyć napięcie z dużego zasilacza żeby sprawdzić sterownik. Czyli po pierwsze chcę sprawdzić sterownik i ewentualnie gdy będzie sprawny poszukam baterii lub dobiorę zamiennik.
To mój pierwszy elektryk więc mam pytanie czy systemy firmowe mają dużą przewagę nad chińszczyzną? Moj system ma np. Odzysk energii ale czy to wogóle w praktyce działa? Pytam bo drugą opcją jest założenie zupełnie innego sterownika czyli gruba przeróbka systemu. Silnik to 3faz i halotrony wiec chyba się da.
Za wszelkie porady i sugestie będę wdzięczny. W zał foto sterownika. Pozdro

Szwagier - Pon 13 Cze, 2016

Może mało się znam, ale zalet systemów "firmowych" nie widzę - piszę z własnego punku widzenia, jako osoba mająca pojęcie, jak sobie taki "system" zmontować z "chińskich" komponentów. RObiąc to samemu, mam pełną kontrolę nad doborem komponentów oraz pełną zamienialność w wypadku awarii. Naprawić też mogę sam. A co w przypadku systemów "firmowych"? W razie awarii to chyba tylko "płać i płacz", jeśli w ogóle ktokolwiek będzie umiał to naprawić...Vide przykład tych dwóch kabelków, o których piszesz...W przypadku "chińszczyzny" nie ma takich zagadek, tam nawet kable mają standardowe kolory :mrgreen: :wink:

Zaleta firmowego systemu, jaka mi przychodzi do głowy, to że jeśli jest na rowerze i działa, to:
1. pewnie ma ładny wyświetlacz
2. jest na rowerze i działa - a chińszczyzna (jeszcze) nie - trzeba ją sobie umieć zamontować i poświęcić na to czas

playerC - Pon 13 Cze, 2016

A może coś zaproponujesz żeby złożyć coś fajnego. Silnik zostaje 250w i pas. Trzeba fajny sterownik 3faz i hallo, bat, obudowe, ładowarkę i jakiś wyświetlaxz albo wskaźnik. Będe wdzięczny za porady. Na razie będę szukał rozwiązania do panasonica. Pozdro. Ps. Serio firmówki to wywalanie kasy w błoto? Lepszy żółtek? Jak rozłożyłem sterownik to byłem pod wrażeniem. Jest w tym jakaś myśl a nie bezmyślne kopiowanie innych. Może ktoś mnie wyprowadzi z błędu?
qaz33 - Wto 14 Cze, 2016

chyba masz za duzo kasy. Twoj wybor :razz:

A z takich uwag
1. Jak chinczyk zrobi sterownik to gdzie tu jest kopiowanie? Przeciez to proste jak but
2. Te firmowe sterowniki myslisz ze gdzie sa robione? W europie? :D

WojtekErnest - Wto 14 Cze, 2016

playerC napisał/a:
A Serio firmówki to wywalanie kasy w błoto? Lepszy żółtek? Jak rozłożyłem sterownik to byłem pod wrażeniem. Jest w tym jakaś myśl a nie bezmyślne kopiowanie innych. Może ktoś mnie wyprowadzi z błędu?

Przypuszczalnie będziesz pod większym wrażeniem gdy kupujac z trudem do niego podzespoły, okaże się ze całość nie działa, bo wymaga programowania elektroniki. A tę usługę zrobi lub nie autoryzowany serwis.
Wtedy inaczej spojrzysz na nasze porady aby posługiwać sie chinskimi ale standardowymi podzespolami.
Bo rower elektryczny musi być (samodzielnie) serwisowalny.
W kazdym razie jak go złożysz i uruchomisz, to się tym pochwal, bo może my sie mylimy..

playerC - Wto 14 Cze, 2016

Dzięki za info.
Mam pytanie czy ktoś jeździł firmowym i chińczykiem i może porównać?
Pozdro.

Szwagier - Wto 14 Cze, 2016

No ale co tu jest do porównania...? Może funkcjonalność wyświetlacza :roll: - nie wiem, bo żadnymi Sparatami, KTMami czy innymi "firmowymi" rowerami nie jeździłem...
playerC - Pią 24 Cze, 2016

Czy kotś spotkał się z silnikiem w tylnym kole który ma wyprowadzone 3fazy i 6cienkich kabelków? Normalnie jest ich chyba 5 z hallotronami. Jeden -czarny trochę grubszy. Reszta cieńkasy szary, czereony, niebieski, zielony i żółty. Oczywiście silnik panasonic compact hub. Proszę o pomoc. Jak to sprawdzIć?
tas - Pią 24 Cze, 2016

Zazwyczaj 6 przewód - zazwyczaj biały - to czujnik temperatury. W tym przypadku chyba jest podobnie.
Nie jest to koniecznie potrzebne do jazdy - szczególnie z jakimś uniwersalnym sterownikiem.

playerC - Pią 24 Cze, 2016

Tak sobie myślę że czarny jest grubszy od innych to może to jest czujnik temp? Jak to sprawdzić czy to czujnik temp - inna rezystancja niź pozostałe ? Przy okazji jak sprawdzić które z wyprowadzeń to hallotrony a które napięcie zasilania z tych 6-u kablo? Dzięki za pomoc i wskazówki
Szwagier - Pią 24 Cze, 2016

Jeśli czarny i grubszy to bym stawiał na masę. Zwłaszcza jeśli ma zwarcie do masy :mrgreen: np obudowy. A rozkręcenie silnika i sprawdzenie, gdzie idą przewody, nie wchodzi w grę..? Innych pomysłów nie mam :sad:
wibi - Sob 25 Cze, 2016

Myślę sobie, że tych 6 przewodów (w tym jeden grubszy-czarny) to czerwony-zasilanie halotronów i ew.czujnika temp.;3 przewody to kolektory halotronów,; jeden cieńki czujnik temp. (może to być termistor-oporność ok.10 k ohm) no i ten grubszy-masa.Sprawdził bym to podając na czerwony kabelek max.5V napięcia ( a lepiej plus jednego ogniwa Lijon-ok.4V), minus na ten czarny i kręcąc kołem mierzył czy pojawia się jakieś napięcie na przewodach. Kabelek ew.czujnika temperatury nie powinien wskazywać żadnego napięcia a jedynie może mieć jakąś oporność w stosunku czy to "plusa" czy minusa.Inaczej sprawdzić tego się chyba nie da? ale może inni koledzy coś podpowiedzą.
playerC - Wto 12 Lip, 2016

Dzięki za wszystkie odpowIedzi.
Przy okazji żeby nie zakładać nowego tematu - jak sprawdzić używaną baterię przed zakupem? Ijak ocenić jej żywotność? Sprzedawca zarzeka się, że malo używana. Jakoś miernikiem takim do sprawdzania akumulatorów samochodowych? Albo obciążyć może odbiornikiem? Bateria 46.8v

atomek1000 - Wto 12 Lip, 2016

Nie da sie tego zrobić w 5minut
playerC - Śro 13 Lip, 2016

Dzięki. Chyba postawię piwko za pomoc :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group