To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - CyklonEbike ~14kW, 23s16p 84V48Ah samsung 30Q, sabvoton72150

arek_arecki - Pon 13 Cze, 2016
Temat postu: CyklonEbike ~14kW, 23s16p 84V48Ah samsung 30Q, sabvoton72150
Jakiś czas temu urodził się w głowie nowy projekt mocnego ebike
Na początku lipca rozpoczną się prace na maszyną
Niestety dobór elementów nie jest rzeczą prostą i łatwą ale postaram się wszystko opisywać, być może komuś te informacje będą przydatne
Na dzień dzisiejszy rozpocząłem poszukiwania osprzętu w internecie

Założenia są takie:
moc jak największa, prędkość jak największa ~105km/h, przyśpieszenie maksymalne możliwe, zasięg przy 40km/h 200km, wytrzymałość duża, waga ebika do 70kg

Budżet ????
20 tyś zł (powinno wystarczyć)

Mój wybór to :
rama Falcon V2 (zamówiona)

silnik QS V3 24x5 (kupiony)


Sabvoton SVMC72150 nominalnie 80-84V 80A, z funkcją BOOST 80-84V150A


bateria Li-ion 22s17p 80V lub 23s16p 84V 48-57Ah (w zależności od ogniwa i ilości p NCR18650GA, Samsung30Q)

ładowarka 900W ~8A (kupiona)


amortyzator przód DNM Volcano USD-8 z piastą na dwie tarcze hamulcowe


amortyzator tył BURNER RCP3






obręcz moto aluminiowa 1.6-1.85 z oponą 2.5-2.75x21
obręcz moto aluminiowa 1.85-2.15 z oponą 3.0-3.50x18-19




Tektro auriga e twin


i tektro auriga e tune


potrzebne będą 3 tarcze hamulcowe pływające 203mm



tas - Pon 13 Cze, 2016

Ten bajk będzie ważyć >70 kilo ;)
arek_arecki - Pon 13 Cze, 2016

tas napisał/a:
Ten bajk będzie ważyć >70 kilo ;)


po wstępnym przeliczeniu wagi wychodzi że powinienem zamknąć się w 60kg

tas - Pon 13 Cze, 2016

No to teraz niespodzianka, jak liczyłem mój wyszło mi ~55, ale jak zważyłem to wyszło 64,3 ale.....
- mam rowerowe koła
- mam tylko 320szt 18650
Wiec obawiam się, że twój pęknie 70 aż miło :D

Mobil - Pon 13 Cze, 2016

Cytat:
Założenia są takie:
moc jak największa, prędkość jak największa, przyśpieszenie maksymalne możliwe, wytrzymałość duża, waga ebika do 55-60kg


To się dopiero nazywa "nolimit" :roll: Jeśli ta konstrukcja będzie tak wykonana jak poprzednie to już zazdroszcze :mrgreen:

Szymon645 - Pon 13 Cze, 2016

Bedzie pewnie problem z temperatura, pojezdzilem dzis u siebie przy max pradzie(350Aw fazy) na mxus 4t po 3km dobijalo do ponad 120°C
maniekrox - Pon 13 Cze, 2016

@Szymon645 odpychał się przynajmniej porządnie?:)
Szymon645 - Pon 13 Cze, 2016

Zdecydowanie porzadnie :D W tym tygodniu zabieram sie za zalewanie olejem ;)
arek_arecki - Pon 13 Cze, 2016

Szymon645 napisał/a:
Bedzie pewnie problem z temperatura, pojezdzilem dzis u siebie przy max pradzie(350Aw fazy) na mxus 4t po 3km dobijalo do ponad 120°C


Wynika że 300A w fazy to max dla tego silnika


Eryk1000 - Pon 13 Cze, 2016

QS V3 ma dużą pojemność cieplną można mu chwilowo piękny zastrzyk prądu załadować, niestety oddaje ciepło tak jak inne huby. Mi się dosyć szybko grzeje parę szybkich startów mocne pociśnięcie pod górę i zaraz ma 120 stopni, to wszystko na asfalcie z prądem 70A. Ostatnio jak przygrzało słoneczko to jeszcze szybciej osiąga takie temperatury. W upalne lato to hmmm, będzie wesoło :D To co dają na papierku nie odzwierciedla rzeczywistości. Arek u ciebie powinieneś szukać innego kolosa do napędu. Masa twojej konstrukcji będzie jeszcze większa niż w innych falconach z racji ogromnego aku. Tak wydaje mi się że robisz ebajka typu drag racer :P szybki ogień i potem długi odpoczynek i studzenie motorka. Jak się zdecydujesz finalnie wsadzić tego QSa to musisz porządnie zabezpieczyć go termikami.
pawextelinfo - Pon 13 Cze, 2016

teraz moja grafika :) peak 350A z fazy
arek_arecki - Pon 13 Cze, 2016

pawextelinfo napisał/a:
teraz moja grafika :) peak 350A z fazy


papier przyjmie wszystko ;-)

Szymon645 - Pon 13 Cze, 2016

Silnik(chłodny :D ) w peak tez
ap0f1s - Pon 13 Cze, 2016

Miałem okazje testować ostatnio mxusa v3 turbo i przy 80a przy pierwszej górze rower stop, także ja nie wiem jak można więcej w taki silnik pakować, a stawiając qs v3 przy mxusie jak i wagowa i z wyglądu widać różnice. Być może jest to tak jak tas mówił, że wszystko zależy, gdzie mieszkasz. Dlatego dziwię się, że ktoś jest wstanie pakować w silnik koło 100amper, gdzie moim testem jak góra trzonka i taki mxus pada od razu przy 80a.
tas - Pon 13 Cze, 2016

po płaskim jak stół możesz sobie dać ile chcesz, nawet 100A, kręcić filmiki jak to się buksuje na szutrze i podnosi koło przy 70km/h z przyśpieszeniem 8sek do setki... a życie i pierwsza górka tak to zweryfikuje ile w tym jest prawdy, a ile chęci :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group