To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - lampka

Rafał - Pią 08 Lip, 2016
Temat postu: lampka
Kupiłem światełko do roweru 7 led 18 Watt. Strasznie mocne to jest. Czy jest jakiś prosty sposób by ograniczyć moc świecenia lampki?
Anonymous - Sob 09 Lip, 2016

Zmniejszenie napięcia zasilania.
Perszing1800 - Sob 09 Lip, 2016

Bo lampki się kupuje z trybami i masz jakie chcesz :grin: .Przy tylu W to wymiana sterownika,najlepiej na taki z trybami.
tas - Sob 09 Lip, 2016

zeeltom, to nie zadziała, sterownik stabilizuje i tak prąd na danym poziomie. Tylko się lampka zacznie bardziej grzać...

Za niedługo będę robić poradnik jak przerobić lampki rowerowe takie 1-7LED pod drogowe potrzeby, czyli wywalanie migania i zrobienie tego na przełącznik 3 pozycyjny 0-30-100% albo potencjometr i płynna regulacja 0-100%





Po prostu używa się zewnętrznej przetwornicy dcdc step-up lub down ze stabilizacją prądu, tanie proste i wygodne

Anonymous - Sob 09 Lip, 2016

Jeśli, dajmy na to, przetwornica daje 1A przy 12V, to jest 12W.
A przy 1A i 5V, to jest 5W.
Jakim cudem lampka się będzie bardziej grzała?
Czegoś tu nie kumam ;)

tas - Sob 09 Lip, 2016

Nie tak :)

Patrz jak wygląda wejscie na sterownik:


A jak wygląda wyjscie na ledy:


Zmniejszając Vin zwiększasz ampry, sterownik zacznie się przeciążać i mocniej grzać, ale jasność się nie zmieni, bo on się będzie starać za wszelką cenę utrzymać stabilizację prądu wyjściowego.

Rafał - Sob 09 Lip, 2016

tas napisał/a:
zeeltom, to nie zadziała, sterownik stabilizuje i tak prąd na danym poziomie. Tylko się lampka zacznie bardziej grzać...

Za niedługo będę robić poradnik jak przerobić lampki rowerowe takie 1-7LED pod drogowe potrzeby, czyli wywalanie migania i zrobienie tego na przełącznik 3 pozycyjny 0-30-100% albo potencjometr i płynna regulacja 0-100%

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po prostu używa się zewnętrznej przetwornicy dcdc step-up lub down ze stabilizacją prądu, tanie proste i wygodne


super Tas. czekam na poradnik:)

Anonymous - Sob 09 Lip, 2016

Teraz kumam :D
przenikanie - Pon 25 Lip, 2016

tas napisał/a:

Za niedługo będę robić poradnik jak przerobić lampki rowerowe takie 1-7LED pod drogowe potrzeby, czyli wywalanie migania i zrobienie tego na przełącznik 3 pozycyjny 0-30-100% albo potencjometr i płynna regulacja 0-100%


No, czekamy z niecierpliwością. Bo niedługo po sezonie będzie...

tas - Pon 25 Lip, 2016

Jedni czekają, inni już nie czekają ;)
http://ebike.nexun.pl/osw...ne-przyciskiem/

wita00 - Śro 28 Gru, 2016

Tas to oryginalna przetwornica daje 15v i wychodzi ze diody biora 1,59A. Zas po przerobce na customowej przetwornicy diody zasilane sa jakim napieciem? W poradniku masz opisane ze ustawiles 1,1A, tylko ciekawi mnie napiecie. Bo niemam amperomierza i chcialbym ustawic takie samo napiecie jak tam ustawiles. Zakladam ze chinczycy klepia te diody wmiare identyczne. Swoja droga czujecie ze moja lampka wogole nieswiecila.. po testach okazalo sie ze uwalone mam fabrycznie 2 diody, musze zmostkowac latarke i bedemial tylko 5 zamiast 7:/
Redaktor1966 - Pon 06 Lut, 2017

Od lat czekamy na tylne lampki do roweru na akumulatorek 18650. I chyba dalej będziemy czekać...
Na razie znalazłem tylko coś takiego
Latarka UltraFire WF-501B Cree Q3 RED 120lm czerwone światło


Cena:79.00 PLN
Dane techniczne:
Dioda: Cree Q3 3W
Kolor światła: czerwony
Maksymalna siła światła: 120lm
Zasięg maksymalny: 100m
Korpus z wysokojakościowego aluminium 6061T
Reflektor gładki OP
Twarda anodyzacja
Wodoodporna (deszcz, śnieg chwilowe zanurzenia na niewielkie głębokości) wstrząsoodporna
Zasilanie: 1 X 18650 (brak w zestawie)
Wymiary: Długość 133mm, Średnica 26mm
Czas pracy: ~ 200 minut
Tryby pracy: Max 100%
Waga: 96g

Nie ma zoomu, by światło rozproszyć. Nie ma regulacji mocy, więc za jasno świeci i za szybko zużywa prąd. Więc trzeba by przerabiać.

przenikanie - Pon 06 Lut, 2017

Redaktor1966 napisał/a:
Od lat czekamy na tylne lampki do roweru na akumulatorek 18650. I chyba dalej będziemy czekać...

Na przykład tu:
http://forum.arbiter.pl/v...p?p=92770#92770

Redaktor1966 - Pią 10 Mar, 2017

Przy okazji przedstawiam, jak przerobić koszyk dwustronny (można w niego dowolnie wkładać/łączyć ak., bo mają takie sam blaszki po obu stronach) na akumulatorki 18650, by mieścił długie akumulatorki: trzeba wyjąć podwójną blaszkę stalową od strony plusa, wydłubać zrobione dla niej osadzenie i w to miejsce włożyć pojedynczą miedzianą blaszkę owijając ją na drugą stronę koszyka.
Można także łatwo połączyć tylnymi częściami 2 koszyki (po dokładnym wyrównaniu ich powierzchni), a wówczas blaszkę zawinąć z obu stron do koszyków. Blaszka musi mieć szerokość zbliżoną do szerokości elektrody dodatniej ak. i wchodzić do koszyka na wysokości tej elektrody (trzeba dla niej wypilnikować rowek) i wchodzić tylko na głębokość krańca elektrody dodatniej.





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group