To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Kontroler GT 1500W, 48-84V, 45A

pottier1960 - Czw 15 Wrz, 2016
Temat postu: Kontroler GT 1500W, 48-84V, 45A
Witam. Mam w swoim ebikeu kontroler GT 1500W, 48-84V, 45A i nie wiem czy dwa przewody pomarańczowe aktywujące hamowanie regeneracyjne powinny być połączone czy rozłączone. Klamek hamulcowych z wyłącznikami nie mam. Pozdrawiam
atomek1000 - Czw 15 Wrz, 2016

Pomarańczowe kabelki to włącznik/wyłącznik hamowania regeneracyjnego. Jak rozłączysz to brake-low(bialo czarny) bedzie tylko rozlaczal silnik. Jak zostawisz połączone to brake-low bedzie odlaczal manetke i hamowal silnikiem...
pottier1960 - Sob 17 Wrz, 2016

Jeszcze bardziej sprecyzuję pytanko. Jeżeli nie mam podłączonych przewodów sygnału hamulca(czarny i biały) oraz nie wykorzystuję żółtego przewodu 12V(Brake-Hi to czy muszę miećpodłączone pomarańczowe przewody hamowania silnikiem czy mogą być rozłączone bo na starość już troszkę mniej rozumiem :D
Yin - Sob 17 Wrz, 2016

Jeśli nie używasz regena ( co wynika z tego co piszesz) to możesz mieć rozłączone.

Generalnie warto go używać bo dzięki temu klocki hamulcowe wystarczą na dłużej i to sporo. Klamek z czujnikiem nie potrzebujesz wystarczy przycisk chwilowo zwierny z dwoma kabelkami które podłączysz do brake - lo.

pottier1960 - Sob 17 Wrz, 2016

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, teraz wreszcie zrozumiałem o co chodzi i chyba zrobię tak jak kolega Yin radzi. Z tego co zrozumiałem to taki przycisk używać zamiast klamek do hamowania?
wwojciech - Nie 18 Wrz, 2016

Dokladnie tak, ja caly czas tak jezdze:) i jestem w stanie nawet w newralgicznych momentach nacisnac obudwie klamki i jeszcze kciukiem regen:) choc jazda z bardzo dlugich gor jest juz dosc niewygodna bo az palec boli od trzymania przycisku:)
wookie - Nie 18 Wrz, 2016

Przez długi czas jeździłem z regenem ustawionym w przełączniku trójpozycyjnym.
W lewo miałem hamowanie, na środku normalna jazda, a w prawo tryb 80% albo 120%.
Bardzo wygodne rozwiązanie, nie trzeba trzymać przy długich hamowaniach przycisku. Tak się przyzwyczaiłem, że aż ciężko było mi się odzwyczaić.
Ale skoro dużo jeżdżę na tempomacie zrobiłem jednak czujnik na kontaktronie przy klamce hamulcowej. Jak by nie patrzeć też jest wygodnie, ale za to dużo bezpieczniej. Szczególnie jeśli rowerem jeżdżą też postronne osoby, które jeszcze nie mają nawyku wyłączania tempomatu regenem, bo przy gwałtownym hamowaniu bardzo łatwo spanikować i zapomnieć o wyłączeniu tempomatu.

Elektrotonus - Wto 20 Wrz, 2016

Dopiszę siędo tematu. mam sterownik 500W/48V z Green Time. By zadziałalo hamowanie z regenem chciałbym to aktywować naciskając klamkę hamulca. By silnik przeszedł w tryb hamowania. Chciałbym też użīwać tempomatu. Do tych funkcji trzeba:

tempomat - chwilowo zwierny przycisk np "klakson" z popularnego przełącznika



regen - stycznik który nam otwiera czy zamyka obwód aktywujący regena podczas naciskania klamki hamulca ?



Co do tempomatu, wciśnięcie hamulca lub ruch manetką wyłącza go automatycznie ?

umbur - Nie 25 Wrz, 2016

Nie lepiej sobie to zrobić z klamkami?
Ja robiłem tak:
http://forum.arbiter.pl/v...ighlight=#72227
czujnik widziałem, że jest w Nexun:
http://nexun.pl/sklep/man...eju-magura.html
albo zrobić to z kontaktronami na BrakeLow jak w:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3040

sunman - Czw 19 Sty, 2017

podepne sie pod temat ,
jeden z sterownikow zachowuje sie od nowosci troszke dziwne , a mianowicie
przy starcie szarpie (obwinialem przetarte hale) jednak po zminie na nowy silnik problem wciaz pozostawal , druga bardziej irytujaca funkacja gratsowa to podczas jazdy wbija cos na ksztalt hamowania silnikiem , przy mxusie 6t bylo to dosc hymm niebezieczne raz myslalem ze spadne z roweru kiedy przy zjezdzie z wiekszego nchylenia to sie odpalilo jakby ktos pociagna lina za tylnie kolo. kilkurotne przekrecenie manetki dezaktywuje to i rower normalnie przyspiesza , po puszczenia manetki na "zero" ta funkcja czasami sie uruchamiala.

umbur - Czw 19 Sty, 2017

sunman napisał/a:
podepne sie pod temat ,
jeden z sterownikow zachowuje sie od nowosci troszke dziwne , a mianowicie
przy starcie szarpie (obwinialem przetarte hale) jednak po zminie na nowy silnik problem wciaz pozostawal , druga bardziej irytujaca funkacja gratsowa to podczas jazdy wbija cos na ksztalt hamowania silnikiem , przy mxusie 6t bylo to dosc hymm niebezieczne raz myslalem ze spadne z roweru kiedy przy zjezdzie z wiekszego nchylenia to sie odpalilo jakby ktos pociagna lina za tylnie kolo. kilkurotne przekrecenie manetki dezaktywuje to i rower normalnie przyspiesza , po puszczenia manetki na "zero" ta funkcja czasami sie uruchamiala.

Może trzeba kolejność przewodów (halle i fazy) pozamieniać. Przy niektórych ustawieniach koło kręci się w dobrą stronę, ale szarpie. Spróbuj innej kolejności, nie zawsze kolory przewodów są takie same.

wita00 - Nie 19 Lut, 2017

Czy ktos pomierzyl do jakiej predkosci dziala regen ze sterownika gt 1500 oraz z jakim pradem sie odbywa? Posiadam zrobiony osobny uklad regena na zewnetrznej przetwornicy i zastanawiam sie czy niebyloby lepszej skutecznosci hamowania na samym sterowniku. Mi dziala na 12A i do predkosci 12km/h.
wita00 - Czw 23 Lut, 2017

Ma ktos jakis pomysl co jest nie tak z moja regeneracja. Gdy hamuje przetwornica ktora ma zakres do 12a laduje mi tylko do 3a pomimo tego ze mam na niej ustawione maksymalne 85v napiecie i prad na potecjometrze na max.
Mechano - Czw 23 Lut, 2017

Ta energia nie bierze się znikąd, przetwornica nie weźmie jej z powietrza. Przy prawidłowo działającym układzie, widocznie tyle maksymalnie można wyciągnąć z tego silnika. Hamowanie regeneracyjne jest raczej mało sprawne, nic się z tym nie zrobi.
Elektrotonus - Sob 18 Mar, 2017

Witam

Kupiłem GT 500 w GreenTime https://pl.aliexpress.com/item/Free-shipping-60-120degree-universal-model-48V-500W-Brushless-DC-Motor-Controller-Electric-Bike-Speed-Controller/546333126.html?spm=2114.13010608.0.0.YRh6Nc

Według opisu ma E-ABS, jednak poskąpili na przewodach. Rozebrałem sterownik celem dolutowania brakującej pary. Może ktoś z Was rzucić okiem i wskazać punkty, gdzie powinny być przewody aktywujące regen ?








Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group