To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Który silnik wybrać?

Redaktor1966 - Pią 16 Wrz, 2016
Temat postu: Który silnik wybrać?
Silnik elektryczny (zestaw) Smart Pie 4 Moc: 200-400 Wat 1 669,00 zł


Silnik elektryczny (zestaw) Magic Pie 4 Moc: 250-1000 Wat 1 779,00 zł


Silnik elektryczny Nine Continent RH2806 (10x6) Tył 870,00 PLN


A może jeszcze inny?

atomek1000 - Pią 16 Wrz, 2016

Taki który jest odpowiedni do twojego zastosowania
Mobil - Sob 17 Wrz, 2016

Oczywiście, że Continent tylko Magic/Smart Pie mają chyba stwrownik wewnątrz silnika a Continent nie ma...
Anonymous - Sob 17 Wrz, 2016

Jakieś drogie te silniki...
kaneclan - Sob 17 Wrz, 2016

Cena wysoka bo to zestaw. Swoją drogą zintegrowany sterownik zamyka drogę do modyfikacji inna sprawa ciekawe jak oni to upchali wewnątrz.
legend - Sob 17 Wrz, 2016

Mam SmartPie3 i sobie chwalę. Do normalnego jeżdżenia po mieście lub na wycieczki w zupełności wystarcza. A konwersja jest sporo prostsza...
Redaktor1966 - Śro 21 Wrz, 2016

legend napisał/a:
Mam SmartPie3 i sobie chwalę. Do normalnego jeżdżenia po mieście lub na wycieczki w zupełności wystarcza. A konwersja jest sporo prostsza...

Czyli, że mocniejszy i nowszy model, Magic Pie 4, powinien dać jeszcze większą satysfakcję, w tym zapewnić długą bezawaryjną pracę (tym bardziej, gdy ktoś będzie wykorzystywać do 50 proc. jego mocy).
Dzięki za inf. :)

Redaktor1966 - Pią 03 Mar, 2017

No i wreszcie mam upragniony rower elektryczny i to w dodatku o znacznie lepszych parametrach, niż planowałem. A osiągnąłem to dzięki dwóm profesjonalistom:
- http://www.maxev.pl/
- CyklonEbike cyklonebike@gmail.com 516 081 337 - głównie pakiety litowe [Zamówiłem 47,5 Ah]
______________________
Sklep Elektrycznenapedy.pl

To idealne połączenie (co prawda jakość kosztuje, ale zdecydowanie opłaca się).

Po konwersji otrzymałem maila (bo parę minut po wyjeździe z firmy miałem mały wypadeczek (w efekcie obręcz przebiła dętkę i się w jednym miejscu lekko wygięła)):
"Witam
Czy dotarł Pan szczęśliwie do domu?? Wszystko ok z rowerem??
Pozdrawiam serdecznie
Bartosz Nowiński
tel.: 500 095 882
Sklep z częściami do rowerów elektrycznych - www.maxev.pl".

Moja odpowiedź:
Witam ponownie
B. dziękuję za zainteresowanie.
Nauczka nie zmarnowała się – 0 problemów, mało tego: akumulator umieszczę niżej – poprzecznie za wspornikiem siodełka na poziomych widełkach (czyli b. nisko i bliżej środka ciężkości, rezygnuję z napędu nożnego (demont korb itd.) i opuszczam o kilkanaście cm siodełko (środek ciężkości będzie jeszcze niżej).
Jednak przy mocy silnika 1kW 40 proc. przyspieszenia mocy jest optymalne (już 50 proc. powoduje rwanie roweru), w tym korzystniejsze dla silnika i pakietu (jak P. za pierwszym razem ustawił (a potem na 70 czy 80 proc. na moją prośbę…)).
W przyszłości zamówię u Pana koło z większymi oponami i także z pełnym bieżnikiem – bezpieczeństwo nade wszystko – przy tych prędkościach (do 45 km/h. A ja myślałem, że 30km/h to będzie b. dużo… A okazuje się, że i 45 to za mało)/obciążeniach to jest b. potrzebne/opłacalne (to kolejna rada na forum).
Myślałem że 500 wat w zupełności mi wystarczy, a tu okazuje się, że 1000 wat ledwo starcza…

Te wnioski zamieszczę na forum oraz b. pozytywną opinię o P. ofercie.
B. dziękuję za maila i pozdrawiam
PS
Poniosło mnie podczas pierwszej jazdy (zacząłem upajać się możliwościami roweru) – poszedłem na maksa (a podczas pierwszych jazd trzeba być wstrzemięźliwym i poćwiczyć manewry, w tym ciasne skręty. W dodatku jeszcze nigdy niczym nie jeździłem z własnym napędem i powyżej 25 km/h)…

*Przy 100 proc. mocy przyspieszenia można zrobić b. duże wrażenie, bo najprawdopodobniej kierowcy samochodów zostaliby w tyle, ty też i bez roweru, bądź ewentualnie z rowerem, ale bez koła z sinikiem - wrażenie gwarantowane...
-----------------
Czyli słuchajcie doświadczonych kolegów, a m.in.:
- akumulator powyżej 20 Ah umieszcza się wyłącznie po środku i jak najniżej!
- pakiet powinien mieć zamontowany automatyczny bezpiecznik jako wyłącznik i może także zadziała, w razie zwarcia, jako bezpiecznik (tak doradził i zamontował specjalista z firmy Maxev.pl).
- lepiej od razu zamontować silnik 1kW (niż się rozczarować, w tym szybko wyeksploatować silnik o zbyt małej mocy i 2 razy wydawać pieniądze)
- jeśli nie masz doświadczenia w jeździe takim pojazdem, to najpierw na spokojnie poćwicz (wiele parametrów jazdy, manewrów ulega zmianie)
- koła i opony powinny być zdecydowanie większe (byle przeszkoda przy dużej prędkości i po kole, a może i silniku, akumulatorze, rowerze)
- jeśli silnik w kole, to tylko w tylnym (bo w przednim w wielu przypadkach kończy się to wyłamaniem widełek, wypięciem silnika, a to może skończyć się tragicznie! I jest pogorszona sterowność).

WojtekErnest - Sob 04 Mar, 2017

Redaktor1966 napisał/a:
.. rezygnuję z napędu nożnego (demont korb itd.)
Jednak przy mocy silnika 1kW 40 proc. przyspieszenia mocy jest optymalne (już 50 proc. powoduje rwanie roweru), w tym korzystniejsze dla silnika i pakietu .

Reklama ok, ale pokaż jak wygląda Twój SKUTER.

Redaktor1966 - Sob 04 Mar, 2017

Teraz akumulator jest jeszcze w skrzynce na bagażniku (fatalny pomysł - jeśli chodzi o bezpieczeństwo i zajmowanie miejsca).
Ponieważ znalazłem pod śmietnikiem plastikowe płyty (po skrzynce elektrycznej, jakie stawia się na zewnątrz) o grubości kilku mm i jeszcze z wzmocnieniami (wypustami), to umieszczę jedną poprzecznie za wspornikiem siodełka (mój rower ma miejsce na akumulator za wspornikiem siodełka i takie rowery do takich celów zdecydowanie polecam) i dwie z nią połączę podłużnie opierając je, za pośrednictwem dystansów, na śrubie włożonej w miejsce ośki od korb i zablokowanej z obu stron nakrętkami, by służyły jako podest pod stopy. Na to dodam jeszcze jakiś pojemnik na bagaż. Oczywiście akumulator obuduję wytrzymałościowo z wszystkich stron, po wcześniejszym obłożeniu go elastyczną amortyzującą osłoną. Plus oczywiście alarmy (łącznie 6 sztuk - na zamknięcia, 2 na obudowę akumulatora i 2 jeszcze gdzieś.
Lepiej zrobić wszystko porządnie i mieć spokój na lata.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group