To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - e-dahon

WojtekErnest - Śro 29 Mar, 2017

Ja też skladam, nawet dwa.:-)
sirgregs - Sob 13 Maj, 2017

Rowerek do tej pory bezawaryjnie i bez żadnych niespodzianek przejechał na silniku około 600km.
Podczas zlotu w trakcie mini wyścigu składaków ☺ (Adam naprawdę było szybko) udało się osiągnąć rekord prędkości ze wspomaganiem na poziomie 44,2 km/h.
Od samego początku miałem obawy co do wytrzymałości rowerka po wsadzeniu stosunkowo mocnego silnika.
Raz już zmieniłem sterownik na słabszy z 30A na 18A, obniżyłem również napięcie zasilania z 12s na 10s ale wciąż jest potwornie szybko jak na taką konstrukcję więc jednak zdecydowałem się na wyjęcie silnika swiss drive z dahona. Znajdzie zastosowanie testowo może w e-bmx tak jak planowałem od początku a do dahona postaram się ewentualnie wyszukać leciutką przekładniówkę 250W.

rpolud - Sob 18 Lis, 2017

Jaki silnik trafił do Dahona ? i jakie są wrażenia z jazdy na 250W ?
Na jakiej zasadzie działa odcięcie sterownika o którym wspominałeś ?

sirgregs - Nie 19 Lis, 2017

Dahon funkcjonuje bezsilnikowo. Szkoda mi jednak wkładać silnik i aku do tak lekkiego rowerka. Bez silnika włożenie go do bagażnika to prawie przyjemność. Z dodatkowym balastem już tak fajnie nie było. Rowerek z zasady jest sprzętem wyjazdowym, w tym roku używałem go dwa razy, pojeździł tydzień w Białymstoku w trakcie delegacji i raz w jakąś ulewę bo ma błotniki i napęd w zimę tak po tyłku dostał że nie szkoda mi go tyrać w kiepskich warunkach pogodowych.
Odcięcie sterownika to standardowe LVC czyli poniżej pewnego napięcia sterownik już nie pobiera energii z akumulatora i dalej jechać się nie da na prądzie. Sterownik jakiego używałem to był sterownik dwunapięciowy 36/48 V i LVC było odpowiednio 31V i 41V. Jeżeli aku jest równe to spokojnie to wystarcza aby nic się z nim nie stało.

Anonymous - Nie 19 Lis, 2017

Te podwójne napięciowo kontrolery mają ciekawą funkcję, nie wiem, czy dobrą dla akumulatorów. U kolegi, który ma kontroler na 3 napięcia 24/36/48V i jeździ na 36V po spadku napięcia poniżej 31V po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki przestawia się w tryb 24V i jedzie dalej :)
sirgregs - Nie 19 Lis, 2017

zeeltom napisał/a:
po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki przestawia się w tryb 24V i jedzie dalej :)
... aż do zgonu aku :twisted:
Trzeba na to bardzo uważać (być świadomym co się dzieje) żeby nie zniszczyć akumulatora.

tkoko - Nie 19 Lis, 2017

sirgregs napisał/a:
zeeltom napisał/a:
po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki przestawia się w tryb 24V i jedzie dalej :)
... aż do zgonu aku :twisted:
Trzeba na to bardzo uważać (być świadomym co się dzieje) żeby nie zniszczyć akumulatora.


Przy aku z BMS'em nie jest to problem.

sirgregs - Nie 19 Lis, 2017

W e-dahonie z tego tematu nigdy bmsa nie było i raczej nie będzie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group