To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Pierwszy bajk. Przeróbka 23 letniego roweru
Dlugas - Sob 28 Sty, 2017
Jeśli działa to nie ma usterki więc raczej niczego nie znajdziesz. Gdy to się przydarzy to musisz działać. Oczywiście sprawdź wszystko profilaktycznie
pepelito - Sob 28 Sty, 2017
Dzięki za pomoc, ale to jest dla mnie nie pojęte.
Napięcie spadło do 0, watomierz raczej nie oszukuje (napięcie zasilania ma min. 12V, a że się wyłączył...).
Nawet jeśli oszukuje to sprawdzałem miernikiem i było 35V. Pomiędzy 45V, a 35V jest 10V różnicy więc naraz musiały spaść do zera 3 cele.
Jeśli napięcie spadło tak nisko to musiało być zwarcie, lub uszkodzone cele. Jeśli było zwarcie to powinien popłynąć duży prąd i coś upalić, a dodatkowo rozładować aku, a tak się nie stało. Jeśli padły cele i je podładowało to napięcie też powinno spaść.
Muszę baterie oglądnąć. Nie ma innej możliwości.
Przyszłą mi do głowy jedna rzecz. Czy BMS odcina całą baterię czy poszczególne cele w momencie osiągnięcia zbyt niskiego napięcia?
ap0f1s - Sob 28 Sty, 2017
Dokładnie mam takie zjawisko jak bms odcina zasilanie. Gdy bms odcina napięcia na wyświetlaczu spada do zera i komputer się wyłącza, gdyż jest on wpięty między sterownikiem a bms.
Bms odcina minus i wtedy masz przerwany obwód i wszystko za nim nie ma zasilania.
Nie wiem jak masz wpięty watomierz, miałem mnóstwo problemów, gdy był wpięty pomiędzy bms a akusem. Powinien być wpięty między sterownikiem a bms.
pepelito - Sob 28 Sty, 2017
Watomierz jest wpięty pomiędzy bms, a sterownikiem.
Jeśli BMS odcina napięcie to dlaczego nadal było 35V na wyjściu, chyba że napięcie pochodziło z sterownika z kondensatorów.
Gdyby bms odciął napięcie przy 43,5V toby znaczyło że któraś cela byłą bardzo słaba przy obciążeniu. Po uruchomieniu bez obciążania powinno być ok.
Teraz ładuje, zobaczymy co z fazą CV.
Jak długo ta faza powinna trwać przy akumulatorze w pełni "zdrowym"? BMS ma prąd balansowania 45mA.
WojtekErnest - Sob 28 Sty, 2017
Czy zrobiłeś sobie gniazdo pomiarowe z BMS-a? Musisz wiedzieć co przerywa i jakie wtedy są napięcia
na każdym segmencie S.
A problem może być z BMS, montażem okablowania, montażem pakietu.
Trzeba całość rozłożyć, sztucznie obciązyć i zlokalizować usterkę.
pepelito - Sob 28 Sty, 2017
Raczej tak. Co nie napawa mnie optymizmem Nie mam zbytniej ochoty rozbierania tego wszystkiego, ale nie ma wyboru.
Niestety nie mam żadnej możliwości pomiaru poszczególnych cel, czego żałuje. Pozostaje zdjąć izolacje z aku i podorabiać przewody.
Ładowanie odbyło się bez żadnego problemu.
Dzięki za pomoc.
PS: Jakieś dobre, proste źródło sztucznego obciążenia? Przydało by się z 500W
Dlugas - Nie 29 Sty, 2017
pepelito napisał/a: | PS: Jakieś dobre, proste źródło sztucznego obciążenia? Przydało by się z 500W |
Podłącz kilka żarówek 100W na 230V.Może nie będzie łatwo uzyskać 500W bo musiałbyś ich dać zdecydowanie za dużo ale zawsze to jakieś obciążenie. Albo weź halogen 1000W na 230V - będziesz miał 250W przy swoim zasilaniu.
Passat_EQ - Nie 29 Sty, 2017
Dlugas napisał/a: | pepelito napisał/a: | PS: Jakieś dobre, proste źródło sztucznego obciążenia? Przydało by się z 500W |
Albo weź halogen 1000W na 230V - będziesz miał 250W przy swoim zasilaniu. |
4x mniejsze napięcie to 16x mniejsza moc Dla żarówki troche to inaczej wychodzi ale z przymrużeniem oka tak to wygląda.
maniekrox - Nie 29 Sty, 2017
Tas kiedyś pokazywał cegłę owiniętą drutem oporowym. Można też w szereg połączyć żarówki halogenowe 12 V, zachowując odpowiednią ilość sztuk, by nie było ich za mało.
Passat_EQ - Nie 29 Sty, 2017
maniekrox napisał/a: | Tas kiedyś pokazywał cegłę owiniętą drutem oporowym. Można też w szereg połączyć żarówki halogenowe 12 V, zachowując odpowiednią ilość sztuk, by nie było ich za mało. |
Moim zdaniem najlepszym obciążeniem dla testu baterii byłaby przetowrnica z tych dostępnych na allegro np step down. Mają mozliwosc ustabilizowania prądu wyjsciowego czyli mocy wyjsciowej, co w duzym uproszczeniu rowna sie stałej mocy pobieranej z baterii niezaleźnie od jej aktualnego napięcia (nie uwzględnia sprawnosci przetwornicy ale siega ona ponad 90%). Miałem taką pod reką i tym sposobem zmierzyłęm pojemnosc całej baterii, obciazając ją żarówkami ze stałą w funkcji czasu mocą.
WojtekErnest - Nie 29 Sty, 2017
Żeby nie komplikować mogą to byc nawet żarówki samochodowe 12 V, 20 lub 50W, łączone szeregowo i równolegle. Ale może się okazać że jak otworzysz pakiet i starannie obejrzysz wszystkie połączenia a w tym niskopradowe od BMS, to znajdziesz przyczynę. Ja uzywam rezystorow ceramicznych 4,7 ohm 20W oraz żarówek samochodowych, tak łączonych aby wymusić 7 lub 15 A.
A do dużych mocy, podoba mi się prosty pomysl z drutem oporowym na cegle
pepelito - Nie 29 Sty, 2017
Passat_EQ napisał/a: |
Moim zdaniem najlepszym obciążeniem dla testu baterii byłaby przetwornica z tych dostępnych na allegro np step down. |
Mam przetwornicę z której zrobioną mam ładowarkę. Z tym że jest to step up. Może dało by się ją wykorzystać. Ustawić np. 100V
O taką:
https://pl.aliexpress.com/item/900W-Digital-Control-DC-DC-Boost-Module-great-Step-up-Converter-Power-Supply-Module-CC-CV/32712692639.html?spm=2114.13010608.0.0.W91N3S
A tak starałem się baterie dobrze zrobić. Wszystko porządnie lutowane, podwójna izolacja prawie wszędzie.
Edit:
Bateria wyciągnięta i częściowo rozebrana. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy, wtyczka BMS luźna. Nie zakleiłem klejem, to był BŁĄD!
Zakleję wtyczkę, wyprowadzę sobie przewody pomiarowe i przetestuje.
WojtekErnest - Nie 29 Sty, 2017
pepelito napisał/a: |
Bateria wyciągnięta i częściowo rozebrana. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy, wtyczka BMS luźna. Nie zakleiłem klejem, to był BŁĄD!
Zakleję wtyczkę, wyprowadzę sobie przewody pomiarowe i przetestuje. |
Nó i na 90% masz przyczynę problemów.
Passat_EQ - Nie 29 Sty, 2017
Do testu baterii moze byc dowolna przetwornica. Grunt zeby miala stabilizacje napięcia albo prąd. Ustawienia tez dowolne, urzadzenie obciązajace także. Grunt, zeby wartosci były w miare sensowne, czyli nie 1A tylko blizej 10A z baterii.
Ja mierzyłem swoją prądem 5A i trwało to pare godzin, wiec pomiar był w miare dokładny, choc mniej urzeczywistniony.
Mozesz ustawic przetw. na 100v i dac farelke. Byc moze z 500W wyciągniesz.
pepelito - Sob 25 Lut, 2017
Takie coś wyszło. Jak na pierwszy raz jestem zadowolony.
Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro
|
|
|