To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - No to kontynuujemy budowe

furifurius - Pią 24 Mar, 2017
Temat postu: No to kontynuujemy budowe
Witam forumowiczow,
Jakos jesienia zaczalem przerabiac rower na elaktryczny:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5465
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5602

Na zime przerwalem ale zabieram sie do roboty spowrotem.
Komplet 15x https://hobbyking.com/en_us/turnigy-5000mah-4s1p-14-8v-20c-hardcase-pack.html/?___store=en_us
juz lezy w domu, pomierzone. I tu pierwsze pytanie:
Wszystkie cele w kazdej bateri sa ladnie zbalansowane 3.76 V +/- 0.005 z wyjatkiem jednej. W jednej bateri jedna z cell ma 3.74, nie wydaje mi sie, zeby to byl jakis problem ale wole zapytac czy jej nie nalezy doladowac przed polutowaniem aku.

Druga sprawa, moglibyscie zerknac na liste zakupow ponizej i dac znac czy wszystko jest w porzadku? Oczywiscie brakuje kontrolera i manetki ale akurat sa niedostepne.

http://nexun.pl/sklep/man...nice-4x-cd.html
http://nexun.pl/sklep/ste...svmc072080.html

Tas, masz jakies info kiedy bedziesz mial te dwa elementy dostepne?

Zdaje sobie sprawe ze kilka kilku rzeczy tam nie ma - klamki hamulcow z czujnikami, wolnobiegu 5r, pewnie jakis dystansow ktorych potrzeba uzycia wyjdzie dopiero podczas montazu calosci.
Macie panowie (i panie) jakies rady gdzie te rzeczy mozna kupic, w nexunie ich nie ma.

umbur - Pią 24 Mar, 2017

furifurius napisał/a:
czy jej nie nalezy doladowac przed polutowaniem aku.

Nie trzeba. Są w miarę równe, resztę załatwi BMS.
furifurius napisał/a:
Oczywiscie brakuje kontrolera i manetki ale akurat sa niedostepne.

Przycisków poszukaj gdzieś na Aliexpress, a jeżeli chodzi o sterownik, popytaj kolegów z forum, może ktoś ma.
Jeżeli budujesz rower na zwykłej ramie, szukaj raczej sterownika blokowego, np.
http://nexun.pl/sklep/ste...0w-60v-45a.html
Sabvoton jest duży, ciężki, dużo droższy i za mocny do zwykłej ramy, a zmniejszenie amperażu mija się z celem.
Chyba, że budujesz coś jak Falcon.

furifurius - Pią 24 Mar, 2017

umbur napisał/a:
furifurius napisał/a:
czy jej nie nalezy doladowac przed polutowaniem aku.

Nie trzeba. Są w miarę równe, resztę załatwi BMS.
furifurius napisał/a:
Oczywiscie brakuje kontrolera i manetki ale akurat sa niedostepne.

Przycisków poszukaj gdzieś na Aliexpress, a jeżeli chodzi o sterownik, popytaj kolegów z forum, może ktoś ma.
Jeżeli budujesz rower na zwykłej ramie, szukaj raczej sterownika blokowego, np.
http://nexun.pl/sklep/ste...0w-60v-45a.html
Sabvoton jest duży, ciężki, dużo droższy i za mocny do zwykłej ramy, a zmniejszenie amperażu mija się z celem.
Chyba, że budujesz coś jak Falcon.


No co ty, nie bede wrzucal blokowego do Mxus V3, mam wszysto wymierzone i Sabvoton sie zmiesci. Mam to szczescie ze jestem wysoki wiec i rama duza, do tego FELT'y maja "gorna rure" ramy wygieta w gore, wiec spora skrzynke udalo mi sie tam zmiescic - 20s3p + Sabvoton wchodza spokojnie.
Pozdrawiam

umbur - Pią 24 Mar, 2017

furifurius napisał/a:
No co ty, nie bede wrzucal blokowego do Mxus V3, mam wszysto wymierzone i Sabvoton sie zmiesci. Mam to szczescie ze jestem wysoki wiec i rama duza, do tego FELT'y maja "gorna rure" ramy wygieta w gore, wiec spora skrzynke udalo mi sie tam zmiescic - 20s3p + Sabvoton wchodza spokojnie.
Pozdrawiam

Ja tak jeżdżę :wink: . Wziąłem Mxusa, bo się tak nie grzeje. Nie chodzi o to czy się zmieści Sabvoton, bo jak się uprzesz to wejdzie, ale rama może nie wytrzymać. Nie wiem jak chcesz go ustawić, ale zbyt duży moment może wyrwać silnik z mocowania.

tas - Pią 24 Mar, 2017
Temat postu: Re: No to kontynuujemy budowe
furifurius napisał/a:

Tas, masz jakies info kiedy bedziesz mial te dwa elementy dostepne?

Za tydzień

atomek1000 - Pią 24 Mar, 2017

Sabvoton ma dużo lepsze sterowanie silnikiem więc jeżeli jest miejsce i budżet to jak najbardziej jest to dobry wybór. Dużo większy komfort jazdy będzie. Nie ważne ile amper ustawi.
furifurius - Pią 24 Mar, 2017

Cytat:

Ja tak jeżdżę :wink: . Wziąłem Mxusa, bo się tak nie grzeje. Nie chodzi o to czy się zmieści Sabvoton, bo jak się uprzesz to wejdzie, ale rama może nie wytrzymać. Nie wiem jak chcesz go ustawić, ale zbyt duży moment, może wyrwać silnik z mocowania.


Wydaje mi sie ze nie bede mial wiekszych problemow, uchwyty osi kola w ramie wygladaja solidnie, poszerzenie ich o te 2 mm spowoduje niewielki ubytek materialu w stosunku do orginalu. Jes tez spora mozliwosc spilowania zeby kolo glebiej siedzialo. A co do mocy - raczej bede sie trzymal ograniczen do 5kW ciaglej, a nie 7kW chwilowej.
Pozdrawiam

furifurius - Pią 24 Mar, 2017
Temat postu: Re: No to kontynuujemy budowe
tas napisał/a:
furifurius napisał/a:

Tas, masz jakies info kiedy bedziesz mial te dwa elementy dostepne?

Za tydzień


No to swietnie :)
pozdrawiam

umbur - Pią 24 Mar, 2017

atomek1000 napisał/a:
Nie ważne ile amper ustawi.

furifurius napisał/a:
raczej bede sie trzymal ograniczen do 5kW ciaglej


furifurius - Pią 24 Mar, 2017

[quote="umbur"]
atomek1000 napisał/a:
Nie ważne ile amper ustawi.

furifurius napisał/a:
raczej bede sie trzymal ograniczen do 5kW ciaglej


Nie bardzo rozumiem,
mam na mysli, ze nie planuje cisnac tego zestawu do 80-90 A czyli max pradu chwilowego, tylko skonczyc podnoszenie ograniczenia A-max na 50-60 A. Oczywiscie bede to robil stopniowo od znacznie mniejszych pradow/mocy.
Zabezpieczenia termiczne zamierzam zalozyc, mysle tez, zeby wykorzystac czujnik temperatury wbudowany w silnik.
Tu akurat trzecie pytanie - skad wziac "wyswietlacz" pasujacy do termistora w tym silniku. Ciekawe czy zwykly elektroniczny termometr z sensorem na kablu z Castoramy czy innego OBI bedzie do tego pasowal? Wie ktos cos?

umbur - Pią 24 Mar, 2017

furifurius napisał/a:
Nie bardzo rozumiem,
mam na mysli, ze nie planuje cisnac tego zestawu do 80-90 A czyli max pradu chwilowego, tylko skonczyc podnoszenie ograniczenia A-max na 50-60 A. Oczywiscie bede to robil stopniowo od znacznie mniejszych pradow/mocy.
Zabezpieczenia termiczne zamierzam zalozyc, mysle tez, zeby wykorzystac czujnik temperatury wbudowany w silnik.
Tu akurat trzecie pytanie - skad wziac "wyswietlacz" pasujacy do termistora w tym silniku. Ciekawe czy zwykly elektroniczny termometr z sensorem na kablu z Castoramy czy innego OBI bedzie do tego pasowal? Wie ktos cos?

Po prostu nie przegnij, żeby sobie krzywdy nie zrobić :smile: .
Nie musisz podłączać termistora z silnika, nie jest to potrzebne. Załóż bezpiecznik termiczny, który już zakupiłeś. Jak już się jakimś cudem wyłączy, odczekasz 10 minut i jedziesz dalej. Nie wiem jak przy 5kW, ale u mnie przy 3kW rzadko się zdarza odcięcie. Łapie się na tym, ze stale niepotrzebnie gapie się na temperaturę silnika :grin: . Jak koniecznie chcesz mieć pomiar temperatury i innych parametrów, to dalej najlepszą opcją jest Pikacz.

furifurius - Pią 24 Mar, 2017

umbur napisał/a:

Po prostu nie przegnij, żeby sobie krzywdy nie zrobić :smile: .
Nie musisz podłączać termistora z silnika, nie jest to potrzebne. Załóż bezpiecznik termiczny, który już zakupiłeś. Jak już się jakimś cudem wyłączy, odczekasz 10 minut i jedziesz dalej. Nie wiem jak przy 5kW, ale u mnie przy 3kW rzadko się zdarza odcięcie. Łapie się na tym, ze stale niepotrzebnie gapie się na temperaturę silnika :grin: . Jak koniecznie chcesz mieć pomiar temperatury i innych parametrów, to dalej najlepszą opcją jest Pikacz.


Heh, pamietam zdanie w ktoryms z postow na blogu Tasa - "E-bike to nie cross". No ale jednak, po ujezdzaniu od 13 roku zycia roznych komarkow, WSK, ETZ, a od dziesiecu lat wierny Yamaszce DT125 chyba bede w stanie ogarnac 5 kW rower i sie na nim nie zabic.

Co do wskaznika temp. no niby wskazania temp nie sa koniecznie potrzebne ale wydaje mi sie, ze to przydatna rzecz, wiedziec czy slilnik nie zbliza sie do granicy przegrzania, dlatego skoro termistor itak juz jes zamontowany, chcialbym go wykorzystac. A Pikacz - no fajna sprawa ale dziekuje bardzo za dlubanine z przerobieniem go zeby dzialal na 80V (do tego w Irlandi ciezko o sklep z elementami elekronicznymi)

wookie - Pią 24 Mar, 2017

furifurius napisał/a:


Wydaje mi sie ze nie bede mial wiekszych problemow, uchwyty osi kola w ramie wygladaja solidnie, poszerzenie ich o te 2 mm spowoduje niewielki ubytek materialu w stosunku do orginalu. Jes tez spora mozliwosc spilowania zeby kolo glebiej siedzialo. A co do mocy - raczej bede sie trzymal ograniczen do 5kW ciaglej, a nie 7kW chwilowej.
Pozdrawiam

Pamiętaj tylko, że niejeden już liczył na to że solidny hak wytrzyma. Przy tej mocy torque arm jest konieczny i to najlepiej po obu stronach. Ja w swoim pierwszym rowerze ukręciłem hak silnikiem NC 10x6, też wydawał mi się solidny.

Czy ja dobrze zrozumiałem że zakładasz moc 5kW w rowerze bez tylnej amortyzacji? :)

tas - Pią 24 Mar, 2017

Taki Mxus potrafi przy 80A połamać co lepsze fulle, u nas w beskidach na 6 mocnych dobrych fulli 3 były spawane bo im wahacze połamało...
Im lepszy rower tym gorszy ebajk z niej wychodzi.


furifurius - Pią 24 Mar, 2017

wookie napisał/a:
furifurius napisał/a:


Wydaje mi sie ze nie bede mial wiekszych problemow, uchwyty osi kola w ramie wygladaja solidnie, poszerzenie ich o te 2 mm spowoduje niewielki ubytek materialu w stosunku do orginalu. Jes tez spora mozliwosc spilowania zeby kolo glebiej siedzialo. A co do mocy - raczej bede sie trzymal ograniczen do 5kW ciaglej, a nie 7kW chwilowej.
Pozdrawiam

Pamiętaj tylko, że niejeden już liczył na to że solidny hak wytrzyma. Przy tej mocy torque arm jest konieczny i to najlepiej po obu stronach. Ja w swoim pierwszym rowerze ukręciłem hak silnikiem NC 10x6, też wydawał mi się solidny.

Czy ja dobrze zrozumiałem że zakładasz moc 5kW w rowerze bez tylnej amortyzacji? :)


OK, troche mnie wystrzaszyles ;) dodalem juz druga blokade osi do listy zakupow.
A co do pytania - no tak, rower nie ma amortyzacji na tyle, ale ja tez nie zamierzam wyczyniac nim niewiadomo czego. Jazda po asfalcie i w miare rownych szutrowych gorskich drogach, zadnych szalenstw w stylu wyskoki na metr w powietrze. Czasem pewnie zjade sobie na jakiejs zjazdowce ale jak zwykle bardzo powoli i ostroznie.
Kilka lat temu polamalem sobie reke tak, ze lokiec trzyma sie teraz na kilu tytanowych drutach i jakies solidniejsze uderzenie nim nawet w ochraniaczu skonczylo by sie dla mnie bardzo przykro. Czas szalenstw sie skonczyl niestety.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group