To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Pierwszy ebike lipo
Frodo - Śro 12 Kwi, 2017 Temat postu: Pierwszy ebike lipo Witam,
To ma być mój pierwszy ebike więc zaczynam skromnie.
Powiedzcie czy to się uda?
Silnik - RH2806 tył (800W 48V) 50km/h
Bateria - 12S1P - 48V/5000mAh (na pakietach Turnigy 5000mAh 14.8V 4S1P)
Sterownik - GT500, 36V-48V, 30A
BMS4 -14s lipo 30A/5A
Ładowarka - 9s - 14s 3.5A lipo
Najwięcej obaw mam z ładowaniem
tas - Śro 12 Kwi, 2017
Zestaw elementów w miarę sprawdzony, ale takie pytanie podstawowe, jaki zasięg docelowy planujesz?
Frodo - Śro 12 Kwi, 2017
Na początek chciałbym ok 10km do pracy itp.
Później chciałbym zwiększyć baterię do 12s2p i osiągnąć 20km zasięgu.
maniekrox - Śro 12 Kwi, 2017
Jak będziesz jeździł około 30 km/h i lekko machal nogami to nawet i 15-20 km zrobisz:)
Frodo - Śro 12 Kwi, 2017
W jaki sposób połączyć gotową baterię z ładowarką link czy musi być specjalna końcówka?
lobudek - Śro 12 Kwi, 2017
W cenie 3 pakietów turnigy (ok 400zł) jak dobrze poszukasz kupisz ok. 100 nowych ( rozbiórkowych ) ogniw 18650 o pojemności przynajmniej 2ah. Zrobisz pakiet 10s10p lub 12s8p i będziesz miał co najmniej 3x tyle Ah.
pepelito - Śro 12 Kwi, 2017
Do tej ładowarki potrzebujesz BMS'a, a co to jest to sobie poszukaj.
Jeśli chcesz bez niego to musi być ładowarka modelarska z balanserem. Drugiego rozwiązania nie polecam w dzisiejszych czasem, dość upierdliwe.
Frodo - Śro 12 Kwi, 2017
Wydaje mi się, że nie ogarnę budowy baterii z ogniw 18650
lobudek - Śro 12 Kwi, 2017
Nie jest to trudne i wymaga jedynie w miarę mocnej lutownicy. Jest masa poradników w sieci jak i filmów na yt. Łap jeden z lepszych poradników na blogu kolegi tas.
http://ebike.nexun.pl/lii...wac-akumulator/
pigmej181 - Sob 15 Kwi, 2017
Panowie korzystając z tego że również zaczynam budować ebika ale budżetowca mam pytanie
Osoba od której dostałem rower z silnikiem w piaście mówiła mi że jeździła na jednym pakiecie lipo 4s 16V 5800mah. Sternikiem był zwykły regulator esc modelarski na 30A i do tego serwo tester. Zaraz zapytacie dlaczego ?? Zajmujemy się budową dronów (wielowirnikowców) i też regulatory jak i lipole mamy w dostatku Silnik jest na 24V 250W - moje pytanie czy na dwóch pakietach turnigy 4s 5200 10C rowerek będzie się toczył - mój cel to aby rower jechał z prędkością max 15-20km/h przy czym przy wzniesieniach będę go wspierał przez pedałowanie - podliczając dwa lipole 4s 5200 10c łącząc je razem daje nam 10400mah 4s czyli 104A
Czy będzie to bezpieczne dla lipoli ? i czy ma to rację bytu - osoba od której dostałem ten rower jeździła na takim rozwiązaniu
sambor - Śro 19 Kwi, 2017
pigmej181 napisał/a: | Panowie korzystając z tego że również zaczynam budować ebika ale budżetowca mam pytanie
Osoba od której dostałem rower z silnikiem w piaście mówiła mi że jeździła na jednym pakiecie lipo 4s 16V 5800mah. Sternikiem był zwykły regulator esc modelarski na 30A i do tego serwo tester. Zaraz zapytacie dlaczego ?? Zajmujemy się budową dronów (wielowirnikowców) i też regulatory jak i lipole mamy w dostatku Silnik jest na 24V 250W - moje pytanie czy na dwóch pakietach turnigy 4s 5200 10C rowerek będzie się toczył - mój cel to aby rower jechał z prędkością max 15-20km/h przy czym przy wzniesieniach będę go wspierał przez pedałowanie - podliczając dwa lipole 4s 5200 10c łącząc je razem daje nam 10400mah 4s czyli 104A
Czy będzie to bezpieczne dla lipoli ? i czy ma to rację bytu - osoba od której dostałem ten rower jeździła na takim rozwiązaniu |
4s to trochę niskie napięcie. Jak rower się będzie toczył? Nie znamy przełożenia Volt na prędkość obrotową, ale prawdopodobnie jest to 1:1, bo silniki na 24V fabrycznie zgodnie z przepisami dają 25km/h. Zatem rower będzie się toczył między 17 a 12 km/h w miarę wyczerpywania baterii.
Jeden pakiet tych Turnigy ma 5,2Ah x 14,8V = 77 Wh. Taka ilość Wh wystarczy na przejechanie 8-10 km przy prędkości 15km/h bez pedałowania po płaskim.
Można połączyć je równolegle jak planujesz i jest to bezpieczne i tak się właśnie postępuje aby zwiększyć wydajność prądową. Najpierw trzeba dokładnie zrównać napięcie w łączonych celach.
Ale w tym wypadku masz już na jednym pakiecie 4s ogromną wydajność prądową i nie ma potrzeby jej zwiększać. Przy tym napięciu silnik będzie pobierał raptem max 6-7A. Połączenie równoległe do 4s2p zwiększy pojemność i zasięg wzrośnie dwukrotnie do 16-20 km.
Wolałbym połączyć te 2 pakiety w 8s. Wtedy prędkość max wzrośnie do 30 km/h, prąd max. będzie rzędu 15A, a zasięg pozostanie taki sam (16-20 km) przy prędkości 15 km/h. Przy prędkości 25 km/h zasięg spadnie do ok 10 km (opory powietrza proporcjonalne do kwadratu prędkości).
pigmej181 - Pon 24 Kwi, 2017
sambor napisał/a: | pigmej181 napisał/a: | Panowie korzystając z tego że również zaczynam budować ebika ale budżetowca mam pytanie
Osoba od której dostałem rower z silnikiem w piaście mówiła mi że jeździła na jednym pakiecie lipo 4s 16V 5800mah. Sternikiem był zwykły regulator esc modelarski na 30A i do tego serwo tester. Zaraz zapytacie dlaczego ?? Zajmujemy się budową dronów (wielowirnikowców) i też regulatory jak i lipole mamy w dostatku Silnik jest na 24V 250W - moje pytanie czy na dwóch pakietach turnigy 4s 5200 10C rowerek będzie się toczył - mój cel to aby rower jechał z prędkością max 15-20km/h przy czym przy wzniesieniach będę go wspierał przez pedałowanie - podliczając dwa lipole 4s 5200 10c łącząc je razem daje nam 10400mah 4s czyli 104A
Czy będzie to bezpieczne dla lipoli ? i czy ma to rację bytu - osoba od której dostałem ten rower jeździła na takim rozwiązaniu |
4s to trochę niskie napięcie. Jak rower się będzie toczył? Nie znamy przełożenia Volt na prędkość obrotową, ale prawdopodobnie jest to 1:1, bo silniki na 24V fabrycznie zgodnie z przepisami dają 25km/h. Zatem rower będzie się toczył między 17 a 12 km/h w miarę wyczerpywania baterii.
Jeden pakiet tych Turnigy ma 5,2Ah x 14,8V = 77 Wh. Taka ilość Wh wystarczy na przejechanie 8-10 km przy prędkości 15km/h bez pedałowania po płaskim.
Można połączyć je równolegle jak planujesz i jest to bezpieczne i tak się właśnie postępuje aby zwiększyć wydajność prądową. Najpierw trzeba dokładnie zrównać napięcie w łączonych celach.
Ale w tym wypadku masz już na jednym pakiecie 4s ogromną wydajność prądową i nie ma potrzeby jej zwiększać. Przy tym napięciu silnik będzie pobierał raptem max 6-7A. Połączenie równoległe do 4s2p zwiększy pojemność i zasięg wzrośnie dwukrotnie do 16-20 km.
Wolałbym połączyć te 2 pakiety w 8s. Wtedy prędkość max wzrośnie do 30 km/h, prąd max. będzie rzędu 15A, a zasięg pozostanie taki sam (16-20 km) przy prędkości 15 km/h. Przy prędkości 25 km/h zasięg spadnie do ok 10 km (opory powietrza proporcjonalne do kwadratu prędkości). |
Dziękuję za zainteresowanie tematem - pozostaje mi jedynie póki co 4s ponieważ mam jedynie esc pod 6S max a lipo 6s nie mam a celi roździelać nie mam zamaru ponieważ pakiety głównie służą mi do dronów co do zasięgu i prędkości które wymieniłeś - takie wyniki mnie satysfakcjonują - zawsze mogę dopedałować pod wzniesienie
a co do rozwiązania z esc - sam regulator jest lekki waży zaledwie 6g
qaz33 - Wto 25 Kwi, 2017
Przy tak niskim napieciu powinien byc silnik z wolnobiegiem. Przy DD bedzie ci stawiac duzy opor przy pedalowaniu powyzej tych 15km/h
sambor - Czw 27 Kwi, 2017
A co to jest esc? Chodzi o BMS?
pepelito - Czw 27 Kwi, 2017
Esc w modelarstwie oznacza regulator, szyli sterownik, więc na pewno nie jest to bms.
|
|
|