To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Budowa pierwszego ebika na ramie dh 5000w

ZiBi - Nie 02 Lip, 2017
Temat postu: Budowa pierwszego ebika na ramie dh 5000w
Witam wszystkich forowiczów.
Przymierzam sie do budowy swojego pierwszego ebika a ze jestem kompletnie zielony w tym temacie bede liczyl na wasza pomoc.
No wiec po koleji.
Lista rzeczy ktore mam badz ktore sa zamowione:
Rower ktory bede przerabial to norco aurum 2 DH 2013
Amortyzator rock shox boxxer rc 200mm
Damper fox vanrc skok kola 200mm
Hamulce przod/tyl hydrauliczne shimano zee 203mm czterotloczkowe
Kola 24 czy 26 i jakie jeszcze nie wiem licze na wasza podpowiedz..(zaznacze tylko ze rower bedzie uzywany w 80% do jazdy po zatloczonym miescie (londyn) w 20% lasy polne drogi i szutrowe sciezki rowerowe)
Silnik mxus v3 16x4 (zamowiony z faster bike)
Sterownik adaptto midi-e (zamowiony jest w drodze z vectora)
Bateria 18s12p okolo 40Ah na ogniwach lg mj1 3500mah 10A (zamowione w cyklonebike)
PAS
Lista rzeczy do kupienia (tu bardzo licze na wasza pomoc w wyborze):
Blat i wolnobieg. Ten co mam ma tylko 36 zebow a chcialbym wspomagac pedalowaniem przy okolo 40 km/h. Ile zebow bedzie najlepsze i jaki?
Obrecze kol, szprychy i opony. 24 czy 26 no i musza byc bardzo mocne (mam 193cm i 100kg)
Manetka. Czy jest jakas specjalnnie dedykowana pod adaptto. Chcialbym dobrej jakosci fulla.
Sprezyna do dampera. Oryginalna jest 400x3.25 i jest duzo za miekka.
Stacyjka
Ladowarka do aku
Mam tez pytanie do uzytkowniko adaptto czy bede potrzebowal jakies specjalne zlaczki ktorych nie ma przy sterowniku.
Na chwile obecna wiecej mi nie przychodzi do glowy jezeli o czyms zapomnialem prosze o dopisanie.

Mobil - Nie 02 Lip, 2017

Świetny sprzęt, aż żal wkładać huba :mrgreen: Koła zostaw 26" oczywiście ale swoją drogą nie masz czasem z tyłu osi Thru-Axle 157/12mm? Pozostanie Ci albo wyciananie na zamówienie adapterów na zwykłą oś QR 10mm albo szlifierka :lol:
ZiBi - Nie 02 Lip, 2017

Tak dokladnie jest tam taka os i bede sie musial trocha napracowac zeby zamocowac tam os silnika ale mam nadzieje ze moj doswiadczony spawacz sobie z tym poradzi.
Mobil - Nie 02 Lip, 2017

Biedna rama... naprawde szkoda furki :cry:
ZiBi - Nie 02 Lip, 2017

Spojrz na to z drugiej strony ze jak wszystko pojdzie zgodnie z planem powstanie bardzo fajny sprzecik.
Rower ten kupilem specjalnie z przeznaczeniem na przerobienie go na elektryka i chcialbym aby po przerobce ciagle wygladal jak rower nie jak klocek

dynamik - Nie 02 Lip, 2017

do takiego cacka to tylko skrzyneczka carbonowa, silniczek mid albo mocna przekłdniowka.
lkuc18 - Pon 03 Lip, 2017

Serio chcesz tę piękną i zapewne drogą ramę zepsuć hubem? Pomyśl sobie na spokojnie o tym co Ci koledzy z forum radzą. Zepsujesz pracę zawieszenia które zapewne pracuje bardzo fajnie. Hub ma swoje zalety ale w takim sprzęcie to oj niee.
Gdybyś tę płytę którą przyłożyłeś na zdjęciu z lewej strony przymocował z prawej z mocnego aluminium to może dałoby się zamocować tam jakiegoś MIDa outrunnera dość łatwo. Raz że byłby leciutki a dwa że znajdowałby się w części resorowanej.
Pomyśl, masz sporo do stracenia. I tak nie wiadomo czy się wyrobisz na ten sezon.
Pojeździj nim póki jeszcze nie jest zepsuty, może Ci się odwidzi ;)

Tomek - Wto 04 Lip, 2017

Przecież autor kupił go pod przeróbke i ma już zamówione części :wink:
Na przód weź duży blat (np 48) a na tył wolnobieg z najmniejszą zębatką 12t to wspomaganie będzie komfortowe nawet przy 50km/h. Najważniejsza sprawa tutaj to mocowanie silnika, trzeba zrobić porządnie bo mxus się będzie mścić.

ZiBi - Wto 04 Lip, 2017

Dzieki Tomek za porade. Faktycznie mocowanie silnika to najwiekszy problem w tej chwili ale mysle ze jakos sie z tym uporam, najpierw musze wszystko rozkrecic I dac rame do piaskowania pozniej Bede dzialal nad mocowaniem I skrzynka Na aku.
Co do ramy to tak jak pisalem wczesniej kupilem rower specjalnie pod elektryka I ani troche nie jest mi szkoda jej przerabiac. Uwazam ze zeby zrobic ladnego ebika potrzebna jest ladna rama jak to mowia z go..a bata nie ukrecisz. Jezeli chodzi o cene to mysle ze jest porownywalna z cena ramy falkon z calym osprzetem wiec tragedji nie ma.

Yin - Wto 04 Lip, 2017

Tomek napisał/a:

Na przód weź duży blat (np 48)


Weź lepiej korbę szosową z blatem 52 lub 53t :) W wersji trzy rzędowej masz awaryjnie jeszcze mały blat.

ZiBi - Czw 06 Lip, 2017

Korby wolal bym nie zmieniac oryginalna mam shimano zee i poszukam do niej blatu o jak najwiekszej ilosci zebow. A wiecie moze ilo rzedowy wolnobieg zmiesci sie na osi silnika??
ZiBi - Czw 06 Lip, 2017

Czy ktos z Was wie czy przedni amor mozna wypiaskowac i pomalowac proszkowo??
tas - Czw 06 Lip, 2017

można ale z tym piaskowaniem ostrożnie, lepiej zdjąć lakier na mokro
ZiBi - Czw 06 Lip, 2017

tas napisał/a:
można ale z tym piaskowaniem ostrożnie, lepiej zdjąć lakier na mokro

Na mokro znaczy specjalnym srodkiem chemicznym? Dlaczego ostroznie z piaskowaniem, mozna cosuszkodzic?

tas - Czw 06 Lip, 2017

mocowania uszczelniaczy czy zrobić fazy na uchwycie hamulca.
Piaskowanie jest niedokładne, jedzie jak leci i lepiej dać taką pracę w odpowiednie ręce.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group