Łączenie równoległe dwóch tych samych baterii |
Autor |
Wiadomość |
Darki
stażysta darki
Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 195 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Pon 15 Maj, 2017 Łączenie równoległe dwóch tych samych baterii
|
|
|
Chce połączyć równolegle dwie takie same baterie 48v12Ah każda z bmsem. Czy można by iść po najlżejszej linii oporu i połączyć je tylko głównymi przewodami prądowymi? Czy przy takim połączeniu można by to ładować dwoma ładowarkami bez rozłączania pakietów? Czy lepiej łączyć do jazdy a do ładowania rozdzielać osobno. |
_________________ SPRZEDAM Drobiazgi z SZuflady Polecam Lampki CREE
tel. 693 004 127 |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 16 Maj, 2017
|
|
|
Hmm,sama bateria składa się z połączonych równolegle ogniw tworząc "cele" które połączone szeregowo tworzą baterię. Dwie baterie połączone równolegle (o takich samych parametrach napięciowych) też stworzą "CELĘ" tylko o wyższym napięciu jak pojedyncze ogniwa.Zabezpieczenie BMSem tylko może poprawić sytuację i nie sądzę by ładowanie ich bez rozłączania czemuś nie sprzyjało bo i tak każda z niech przyjmie tyle ładunku ile potrzebuje gdyż za to odpowiada BMS jak i stan samej baterii.Tutaj istotna jest sama ładowarka, jej moc jak i napięcie w stanie jałowym aby nie dochodziło do przekroczenie dopuszczalnego napięcia baterii (Xs*4.2V=max.napięcie ładowarki). Gdyby użyć dwóch ładowarek to lepiej baterie rozłączyć przynajmniej na jednym biegunie. |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 16 Maj, 2017
|
|
|
naładować obydwie do pełna, złączyć prądowymi, później już ładować nie przez złącze ładowania ale przez złącze prądowe obydwie na raz. Reszte ogarną sobie bmsy. Albo jeśli mają być docelowo dwie jako jedna, to może warto wywalić z jednego bmsa i wyprowadzić przewody z jednego aku do drugiego żeby jedna elektronika sobie wszystkiego pilnowała. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
wwojciech napisał/a: | .. to może warto wywalić z jednego bmsa i wyprowadzić przewody z jednego aku do drugiego żeby jedna elektronika sobie wszystkiego pilnowała. |
Sorry,przeczytaj to co sam napisałeś bo chyba nie wiesz jak połączony jest BMS do baterii.Gdyby zrobić jak piszesz to sama plątanina kabelków balansera stwarzała by ogromne zagrożenie i dla baterii jak i dla użytkownika |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Do tych "pomysłów" dodam że najczęściej BMS mają osobne Wejscia i Wyjscia czyli osobno ladowanie i rozładowanie. O ile plusy są najczęściej wspolne (pomijając bezpieczniki czy wylaczniki), to minusy są przez odrębne tranzystory Mosfet.
Zatem jeśli jeszcze dodac do tego, że mimo 'identycznych' pakietów to jednak trudno do przewidzenia i pomierzenia prądy wyrównawcze, mogą niedoswiadczonym eksperymentatorom przysporzyć nieoczekiwane straty.
Ostrożniej z takimi pomysłami. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
ccccccccc adieu New Napoleone |
_________________ Witek. |
Ostatnio zmieniony przez wit Pią 23 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
Diody separujace oczywiscie tak na ich WYJSCIU do sterownika, ale ladowanie już osobno. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Sob 27 Maj, 2017
|
|
|
dokładnie tak. |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Cze, 2017
|
|
|
Ja złączyłem dwa identyczne pakiety równolegle, bez żadnych wodotrysków i kumpel jeździ już ta tym drugi rok. Nic strasznego się nie dzieje. Połączyłem wejścia ładowania razem i wyjścia razem. No i plusy razem Jak jeden BMS wyłączy zasilanie, to rower jedzie jeszcze do docięcia drugiego. To samo jest z ładowaniem. Ładowarka ładuje dotąd, aż uzyska 42V czy ile tam wypada z ilości ogniw. Nawet jak jeden się naładuje szybciej, to i tak go nie przeładuje. |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Śro 05 Lip, 2017 Re: Łączenie równoległe dwóch tych samych baterii
|
|
|
Darki napisał/a: | Chce połączyć równolegle dwie takie same baterie 48v12Ah każda z bmsem. Czy można by iść po najlżejszej linii oporu i połączyć je tylko głównymi przewodami prądowymi? Czy przy takim połączeniu można by to ładować dwoma ładowarkami bez rozłączania pakietów? Czy lepiej łączyć do jazdy a do ładowania rozdzielać osobno. |
Ja tak mam, przy jeździe, łacze równolegle, przy ładowaniu, ładuję osobno 2ma ładowarkami. Napięcia na bateriach spadają jednocześnie - ale pakiecik jest identyczny - 14s5p sanyo GA... |
|
|
|
|
stanlee
początkujący
Dołączył: 10 Gru 2017 Posty: 11 Skąd: lublin
|
Wysłany: Wto 12 Gru, 2017
|
|
|
A czy takie baterie można połączyć w szereg do pracy.Np 2 pakiety 6 S żeby uzyskać 48V i mieć możliwość ładowania modelarską ładowarką z balansowaniem każdy z osobna? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 12 Gru, 2017
|
|
|
Szeregowo można bez większych przeszkód, ale 48V to 13S. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|