Silnik Nine Continent RH2809 D (7x9) Kaseta - wyłącznik term |
Autor |
Wiadomość |
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017 Silnik Nine Continent RH2809 D (7x9) Kaseta - wyłącznik term
|
|
|
Ok, udało mi się otworzyć silnik. Chciałem włożyć wyłącznik termiczny ale nie udało się. Po pierwsze miedziane uzwojenia są tak gęste, że nie ma mowy aby go tam wcisnąć (na blogu patrzyłem ale to chyba był jakiś inny silnik). Druga sprawa to przewody. Są trzy fazowe no i ok. 8 przewodów cienkich w różnych kolorach. Podobno biały i przezroczysty powinny być wolne jednak biały był połączony z czarnym w silniku i zgłupiałem. Czy muszę ciągnąć dwa dodatkowe przewody? Czy ma ktoś opis tych cienkich przewodów bo nigdzie nie znalazłem?
Druga sprawa to składanie silnika. Sugerowałem się filmikiem Tasa ale chyba ze dwie godziny walczyłem aby znaleźć sposób na zamknięcie silnika. Dopiero wkręcenie silnika w imadło (zabezpieczony deseczkami aby nie uszkodzić gwintu) pozwoliło na wcelowanie i zakleszczenie magnesami. Celowałem kołem od góry, dość mocno przeszkadzały w tym przewody przechodzące przy osi. Na szczęście się udało ale już traciłem nadzieję. Może się to komuś przyda |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
3 fazowe, wiadomo. 5 powinno być do hallotronów. Nieraz dokładają termik i (lub) termistor. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Dzięki. Nie wiem właśnie jak to sprawdzić. Przewodów do hallotronów jest na pewno więcej niż 5. Czy istnieje rozpiska przewodów do tego konkretnego silnika? Chcę mieć z glowy ten wyłącznik jednak układ jest dość zagadkowy 😉 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Daj fotki przewodów z silnika. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
W załączniku.
IMG_20170605_081948.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 640 raz(y) 716 KB |
IMG_20170605_081921.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 615 raz(y) 2,84 MB |
|
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Wojtas82 napisał/a: | Dzięki. Nie wiem właśnie jak to sprawdzić. Przewodów do hallotronów jest na pewno więcej niż 5. Czy istnieje rozpiska przewodów do tego konkretnego silnika? Chcę mieć z glowy ten wyłącznik jednak układ jest dość zagadkowy 😉 |
Poniżej link z rozpiską przewodów z bloga Tasa, może będzie pomocne
http://ebike.nexun.pl/sil...nosc-przewodow/ |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Dzięki ale nie o to się teraz rozchodzi Sęk w tym, że są dwa dodatkowe przewody (biały i przezroczysty) czyli 3 fazowe, 5 czujnikowych i 2 wspomniane przed chwilą. Może faktycznie jest już wyłącznik lub termistor zamontowany? Pytanie jak to sprawdzić? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Omomierzem w stosunku do czarnego przewodu. Jeśli jest termik, to będzie typowo rozwarty, drugi przewód, jeśli termistor, to około 10 K w stosunku do masy, czyli czarnego.
Ciężko rozpoznać beż śledzenia przebiegu kabelka w silniku. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Dzięki, spróbuję jeszcze raz rozebrać całość, porobię fotki i zobaczymy. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Ok, silnik mam otwarty, nie wiem jednak otworzyć drugą stronę pokrywy? Odkręciłem śrubę trzymającą mocowanie kasety, mocowanie kasety również udało się zdjąć jednak mogę za cholerę ruszyć tej czarnej obudowy. Na magnesach raczej się nie trzyma. Nie chcę czegoś uszkodzić doradźcie proszę ! Poniżej kilka fotek :
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Tamtej strony nie musisz zdejmować, tam nie ma nic ciekawego.
Wyłącznik termiczny montujesz od widocznej strony. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Dzięki Tas. Czy porozcinać te trytytki aby dostać się do przewodów? Tak jak pisałem wcześniej biały jest podłączony do czarnego i tam jest chyba jakiś czujnik pod białą, materiałową koszulką (jakkolwiek to się nazywa) Czarny to chyba masa? Może tam już jest czujnik temperatury i nie trzeba montować? Przedzwoniłem biały i czarny miernikiem (biały do plusa, czarny do minusa) i była cisza czyli jeśli by był tam wyłącznik termiczny to by zabrzęczało? Obstawiam, że jest tam czujnik temperatury. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
To co montujesz to nie jest czujnik tylko wyłącznik termiczny. Odetnij kabelki i podłącz wyłącznik, on jest ważniejszy niż jakiś tam lipny czujnik. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
Rozumiem ale dlaczego mam odciąć biały jeśli jest podpięty do czarnego? Czarny to jeden z 5 przewodów do czujników halla. Tego nie mogę zrozumieć Jakby były luźne to by nie było tematu a tak to mam dylemat. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 05 Cze, 2017
|
|
|
ciach ten biały i po problemie natury filozoficzno-ekzystencjonalnej |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|