|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Problem z BMS 20S |
Autor |
Wiadomość |
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017 Problem z BMS 20S
|
|
|
Witam kolegów
Prawie już zbudowałem kolejny rower 20s.
Ale pojawił się problem z BMS z tej strony:
https://pl.aliexpress.com/item/20S-Li-ion-Lipo-Batteries-Protection-Board-BMS-System-72V-84V-80A-Continuous-Discharge-Current/32500068377.html
Przy pierwszym uruchomieniu musiałem standardowo podłaczyć na chwilę ładowarkę .
Rower ruszył , jedną cele miałem celowo bardziej wyczerpaną aby sprawdzić napięcie odcięcia.
Niestety wyczerpałem podczas jazdy do 2.67V i w dalszym ciągu nie było odcięcia . Odłączyłem mniejsze złącze balasowania rower dalej jedzie, dopiero po odłaczeniu drugiego złącza balansera to odcieło zasilanie .
Wie ktoś może w czym jest problem ?
z góry dziękuje za wszelką pomoc |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Te bmsy tak mają często nie widzą braku połączenia z cela dzilają dalej jakaby nic się nie stało. Dodatkowo pewnie odetnie gdy ogniwo zejdzie poniżej 2.5V |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
kamil22021990
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: Bochnia
|
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017
|
|
|
Eryk miałeś racje pojeździłem jeszcze trochę z multimetrem i odcina przy 2,45V, i jak już odetnie to jeśli się szybko nie naciśnie klamki hamulcowej (impuls ładowania) to już rower nie pojedzie bez podpięcia do ładowarki mimo że na celi bez obciążenia było ponad 3.3V. Czyli nie wrócimy awaryjnie do domu.
Ale to że BMS nie robi sobie nic z tego że nie ma połączenia z celami to nie świadczy o nim dobrze.
Masz większe doświadczenie z takim BMS-em ? jak wygląda ostatnia faza ładowania ? nie przeładuje cel ? uszkadzając je ? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017
|
|
|
Znając życie jeżeli masz nie równy pakiet to napięcie na ogniwie może dojść do 4.25V i powinien odciąć. Balanser powinien zejść po pewnym czasie do napięcia 4.17V cela. Po kilku ładowaniach pakiet się wyrówna. Tak działa większość BMSów. Mało który wykrywa przerwę na złączu balanser, nie jest to dobre, dlatego instalację trzeba wykonać solidnie. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017
|
|
|
kamil22021990 napisał/a: | jak wygląda ostatnia faza ładowania ? nie przeładuje cel ? uszkadzając je ? |
To zalezy mniej od BMS a więcej od ładowarki. To ładowarka ma ograniczać prąd w okolicach 4,15 - 4,17. Jeśli tego nie robi do poziomu max 200-300 mA, to b.często dochodzi do przeładowania i rozjazdu segmentów. Taki BMS może zbić max 40-60 mA.
A im głebsze rozładowania, tym rozjazdy większe i BMS-y nie dają rady.
a) Co kilka/nascie tyg sprawdzać na złączu balansującym jakie są różnice. Sprawdzać w stanie rozładowania i po naładowaniu.
b) Nie dopuszczac bez powodu do rozładowań, aku < 3,6-3,7 V, ładowac jak najczęsciej, pod koniec małym prądem.
c) Sprawdzać czasami napięcie końcowe całości pakieto, PO odłaczeniu ładowarki. Jeśli średnie jest w okolicach poniżej 4,15 a balansowanie trwa coraz dłużej, pakiet jest osłabiony, nierówny. Wtedy ustalić przyczynę, najsłabszy segment itp.
d) Najsłabszy segment wymienić, naprawić.
e) Dopuszczalna róznica miedzy segmentami nie powinna byc większa niz 30 mV,
f) Sprawdzić swój miernik napięcia, jego dokładność przy pomiarach kilku Volt. Najlepiej jesli będzie miał trzy cyfry po przecinku.
Takich parę rad, aby nie dać się zaskoczyć awarią aku który "dotąd dobrze działał, na koniec zapalała się zielona lampka w ładowarce itd". |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|