|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
zlot ev 2017 |
Autor |
Wiadomość |
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Wto 20 Cze, 2017
|
|
|
Są kontrolery które obniżają prąd przy zbliżaniu się do minimalnego napięcia baterii, wówczas BMS nie odetnie baterii, gdyż napięcie nie spada poniżej granicznej wartości. Spada jedynie prąd/moc na silnik.
Przykład sterownika z Magmy o podobnym działaniu gdzie napięcie było cały czas powyżej odcięcia BMS'a.
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6098&postdays=0&postorder=asc&start=60 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 20 Cze, 2017
|
|
|
Są też BMSy odcinające przy 2.5V/ogniwo, co przy 10s daje 25V pod obciążeniem i np 30 bez obciążenia. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
Czyli się nie przejmować? Tak ma być? No OK, tylko dlaczego ten duży akumulator wyłączył się wcześniej, zanim zapaliła się żółta dioda? To mi nie daje spokoju. Możliwe, że jeden segment jest o mniejszej wydajności i siadł dużo wcześniej przed innymi? Tylko jak to sprawdzić? Chyba trzeba zainwestować w jakiś komputerek pokazujący napięcia na wszystkich sekcjach, bo innego wyjścia nie widzę. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
możesz zamontować buzerek 8s kosztuje to z 10zł cudów za tę pieniądze nie kupisz ale w przybliżeniu widzisz wszystko na żywo |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
Ja mam 10s. Może jest coś na 10s? Będzie też kiedyś 13s. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
jak wyprowadzisz sobie kostkę z sygnałami baterii to taki 8 s też da radę po prostu wpinasz od początku i widzisz pierwsze 8 s a potem możesz wpiąć go dalej o dwa pola i zobaczysz pozostałe 2 s trochę to upierdliwe ale za taką kasę warto chwilę podłubać, po 2-4 dniach obserwacji wszystko będziesz miał już jasne |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Tylko jak to sprawdzić? Chyba trzeba zainwestować w jakiś komputerek pokazujący napięcia na wszystkich sekcjach, bo innego wyjścia nie widzę. |
Michal214 z forum robi takie monitorki, po BT widac na telefonie,tablecie napiecie kazdego segmentu i inne parametry. A poza tym pozostawia zapis min i max napięcia kazdego segmentu.
Czyli w warunkach domowych widać od razu co się dzieje z aku podczas ładowania czy rozładowania albo małe pudełeczko wpinasz przed jazdą i w czasie jazdy czy jego zakończeniu wszystko wiadomo.
Bardzo przydatny 'gadzet' serwisowy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Czyli się nie przejmować? Tak ma być? No OK, tylko dlaczego ten duży akumulator wyłączył się wcześniej, zanim zapaliła się żółta dioda? To mi nie daje spokoju. Możliwe, że jeden segment jest o mniejszej wydajności i siadł dużo wcześniej przed innymi? Tylko jak to sprawdzić? Chyba trzeba zainwestować w jakiś komputerek pokazujący napięcia na wszystkich sekcjach, bo innego wyjścia nie widzę. |
Myślę że Tas dał Ci sprawdzony pakiet więc raczej nie ma się czym przejmować.
Podał Ci również info że sekcja na której najszybciej narasta napięcie ma najmniejszą pojemność. Na rozładowanym (ustabilizowanym / po np. 1godz) akumulatorze pomierz napięcia "P". Następnie podłącz ładowarkę i sprawdź na której sekcji jest największy przyrost napięcia. Przerwij ładowanie i podłącz swoje "żarówki". W trakcie rozładowania sprawdzaj napięcia (najlepiej na każdej sekcji, ale możesz tylko tą wybraną). Jeżeli podejrzenie się potwierdzi, przy napięciu 2.5 -3.0V na "P" (zależy od konkretnego BMS'a, najczęściej jest 2.9-3V) BMS wyłączy żarówkę. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
Ale to chyba niejest problem z tym moim małym pakiecikiem tylko własnie z tym dużym, który się nagle odłącza? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
Jeden problem z tym, który się rozłacza, a drugi z tym co się nie rozłącza. Co mam zrobić?? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
No tak po prawdzie to ten mały zachowuje się tak jak powinien, 32V to za niskie napięcie odłączenia BMSa, dlatego działa dalej.
Ten duży, skoro wskaźnik ciągle pokazuje 100%, nawet, jeśli aku przejechał 100km to wiesz, może z tym wskaźnikiem jest coś nie tak |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
Ale to ten sam wskaźnik. W obu przypadkach. I rower ten sam
Kurde... w przypadku żeli wiedziałem co robić i czego szukać, a tu nikt nie chce pomóc
Tylko ogólne slogany. To który jest OK? Ten co się nie wyłącza i dioda EMPTY się zapala, czy ten, co się wyłącza przy świecącej ciągle diodzie FULL?
A wszyscy mówili, że żele są do bani
Raptem mam dwa lity i każdy zachowuje się inaczej w tym samym rowerze.
To co z tym robić? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
Weź rozladuj ten mniejszy z monitorowaniem cel aby czasem na żadnej nie spadło napięcie poniżej 2.5V.Jezeli bms sprawny to odetnie zasilanie. Jest duża szansa że masz dwa różne bmsy jeden odcina przy 2.5V a drugi wyżej. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
Nie mam wskaźnika do monitorowania cel 10s. Jak wspominałem wcześniej, po odcięciu zmierzyłem napięcia na dużym (36V z kawałkiem) i małym (31V z kawałkiem) to już sam nie wiem, o co chodzi.
To jest różnica 5V a to jest, według mnie, bardzo dużo. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Nie mam wskaźnika do monitorowania cel 10s. Jak wspominałem wcześniej, po odcięciu zmierzyłem napięcia na dużym (36V z kawałkiem) i małym (31V z kawałkiem) to już sam nie wiem, o co chodzi.
To jest różnica 5V a to jest, według mnie, bardzo dużo. |
To jednak jest 10 segmentów i musisz pomierzyć każde z tych 10-ciu napięć.
Pomiar końcowego napięcia całości to tylko wstęp do diagnozy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|