|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Bateria HL 48V 13s4p problem |
Autor |
Wiadomość |
daamianr
młodzik
Wiek: 48 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017 Bateria HL 48V 13s4p problem
|
|
|
Witam,
Moj trzeci project -lekki rower Scott z silnikiem BIONX -18.2kg.
Baterie zbudowalem z ogniw Samsung NR18650-20Q PAKIETY (2000mAh 15A) 48V 13sp4 8ah w oudowie HL. Baterie i silnik zakupuine z forum.
BMS chinskiej produkcji 60A Lithium-Ion 13S Bleeding BMS(30A-60A) http://www.elifebike.com/...-3C-MR54.027KF.
Kontorler 36/48v 500W z czujnikami halla zakupiony z ebay .
Bateria przez okolo2 miesiace spisywala sie ok ale rower mial bardzo slabe przyspieszenie.
Zdecydowalem sie na podniesienie troche mocy poprzez nadlanie cyny.
Przez 2 nastepne cykle bateria zachowywala sie ok przy spokojnej jezdzie i zasieg byl okolo 16km i pojemnosc doladowanie 6.5-7 AH.
Nastepnie BMS zaczal sie wylaczac po okolo 3-4 kilometrach.
Wymienilem BMS na drugi ale efekt jest taki sam.
Pytanie: czy zastosowalem za slabe akumulatorki i niedaja rady przy wiekszej mocy?
Mam zamiar zbudowac nowa baterie 13s4p na ogniwach Sony VTC6. Czy ten problem na tych ogniwach niepowinien sie pojawic? Czy powinienem raczej pomyslec o wiekszym pudelku i wiekszej pojemnosci bateri 13sp5?
Z gory dziekuje za opinie
Pozdrawiam
Damian
Scott 20170618_112349.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 563 raz(y) 4 MB |
HTB1.waBOXXXXXbAapXXq6xXFXXXg.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 512 raz(y) 63,37 KB |
20170406_115601.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 633 raz(y) 3,4 MB |
20170406_144319.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 565 raz(y) 3,38 MB |
|
_________________ Damian |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017
|
|
|
Sprawdź baterię czy wszystko z nią gra. Zmierz sekcję po rozłączeniu przez BMS. Wypada znaleźć źródło problemu. Zgrzewy na niektórych ogniwach są masakryczne |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
daamianr
młodzik
Wiek: 48 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017
|
|
|
Bateria po naladowaniu ma 54.5 V a na kazdej celi jest okolo 4.16-4.19.
Wystarczy ze zacisne hamulec i przekrece manetke a od razu rozlacza bms.
Jak bateria byla rozladowane tez niebyo zadnych rozjazdow na pojedynczych celach.
Czy popelnilem blad na etapie projektowaniw wybierajac za slabe ogniwa?Czy napiecie na nich moze spadac gwaltownie przy wiekszym popborze mocy? |
_________________ Damian |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017
|
|
|
Hahaha tak to jest jak się zabierają za robienie baterii świeżaki. Odpowiedź na swoje pytanie masz w swoich zdjęciach.
Czy rozbierales już baterie po zauważeniu usterki? |
|
|
|
|
daamianr
młodzik
Wiek: 48 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23 Cze, 2017
|
|
|
A można trochę jasniej?
Jeśli chodzi grubość blaszki to to poprawiłem i dałem więcej połączeń równoległych. |
_________________ Damian |
|
|
|
|
daamianr
młodzik
Wiek: 48 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 24 Cze, 2017
|
|
|
Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie popełniłem błąd i jak się ustrzec następnym razem? |
_________________ Damian |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 24 Cze, 2017 Re: Bateria HL 48V 13s4p problem
|
|
|
daamianr napisał/a: |
Kontorler 36/48v 500W z czujnikami halla zakupiony z ebay .
Bateria przez okolo2 miesiace spisywala sie ok ale rower mial bardzo slabe przyspieszenie.
Zdecydowalem sie na podniesienie troche mocy poprzez nadlanie cyny.
|
Jeżeli w stanie OK starcza na 16 km, no to pobór prądu, moc pobierana jest nieodpowiednia do tak małego pakietu. Sprawdz, ZMIERZ max pobór prądu. Sądzę że chwilowo jest to 25-30A, to musi powodować że aku jest tak przeciązony, czyli 4P to za mało. Zresztą zamiast się domyślać, obciąż go przynajmniej 20A i sprawdz jakie są napięcia na każdym S, czy któryś segment nie jest już wyrażnie słabszy.
Ps. Czyżbyś na minusach dał podkładki izolujące ? Jeśli tak, to te blaszki są jak sądzę tylko 'przysmarkane' |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017
|
|
|
Na moje to źle baterie zgrzałeś, masz tylko po jednej blaszcze między sekcjami, taka blaszka chyba jest w stanie przenieść 5-7A, sterownik masz na 30A a jak nadlałeś cyny to pewnie ponad 40A, zniszczysz pewnie akumulator w ten sposób, wydaje mi się, że powinieneś podwoić te blaszki i polutowac go w ten sposób aby każda "s-ka" miała jak najwięcej połączeń z kolejną i to podwojonych. Jak jeszcze to taśma niklowana nie niklowa to już wogóle aku nie był w stanie oddać energii i przysiepszenia nie było bo w sterownik szło mało amper, jak masz czym to zmierz i zobacz.
Niech jeszcze się wypowiedzą bardziej doświadczeni bo ja dopiero się ucze.
Ps. tam w środku aku przy jednym ogniwie co tak czarno nie usmarzyło ci już się coś czasem bądź zwary nie było jakiej? |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017
|
|
|
djmarcin56 napisał/a: | Na moje to źle baterie zgrzałeś, masz tylko po jednej blaszcze między sekcjami, taka blaszka chyba jest w stanie przenieść 5-7A, sterownik masz na 30A a jak nadlałeś cyny to pewnie ponad 40A, zniszczysz pewnie akumulator w ten sposób, wydaje mi się, że powinieneś podwoić te blaszki i polutowac go w ten sposób aby każda "s-ka" miała jak najwięcej połączeń z kolejną i to podwojonych. Jak jeszcze to taśma niklowana nie niklowa to już wogóle aku nie był w stanie oddać energii i przysiepszenia nie było bo w sterownik szło mało amper, jak masz czym to zmierz i zobacz.
Niech jeszcze się wypowiedzą bardziej doświadczeni bo ja dopiero się ucze.
|
W końcu ktoś zauważył.. oczywiście potwierdzam słowa Marcina |
|
|
|
|
daamianr
młodzik
Wiek: 48 Dołączył: 07 Lip 2014 Posty: 50 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017
|
|
|
Ok dzieki. Zgrzewy poprawilem , dalem po 4 rownolegle polaczenia i podwojne blaszkii w wielu miejscach.
Niestety tak jak mowisz orginalnie blaszki byly za cienkie, zle zgrzewy i spowodowaly przegrzanie i uszkodzenie ogniw.
Zamiezam budowac druga baterie 13s5p na SONY VTC6.
Jak to zrobic zeby byla w stanie oddac wiekszy prod do 40A? Jaka powinna byc grubosc blaszki 0.20 mm? Czy mozna laczyc blaszki rownolegle?
Czy lepiej wrocic do lutowania? Czy jednak zgrzewanie punktowe?
Czy jest jakis artykul jak budowac baterie wiekszej mocy zgrzewajac punktowo? |
_________________ Damian |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|