KONA DAWG MATIC - lekki full z mocnym silnikiem ;-) |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017 KONA DAWG MATIC - lekki full z mocnym silnikiem ;-)
|
|
|
Witam
Zdecydowałem się na zakup roweru fulla. Chciałem uniknąć znów składania w nieskończoność komponentów Udało mi się kupić rower marki Kona Dawg Matic 20" @ 26 cali.
Rower jest lekki - jedynie 13.5 kg. W tym sezonie będę używał ebika merida , zaś przez jesień zimę złożę coś fajnego na bazie tej kony. Jestem zielony jeśli chodzi o obsługę dampera. Właściciel sugerował dopompowanie, więc wracałem na zablokowanym tylnym zawieszaniu by nic nie popsuć.
Opis konfiguracji:
Rama: Frame Tubing Material 7005 aluminum
Amortyzator: Rock Shox Reba SL
Rear Damper: Suntour SR Epicon
Hamulce: Hayes HFX-9 XC brakes, manetki Hayes HFX-9 XC
Manetki do przerzutek: Shimano Deore RapidFire
Przerzutka przednia Shimano Deore, top-pull
Przerzutka tylna Shimano Deore LX SGS
Crankset TruVativ Blaze, 22/32/44 teeth
Pedaly platformy Dartmoor
Suport: DT Swiss
Łańcuch Shimano CN-HG53
Korba: Deore XT
Kierownica Pilot SL Carbon
Piasta przednia: DT Swiss 1800
Rims DT Swiss
Opony 26 x 2.25" Schwalbe Rocket Ron
|
Ostatnio zmieniony przez Elektrotonus Nie 29 Paź, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bajoniks
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 91 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017
|
|
|
Gratuluje zakupu, widziałem aukcję roweru na allegro. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017
|
|
|
Wydaje się fajny w optymalnej cenie. Innaczej się jeździ niż na mojej meridzie, inna rama, dłuższy mostek, krótsza kierownica. Uczę się fulla, nie wiem jak optymalnie ustawić damper , jego szybkkość powrotu. |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017
|
|
|
No to będzie przesiadka na zupełnie nową jakość
Budowanie nigdy się nie kończy............. będę obserwował |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017
|
|
|
Dziękuje Bujakoto. To może nie falcon ale jakaś namiastka
Ty wiesz najlepiej co to inna jakość |
|
|
|
|
Bujakoto
prezes
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 733 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Dziękuje Bujakoto. To może nie falcon ale jakaś namiastka
Ty wiesz najlepiej co to inna jakość |
Heheh, spoko, ja też nie mam Falcona
Ile złapałeś dziur w dętkach na Twoim obecnym bajku? Szczególnie i chyba tylko w tylnym kole? |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017
|
|
|
Tak mało jeździłem, że od chwili zalania płynem antyprzebiciowym plus opaska antyprzebiciowa to zero Czemu pytasz o kapcie ? Fullem trudniej złapać gumę ? |
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Sob 01 Lip, 2017
|
|
|
Fajna ta rama pod przeróbkę, będzie pociecha z rowerka. Będziesz przemalowywał?
Elektrotonus napisał/a: | Fullem trudniej złapać gumę ? |
Oczywiście w końcu masz dużo mniejszą masę nieamortyzowaną (tylko wahacz z kołem bez trójkąta i kierowcy) co jednak nie znaczy, że ciężko bo wystarczy jeden pechowy krawężnik czy zbyt duży korzeń i za wysoka prędkość, jednak silnik robi swoje. Trzeba rozsądnie jeździć Dużo daje zastosowanie grubej dętki + w większym rozmiarze od opony - sprawdzone w polu
Elektrotonus napisał/a: | Właściciel sugerował dopompowanie, więc wracałem na zablokowanym tylnym zawieszaniu by nic nie popsuć. |
Najprawdopodobniej chodziło o dopompowanie powietrza do komory aby utwardzić sprężynę powietrzną żeby nie dobijał co chwilę. Takie dampery są fajne do elektryków bo jest możliwość płynnej regulacji twardości. Jak używany rower to może warto przeprowadzić serwis komory powietrznej, dużo poradników na ten temat jest i nie jest to jakoś skomplikowane. |
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 01 Lip, 2017
|
|
|
Nie , zostanie taka srebrna. Muszę przez sezon się zdecydować, czy przerobić Konę czy zmienić baterię na większą w Meridzie np z 13s na 16s te o największym możliwym prądzie. Wywalić ze skrzynki sterownik, więcej wejdzie więcej sztuk ogniw. Wtedy zacny NC 7x9 pokaże swoją moc i może wystarczy. Wpakowałem tyle pracy w ten tegoroczny projekt, że aż szkoda od razu się go pozbyć. Na szczęście mam czas i dwa rowery
Skrzynka Meridy:
|
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 03 Lip, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | przerobić Konę czy zmienić baterię na większą w Meridzie np z 13s na 16s te o największym możliwym prądzie |
Wyjdzie z tego "mocny full z lekkim silnikiem" |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: |
Skrzynka Meridy:
|
Jak zabezpieczyłeś skrzynkę przed przypadkowymi zwarciami - to tereszpan?
Czy dobrze się to wycina/kroi/klei? Tam jest klej czy to na tą tasiemkę?
I gdzie najlepiej kupić? Czy może inny izolator byś polecił?
No i czy masz wrażenie niedosytu - czy ponownie jak byś robił to na 48 czy jednak 60V. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017
|
|
|
Hej. Niedosyt jest pewnie bym na 16S robił ale wtedy sterownik OUT ze skrzynki. Kleiłem taśmą dwustronną cienką przeszpan. Troszkę jest dłubania. Miejsca łączenia preszpanu zabezpieczyłem taśmą kaptonową. Preszpan kupiony w tej firmie, polecam. Szybko i niedrogo.
http://allegro.pl/preszpa...5782897101.html
merida_skrzynka_preszpan.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 381 raz(y) 928,81 KB |
merida_skrzynka.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 324 raz(y) 1,41 MB |
|
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017
|
|
|
Mam pewien dylemat co do hamulców w Konie. Są hydrauliczne hayes 9 + tarcze hayes 160 mm. Hamuje to tak sobie, w zasadzie to chyba niewiele lepiej od dobrego v-break 'a. Moje Avid BB7 + tarcze 185 mm z ebikiem + regen dają o wiele lepszy rezultat hamowania ciężkim ebikiem, niż lekkim fulem bez silnika. Ponadto mam dziwne wibracje przy hamowaniu przodem, nie od razu ale jak się dłużej przytrzyma klamkę.
Pomysł zatem taki, może przełożyc tarcze 185 z ebikie Meridy do klasyka Kony ? Ebikeowi dać 203 mm w nagrodę Tylko jest pewnien kłopot. Moje piasty w Konie DT Swiss 1800 są dostosowane do centerlock, zaś merida ma 6 śrub. Jest na to sposób gdy,z kona ma adaptery z centerlock na 6 śrub. Tylko to taki jakiś plastikowy kołnierz z plastikowymi bolcami zamiast klasycznych śrub. Nie wiem czy to jest lepsze rozwiązanie z tarczą 185 mm, czy może juz kupić tarcze 185 mm i założyc bez adaptera na piasty dt swiss. Wtedy 185mm zostają w ebikie.
Spójrzcie na ten adapter, czy jest odpowiedni do tarcz 185 mm.
.....
Zabrałem się za oględziny hamulca przedniego. Zdemontowalem koło, gdyż był problem z wibracjami przy mocnym hamowaniu. Udało mi się wyjąć klocki. Tylko chyba niepotrzebnie z ciekawości naciskając klamkę wysunełem jeden z tłoczków aż tak, że nie chciał wrócić na siłę nawet na swoje miejsce. Drugi zaś był na maxa cofnięty w gniazdo. Zastanawiałem się, czy aby nie jest zatarty. Jakimś cudem troszkę wepchałem ten tłoczek, tak by założyć klocki. Tylko tarczę niemal na siłę umieściłem pomiędzy ściśniętymi okładzinami. Klamka hamulca miękka gumowata jak w linkowych. Kurcze nie wiem co spieprzyłem ale pół wieczoru psu w pysk. Pewnie coś rozszczelniłem albo zapowietrzyłem układ. Teraz już tylko serwis albo nowy zacisk ;-( |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Hamulec po odpowietrzeniu działa, planuje nowe tarcze 180 mm. Rower jest za lekki i za fajny osprzęt by go elektryfikować. |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
To co jednak rezygnujesz z silnika w konie?
Co do hamulców na przodzie to jak już masz adapter to zakładaj i testuj nic nie tracisz tarcze masz więc przełóż, jak będzie ok to dokupisz tarcze na 6 śrub bo w centerlock bez sensu się pchać, używa ich tylko shimano i ich piasty są wszystkie na kulki nie na maszynówki więc lipa, na 6 śrub tarcze są uniwersalne i łatwo sprzedać a centerlock trochę problem. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
|