Jaki koszt baterii 10ah 24v litowa z ładowarką ? |
Autor |
Wiadomość |
garden15
początkujący
Wiek: 30 Dołączył: 25 Maj 2017 Posty: 9 Skąd: kuj-pom
|
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017 Jaki koszt baterii 10ah 24v litowa z ładowarką ?
|
|
|
Dzień dobry
Jaki koszt baterii 10ah 24v litowa z ładowarką ? nie mam żadnej starej litowej. Proszę pisać oferty tutaj lub na PW lub proszę o namiary z ceną ile taki zestaw kosztuje. Nie mam na myśli nowej ze sklepu bo takie sa po 2 tys |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017
|
|
|
Myślę, że się zmieścisz do 900 zł spokojnie. |
|
|
|
|
pigmej181
młodzik BOOB
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 98 Skąd: PGN
|
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017
|
|
|
Myślałeś może nad lipo turnigy 4s 5000mah 20C hard case x 6 sztuk do tego bms ? |
|
|
|
|
garden15
początkujący
Wiek: 30 Dołączył: 25 Maj 2017 Posty: 9 Skąd: kuj-pom
|
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017
|
|
|
pigmej181 napisał/a: | Myślałeś może nad lipo turnigy 4s 5000mah 20C hard case x 6 sztuk do tego bms ? |
Nie, a jakie zalety i jak to cenowo wygląda wszystko razem z ładowarką ?
I jaki zasięg powinien być na zdrowej baterii 10ah 24v ? przy silniku około 250w |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017
|
|
|
Bez pedałowania jakieś 25 km co najmniej. |
|
|
|
|
pigmej181
młodzik BOOB
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 98 Skąd: PGN
|
Wysłany: Śro 12 Lip, 2017
|
|
|
24v to niskie napięcie - na rower takim minimum to 36 aby to jako tako jechało
koszt jednego pakietu to 130-150zł + dobra ładowarka
ja bym jednak wybrał lipo ponieważ zawsze możesz znaleźć jakieś zastosowanie prócz ebika (myślę o zimie gdzie mało kto jeździ elektrykiem) |
|
|
|
|
garden15
początkujący
Wiek: 30 Dołączył: 25 Maj 2017 Posty: 9 Skąd: kuj-pom
|
Wysłany: Śro 12 Lip, 2017
|
|
|
pigmej181 napisał/a: | 24v to niskie napięcie - na rower takim minimum to 36 aby to jako tako jechało
koszt jednego pakietu to 130-150zł + dobra ładowarka
ja bym jednak wybrał lipo ponieważ zawsze możesz znaleźć jakieś zastosowanie prócz ebika (myślę o zimie gdzie mało kto jeździ elektrykiem) |
36v, ale mam silnik zintegrowany ze sterownikiem - wszystko all in one na 24v i raczej na wiekszym napieciu by sie moglo zepsuć. 1 pakiet do 150zł , a cala bateria z ladowarką ile by kosztowała ? na bateriach sie nie znam. |
|
|
|
|
pigmej181
młodzik BOOB
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 98 Skąd: PGN
|
Wysłany: Śro 12 Lip, 2017
|
|
|
tyle ze 24v to mało jak na rower jak już to na hulajnogę
dobra ładowarka do lipo 4 kanałowa to około 250-300zł + zasilacz
ja mówiłem o turnigy 4s 20C 5000mah hard case x 3 to masz 12s a ty jak na 24v to max 6s
jeden pakiet to 4s wiec kwestia lipo odpada chyba że będziesz się bawił na dwa 4s i dwa 2s czyli miałbyś 6s 10000mah
koszt pakietów 2s hardcase to też coś około 100zł |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 12 Lip, 2017
|
|
|
garden15 napisał/a: |
36v, ale mam silnik zintegrowany ze sterownikiem - wszystko all in one na 24v . |
Zrób zdjęcie, bo jeśli to firmowy rower zintegrowany, to nie tylko możesz mieć problem z niefirmowym aku ale nawet z zasilaczem . |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 12 Lip, 2017
|
|
|
Jeśli tylko będzie współpracować bateria z rowerem bez przeszkód to rób lub kup baterie 24v na li-ion nie żadne lipo i kombinowanie, będzie lepiej i taniej, nie słuchaj tych bzdur jakoby 36v to minimum, miałem przekladniowke na 24v na starych 3 letnich żelach i rowerek ładnie jeździł tyle że długo nie wytrzymał obciążenia aku to jest manetki na maksa, ale 30km/h śmigał i to od zera. Ładowarka na 24v to 100zl lub mniej a bateria to już zależy czy sama czy z obudową i bms i jakiej pojemności. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
Ostatnio zmieniony przez djmarcin56 Czw 13 Lip, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pigmej181
młodzik BOOB
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 98 Skąd: PGN
|
Wysłany: Śro 12 Lip, 2017
|
|
|
djmarcin56 napisał/a: | Jeśli tylko będzie współpracować bateria z rowerem bez przeszkód to rób lub kup baterie 24v na li-ion nie żadne lipo i kombinowanie, będzie lepiej i taniej, nie słuchaj tych bzdur jakoby 36v to minimum, miałem przekladniowke na 24v na starych 3 letnich żelach i rowerek ładnie jeździł tyle że długo nie wytrzymał obciążenia aku to jest manetki na maksa, ale 30km/h śmigać i to od zera. Ładowarka na 24v to 100zl lub mniej a bateria to już zależy czy sama czy z obudową i bms i jakiej pojemności. |
co masz na myśli pisząc bzdury na temat mojej wypowiedzi ? Podałem koledze rozwiązanie które ja osobiście sprawdziłem i jestem przekonany co do sprawności (mowa o lipo) |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 12 Lip, 2017
|
|
|
Wydaje ni się, że kol.djmarcin56 ma rację,sam mam rowerek na 24 (25)V i oryginalną baterię LiJon (7s a nie 6s!) i nawet w lekko pagórkowatym terenie sprawdza się b.dobrze i chociaż jeżdżę głównie na 36V (10s) to ta 25V zawsze jest w rezerwie a żeby nie "leżakowała" to co jakiś czas albo ją pożyczam albo sam rozjeżdżam i ładuję.Jeśli chodzi o koszt tych HardCase to niestety są droższe a na dodatek taki już zmontowany pakiet potrzebuje specjalnej ładowarki "modelarskiej" a nie standardowej i na standardowe napięcia co również nie sprzyja długowieczności gdyż bateria pracuje praktycznie bez BMSa w trakcie rozładowania. |
|
|
|
|
pigmej181
młodzik BOOB
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 98 Skąd: PGN
|
Wysłany: Czw 13 Lip, 2017
|
|
|
co ma bms do rozładowywania lipo ? nie rozumiem tego, osobiście mam hardcase turnigy 4s 20c 5000mah które używam w rowerze jak i w dronie, przy octocopter pakiety mają większe obciążenie (w moim przypadku pobór to około 75-80A przy czym wioadomo nikt nie lata na jednym pakiecie).
Możesz mi powiedzieć dlaczego lipo bez bms jest bardziej obciążone podczas rozładowywania mimo że pakiety tego samego typu i rodzaju wykorzystuję w modelarstwie RC przy czym producent zaleca jedynie balansowanie cel i nie rozładowywanie celi poniżej zadanej wartości, przy czym należy zwrócić uwagę że budżetowy ebike pobiera mniej A niż octocopter pod lustro |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 13 Lip, 2017
|
|
|
pigmej181 napisał/a: |
co masz na myśli pisząc bzdury na temat mojej wypowiedzi ? Podałem koledze rozwiązanie które ja osobiście sprawdziłem i jestem przekonany co do sprawności (mowa o lipo) |
Miałem na myśli, że bzdura to
- minimalne napięcie 36v a 24v to tylko do hulajnogi
- będzie tu lepsze lipo? dla kogo będzie lepsze? dla ciebie może jest a dla kolegi nie będzie...
kolega szuka zapewne rozwiązania jak najbardziej bezobsługowego i taniego a przy tym pewnego, twoje ma tu same minusy:
- większa cena zarówno pakietu jak i ładowarki( ładowarki 3 krotnie wyższa)
- większa masa
- wiecej zabawy z ładowarką i pilnowaniem aku przy lipo
- łatwiej o rozjazdy cell w lipo + trzeba je bardzo pilnować bo nigdy nie wiadomo które nagle umrze z dziwnych pryczyn i będzie do wymiany i kolejne koszty
- aku 24v to 7s a nie 6s więc już wogóle by musiał dzielić te pakiety i by mu wyszło nie ekonomicznie
- z kąd założenie, że będzie miał z lipo jakiś inny użytek? ty bawisz się dronami to ci sie przyda i dla ciebie jest lepsze lipo, pozatym wiesz jak się z nim obchodzić i ładowarkę już masz do niego a 99% ludzi wykorzysta te aku tylko do roweru
Teraz chyba koledze będzie łatwiej podjąć decyzję, do tego silnika nie potrzeba więcej niż 24v, prąd z aku nie będzie duży bo zapewne 17A i kolega tanio złoży jakiś fajny aku który będzie ekonomiczny bo ogniwa nie bedą bardzo obciążane. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 13 Lip, 2017
|
|
|
pigmej181 napisał/a: | co ma bms do rozładowywania lipo ? nie rozumiem tego... |
Odpowiem ci takim starym przysłowiem "Nauka to Potęgi klucz" |
|
|
|
|
|