|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
GT 1500w 45A i tryb 120% |
Autor |
Wiadomość |
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Chciałem zwrócić uwagę,że sterownik w trybie 120% działa tak, że najpierw osiąga prędkość 80% by po 2-3 sekundach jak sobie coś odczyta z halli dostaje kopa i kręci na maa. Troszkę jak pralka przed wirowaniem |
To by miało sens i pokrywało się z moimi subiektywnymi odczuciami.
A nie orientujesz się może czy wtedy spada sprawność w stosunku do trybu 100%? i jak bardzo? |
|
|
|
|
xyz2a
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 177 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Mitar napisał/a: | xyz2a napisał/a: | A jak wygląda praca na 80%. Czy Przy takim ustawieniu bezpieczna jest jazda bez zabezpieczenia termicznego silnika np w kole 28 cali. |
Koło grzeje się głównie od ruszania, podjazdów i najczęściej przy małych prędkościach wtedy silnik przyjmuje największą ilość Watów.
Mi na 120% po płaskim przy prędkości 60km/h temperatura silnika zamiast rosnąć to spada (lepsze chłodzenie).
Zabezpieczenie zawsze warto mieć bo jak będziesz miał te 80% a będziesz cisnął pod górkę to też ci się może przegrzać.
ravkill napisał/a: | ...ale u mnie nie puszcza nawet tych 45A. Max, co zaopserwowałem, to jakieś 42 pod ostrą górkę.. |
Te 45A idzie tylko ułamek sekundy, zwykłe watomierze tego nie wychwycą bo często stosują metodę wygładzania. Ja na arduino wychwyciłem maks ~46A ale to był tylko jeden odczyt na tysiące w ciągu sekundy. | a co dzieje się fizycznie dla tych 80%.Czy maxymalny prąd jaki może pójść to 36A? |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21 Lip, 2017
|
|
|
Nie wiem czy spada sprawność, raczej pewnie troszkę rośnie gdyż z wykorzystaniem hallotronów sterownik powoduje kulturalniejsza prace silnika. Amperów na pewno nie zwiększa niż to co w sterowniku. Zauważyłem,że mój silnik w trybie bez halotronowym wyhamowuje samoczynnie przy przekroczeniu 37-38 km/h zaś jak hale zostały naprawione to zjawisko to występowało od 40-42 km/h. Nie potrawie tego mechanizmu wytłumaczyć ale kluczowa jest praca w trybie halotronowym silnika w trybie 120%. Co do zabezpieczeń termicznych , powyżej 800W mocy nominalnej warto stosować bezp. termiczny. Szczególnie w silniku 7x9 z kołem 28 cali. |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017
|
|
|
Czy ktoś się orientuje czy w GT1500W przy hamowaniu renegeneracyjnym z dużej prędkości sterownik podaje napięcie na aku prosto z silnika (prądnicy) czy jest to w jakiś sposób ograniczane/stabilizowane? (i do jakiego napięcia jeżeli LVC jest fabryczne ~41V) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|