|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Czy zlaczki w instalacji to absolutne no-no |
Autor |
Wiadomość |
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017 Czy zlaczki w instalacji to absolutne no-no
|
|
|
Witam
Dostalem dzis w koncu kontroler, termistor w sliniku wlasnie schnie (klej). Jutro bede montowal kontroler. I tu mam pytanie - Sabvoton ktory mam, nie ma jak na zdjeciach na Nexunie odlaczanej wiazki. Jest na stale wlutowana w kontroler. To mi znacznie utrudni polutowanie wszystkiego (mam dziwny uklad skrzynkni - kontroler bedzie pod bateriami na plasko z boku).
Duzo latwiej by bylo zastosowac zlaczki, ktore przyszly w komplecie z kontrolerem. No ale podobno to nie za dobrze. Czy rzeczywiscie awaryjnosc na zlaczkach az tak mocno wzrasta?
Nie wiem czy warto sie meczyc + bede musial dac dluzsze przewody, a potem je upychac w skrzynce, zeby to zrobic bez zlaczek.
pozdrawiam |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Tak, zastosowanie złączek zwiększa awaryjność o jakieś 100%.
Złączki nie czynią konstrukcji bardziej bezawaryjnej tylko odwrotnie, wprowadzają do instalacji dodatkowe ryzyka, skomplikowanie.
Nawet 4% ryzyko (1 na 25 konstrukcji) spalenia sterownika w skutek stopienia się złącz fazowych absolutnie nie usprawiedliwia stosowania takich złącz. I tak jest ze wszystkimi. Praktycznie nie ma doniesień, że komuś rower dał pełny gaz w skutek straty masy na przewodzie manetki mając zlutowany przewód, a są doniesienia zdecydowanie częstrze, że taką awarię spowodowały złącza stosowane na manetce. A to już są awarie o znaczeniu krytycznym dla zdrowia, a nie jakieś marne 250zł na nowy sterownik.
Już na starcie masz złe założenia, dlaczego chcesz robić jakieś nie wiadomo jakie długie przewody? Zrób przewody na prawidłową długość i zlutuj
Oprócz wymiany tarczy hamulcowej i głównego złącza odpinającego akumulator (a które powody też można podważyć) bardzo trudno znaleźć uzasadnić po co w instalacji jakiekolwiek złącza. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Tak, zastosowanie złączek zwiększa awaryjność o jakieś 100%.
Złączki nie czynią konstrukcji bardziej bezawaryjnej tylko odwrotnie, wprowadzają do instalacji dodatkowe ryzyka, skomplikowanie.
Nawet 4% ryzyko (1 na 25 konstrukcji) spalenia sterownika w skutek stopienia się złącz fazowych absolutnie nie usprawiedliwia stosowania takich złącz. I tak jest ze wszystkimi. Praktycznie nie ma doniesień, że komuś rower dał pełny gaz w skutek straty masy na przewodzie manetki mając zlutowany przewód, a są doniesienia zdecydowanie częstrze, że taką awarię spowodowały złącza stosowane na manetce. A to już są awarie o znaczeniu krytycznym dla zdrowia, a nie jakieś marne 250zł na nowy sterownik.
Już na starcie masz złe założenia, dlaczego chcesz robić jakieś nie wiadomo jakie długie przewody? Zrób przewody na prawidłową długość i zlutuj
Oprócz wymiany tarczy hamulcowej i głównego złącza odpinającego akumulator (a które powody też można podważyć) bardzo trudno znaleźć uzasadnić po co w instalacji jakiekolwiek złącza. |
Ok Tas przekonales mnie, bedzie lutowane
Troche dluzsze bede musial zrobic, zeby chociaz lekko poza skrzynka lutowac - malo tam miejsca bedzie po zamontowaniu wszystkiego, nie chce wjezdzac z lutownica w platanine kabli, gdzies cos dotkne gdzie nie trzeba, nadtopie izolacje, albo cyna gdzies skapnie.
BTW: Ile ten klej termoprzewodzacy schnie? Ze 2-3 godziny minely, a on nadal lekko elastyczny. Ile czasu musi minac od wklejenia czujki do skladania silnika, zeby miec pewnosc, ze trzyma?
Pozdro |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Jak złącza to brać mogące przyjąć minimum dwa razy większy prąd niż przewidujesz na danym przewodzie. Na kablach fazowych raczej żadnych standardowych złącz tylko duże końcówki oczkowe skręcone na śruby. |
|
|
|
|
furifurius
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2016 Posty: 138 Skąd: Ustka/Leixlip(IRL)
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017
|
|
|
Tomas napisał/a: | Jak złącza to brać mogące przyjąć minimum dwa razy większy prąd niż przewidujesz na danym przewodzie. Na kablach fazowych raczej żadnych standardowych złącz tylko duże końcówki oczkowe skręcone na śruby. |
Na fazowych oraz + i - sterownika beda oczka bo takie ma zlacza sterownik. Mam juz przylutowane wyprowadzenia z BMS na XT60 ale chyba odetne wtyczki i polutuje.
Wlasnie przymierzalem AKU do skrzynki, Tas w zalaczniku masz przyczyne dla ktorej chcialem uniknac lutowania czegokolwiek w srodku Ze trzy dni mi zajmie ogarniecie, poskracanie i poukladanie tych wszystkich przewodow, zeby to jakos w srodku wygladalo...
Pozdro
DSC_0270.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 230 raz(y) 2,27 MB |
|
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017
|
|
|
furifurius napisał/a: |
BTW: Ile ten klej termoprzewodzacy schnie? Ze 2-3 godziny minely, a on nadal lekko elastyczny. Ile czasu musi minac od wklejenia czujki do skladania silnika, zeby miec pewnosc, ze trzyma?
Pozdro |
Dostałem kiedyś od kolegi klej... wkleiłem NTC 10k i po roku jak otwarłem silnik to nadal był miękki Na pewno dwuskładnikowy nie był |
|
|
|
|
Michal88Wawa
młodzik
Wiek: 35 Dołączył: 21 Gru 2016 Posty: 54 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Czw 31 Sie, 2017
|
|
|
złączki są jak najbardziej ok, ale w takim rowerku 250 watt jak ja mam, i jade max te 30 na godzine |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|