Rezonans ramy przy danej prędkości podczas przyspieszania |
Autor |
Wiadomość |
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017 Rezonans ramy przy danej prędkości podczas przyspieszania
|
|
|
Mam silnik 9C ze sterownikiem GT1500W i podczas przyspieszania przy 27-28km/h cała rama wpada w rezonans wydając bardzo nieprzyjemny dźwięk jakby miało się coś rozlecieć. Wiem że w innych konstrukcjach jest podobnie i rezonans silnika i ramy występuje zawsze w okolicach 20-30km/h. Jakie macie sposoby pozbycia się tego dźwięku?
Myślałem aby zastosować sposób producentów samochodów - w słupki a/b/c miejscowo wpuszczają specjalną piankę - czy ktoś wie jaką fachową nazwę ma taka pianka? Wygląda jak taka montażowa ale jest dużo gęstsza. Wpuściłbym miejscowo w rury ramy i powinno pomóc.
A może macie jakieś inne sposoby radzenia sobie z tym? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017
|
|
|
Ooo to ciekawy temat, sam to do tej pory ignorowałem "Tak już musi być" ale pianka to coś nowego. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 01 Sie, 2017
|
|
|
Zauważyłem, że moja rama wpada w rezonans też w przypadku hamowania silnikiem przy zejściu do ok 15 - 20 km h. Pewnie sterownik foc by wyciszyć mógł to zjawisko? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Panowie to nie rama tylko silnik poprzez sterowanie blokowe Zmiana na foc rozwiązuje problem. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
A sinus nie wystarczy? Jest chyba tańszy, niż FOC? |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Wystarczy ale to wciąż niedorozwinięcie... Sterownik z kontrolą pola jest warty każdych pieniędzy |
|
|
|
|
midi
młodzik
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 90 Skąd: Radom
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Hej, z moich obserwacji ten brzęczący odgłos przy pewnej prędkości to odgłos wpadającej w rezonans tarczy hamulcowej która uderza o klocki hamulcowe. Gdy ściągnąłem zacisk tylnego hamulca problem minął nie mal całkiem, gdy miałem tarczę 203mm taką dość ażurową to brzęczało niemiłosiernie ale jak założyłem 180mm dość pancerną to dźwięk się zmienił i zdecydowanie trwa krócej. Zapewne dokłada się do tego też " granie " szprych gdy te są słabo naciągnięte, ale jak pisano wcześniej na Sabku problem znika ale to kilka stów drożej jak GT 1500.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Ja bym chętnie sobie sabka kupił ale jak na instalacje 13s 45A ma dla mnie zbyt duże wymiary. Potrzebowałbym coś wielkości GT1500, a jednocześnie żeby mógł pracować w zamkniętej skrzynce przy tej mocy.
Rezonans jest z silnika owszem ale to głównie rama hałasuje (mam vbrake'i), ewentualnie szprychy/obręcz, ale w moim przypadku jestem już pewny że to częstotliwość rezonansowa ramy i gdyby ją zmienić (usztywnić/wytłumić) to drgania te występowałyby dla innej prędkości - najlepiej poza zakresem użytkowym. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Jak Ci się uda pozbyć rezonansu to szacunek. Będziesz pierwszy |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Ja będę walczył jak wrócę z urlopu.
Mi się zdaje ,że za dźwięk odpowiedzialne są szprychy, silnik generuje a szprychy potęgują efekt, oczywiście mogę się mylić.
U mnie rower wpada w drgania tylko jak się na nim jedzie, nie występuje to na "wieszaku" i nie jest to zależne od dawanej mocy tylko od prędkości dlatego bardziej obstawiam szprychy.
Potęgować może to fakt ,że są one zaplatane w specyficzny dla ebików sposób.
Czy ma ktoś blokowca i inny zaplot i ma ten sam efekt? |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Mam to samo. Staram się unikać jak ognia prędkości 22-25km/h. Przy tych prędkościach od razu skupiam na sobie uwagę każdego. |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
rezonans pochodzi ze silnika(często z przyczyny sterownika), bez sensu skupianie sie na ramie - rama może tylko przenosić dżwięk choć i tak dużo mniej jak powierzchnia silnika, wina słabej jakości sterownika - przy ruszaniu robi sie 'tramwaj' lub też nie dotarcie silnika lub złe dopasowanie elementów w silniku - jakaś fabryczna niedoskonałość, następnie złe wycentrowanie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Rezonans to cecha ramy, nie silnika.
A już tym bardziej nie dotarcia tegoż |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Poczekam, aż ktoś przetestuje piankę i opisze rezultaty. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Rezonans to cecha ramy, nie silnika.
A już tym bardziej nie dotarcia tegoż |
Troszkę też silnika, bardziej jego sterownika, skoro rezonans słychać wyraźnie na każdym blokowym zaś sinus lub foc go praktycznie eliminuje? Chyba, że też jest ale słabo wyczuwalny podczas jazdy. |
|
|
|
|
|