|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
konstrukcja hulajnogi elektrycznej z silnikiem modelarskim |
Autor |
Wiadomość |
simsonek5
początkujący
Dołączył: 31 Lip 2017 Posty: 1 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017 konstrukcja hulajnogi elektrycznej z silnikiem modelarskim
|
|
|
Cześć!
Jestem Krzysiek i jestem nowy na forum, uprzedzam, ze przeczytałem tematy związane z hulajnogami elektrycznymi i potrzebuje waszej pomocy!
Jako student Mechaniki i Budowy Maszyn i w ramach pracy inżynierskiej chciałem zbudować hulajnogę elektryczną, napędzaną silnikiem modelarskim bldc o dość dużej mocy.
Generalnie muszę się przyznać, że niezbyt dobrze znam się na prądzie i łączeniu napędów z regulatorami. Głównym zagadnieniem pracy jest konstrukcja, w sensie mechanicznym, czyli przede wszystkim odpowiednio obliczona rama. I teraz mój główny problem, czyli wybór i zakup odpowiedniego silnika i regulatora oraz odpowiednie podłączenie i wysterowanie. Na początku w planach chciałem zastosować jakis bardzo mocny silnik typu outrunner klasy 50- 80cc o mocy około 5000w albo coś podobnego, jednak troche byłem sceptycznie nastawiony na zakupy z HK a w Polsce nie dostane takiego silnika. najmocniejszy jaki udało mi się znalezc to silnik FOXY G2 C5340-195 3770W 180KV na popularnym portalu aukcyjnym. Jednak po przeczytaniu tematów na forum troche zgłupiałem i nie wiem czy nie jest to zbyt duża moc. dodam, że hulajnoga będzie poruszać się też w terenie i po wzniesieniach.
Proszę o pomoc i pozdrawiam!! w kolejnych postach mogę opisać konstrukcję, jednak przede wszystkim zależy mi na waszej pomocy w dobraniu silnika regulatora i pakietu. Konstrukcja jest w początkowej fazie budowy, więc jestem w stanie przystosować ją do mocowania odpowiedniego silnika. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017
|
|
|
Jak całość ma być tworzona pod kątem inżynierki to warto by było wyjść od solidnych obliczeń. Jakiś, dłuższy, czas temu budował na studia motocykl elektryczny i właśnie zaczął od obliczeń na moc i prędkość silnika biorąc pod uwagę opory powietrza, toczenia, zakładane przyspieszenie, rozmiar koła itp. Potem dobrać odpowiedni silnik z przekładnią, do tego ESC i odpowiednio wydolny akumulator, postawić na obliczonej, zaprojektowanej, i najlepiej, zasymulowanej w cadzie ramie. Na końcu tylko zebrać wszystko razem, opisać i praca inżynierska skończona |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|