|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Kands Maestro - Trekking Elektryczny |
Autor |
Wiadomość |
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017 Kands Maestro - Trekking Elektryczny
|
|
|
Kands Maestro 2014
Na wstępie chciałbym bardzo podziekować wszystkim na forum, którzy cierpliwie odpowiadali na pytania i doradzali. Dzięki również tym, z którymi wisiałem na telefonach i pytałem po 3 razy o to samo Bez was ten projekt by się nie powiódł.
Dziękuję!
Kilka pierwszych wrażeń, jazda tym rowerem jest niesamowita. Osiąga on prędkość maksymalną 40 km/h na prostej co jest zdecydowanie wystarczające bo i tak jeżdżę raczej po pagórkowatym terenie i trochę wolniej. Jak podjechałem pod pierwszy podjazd o długości ok. 2 km o nachyleniu 7% gdzie normalnie pedałowałem 10-12 km/h to rowerem elektrycznym podjechałem tam ze średnią prędkością 25 km/h lekko pedałując....i byłem w lekkim szoku
Nie katowałem jeszcze roweru i w sumie nie zamierzam , jeżdżę raczej bezpiecznie, pierwsze lub drugie ustawienie sterownika. Sterownik jest w torbie, ma na zewnętrznej obudowie czujnik temperatury podłączony do wyświetlacza. Jak na razie osiągnął 52C przy umiarkowaniej jeździe po górkach. W dotyku był gorący więc obstawiam, że temperatura w środku mogła mieć ok 70C?
Nie wiem, w każdym razie mam dylemat czy nie wywalić sterownika na zewnątrz ale to bardzo szpeci rower w mojej ocenie więc pomyślałem o torbie podsiodłowej, którą mam i sterownik się tam zmieści?? Znowu będzie zamknięty ale tym razem nie będzie mieć sąsiada baterii...?
Dane techniczne
Rama
Rozmiar 21"
Kolor CZARNY, BIAŁY, GRAFITOWY
Rama Kands ALU HYDROFORMING TUBE AL6061
Amortyzator Przód SR SUNTOUR NEX SF-13 regulowany z możliwością blokady
Komplet sterowy AHEAD / NECO / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY
Komponenty
Kierownica KALLOY UNO / ALUMINIOWA / PROFILOWANA
Wspornik kierownicy KALLOY UNO / ALUMINIOWY
Wspornik siodła KALLOY UNO / ALUMINIOWY
Zacisk siodła KALLOY UNO / ALUMINIOWY
Siodło VADER anatomiczne (czarne, białe)
Pedały STALOWE - do wymiany
Napęd
Manetki SHIMANO ALIVIO 3 X 8
Przerzutka przednia SHIMANO ALIVIO FD-M431
Przerzutka tylna SHIMANO ALIVIO RD-M430
Hamulce P/T TEKTRO / V-BRAKE aluminiowy / TEKTRO / V-BRAKE aluminiowy
Dźwignie hamulca SHIMANO ALIVIO
Kaseta SHIMANO ALIVIO CS-HG41 8-rzędowa
Łańcuch SHIMANO UG51
Mechanizm korbowy SHIMANO FCM 311 z ramionami 175mm 48/38/28
Środek Suportu SHIMANO na łożyskach maszynowych
Koła
Obręcze KANDS MAXX / ALUMINIOWE / TRZYKOMOROWE
Piasty SHIMANO kasetowe na łożyskach, uszczelniane, montowane na szybko zamykacze
Szprychy RICHMAN / UCP
Opony Schwalbe Marathon Plus MTB 29" 2.1 54-622 terenowe
wcześniej CST 28” 700 x 38C szosowo - terenowe
Dętki Continental Dętka MTB 28/29 wentyl 42mm presta 47/62-622
wcześniej CST 28"
Inne
Ilość biegów 24
Podpórka CENTRALNA
Dane techniczne napędu:
Silnik Nine Continent RH2809 D (7x9) Tył, KASETA
Sterownik GT500, 36V - 48V, 30A
Bateria 13S8P-48 V, Max 54,6 V. LG MJ1 Pojemność~26 Ah
Przetwornica 12 V
Watomierz LCD v2
Bocznik 50A
CDN...
IMG_20170721_135118.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 434 raz(y) 8,51 MB |
IMG_20170722_080549.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 332 raz(y) 6,05 MB |
|
Ostatnio zmieniony przez Wojtas82 Czw 03 Sie, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017
|
|
|
No i git elegancko To do Jelitkowa będziesz miał czym przyjechać Pomału zacznij na spokojnie mysleć nad skrzynką bo torba wytrzyma jeden max dwa sezony jak pokazuje praktyka innych (osobiście nie sprawdzałem) |
|
|
|
|
esati
stażysta
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 195 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017
|
|
|
Jak Ci się spisują te opony?
Kupiłem sobie taką na tył i nie jestem w stanie jej dobrze ułożyć - ciągle bije na boki tak jakby koło było scentrowane a sama felga jest prosta.
Przy LG MJ1 ja bym się pokusił o sterownik 45A zmodyfikowany na ~35A + termistor lub zabezpieczenie termiczne w silnik. Będzie Ci się mniej grzał i będzie mniej ogrzewał akumulatory i będzie miał lepsze osiągi.
Czarna torba i mało przestrzeni wewnątrz to w takie upały też będzie miała wewnątrz z 40-60C i do tego dolicz ciepło ze sterownika. Do 80C można spokojnie grzać sterownik ale to o co bym się bardziej martwił to temperaturę otoczenia dla akumulatorów. |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017
|
|
|
To jest max balon do tej ramy?
Czy wejdzie tam jeszcze coś większego na tył?
Do mojej leciwej (20 lat) wchodzi max 1.6 i zastanawiam się nad zmianą na taką żeby wszedł jak największy. |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
Wojtas
początkujący
Wiek: 32 Dołączył: 28 Sie 2016 Posty: 31 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017
|
|
|
Świetny ebike Bardzo podobny do mojego. Pierwsze co chyba rzuciło mi się w oczy, aż sam się zdziwiłem to oponki - super wyglądają. v-max 40km/h to chyba masz ograniczenia na sterowniku, bo przy trybie 100% ten sterownik to koło 50km/h jak nic ten zestaw się zakręci, czy się mylę ? Bateria konkret, sterownik 30A dopełnia całość.Gratuluję i życzę miłej jazdy. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017
|
|
|
Dzięki! Jeśli chodzi o opony to trochę ryzykowałem, bo kupiłem na czuja. Spokojnie weszłyby jeszcze szersze ale te są wystarczające. Fajnie się na nich jeździ w po szutrach i po lekkim terenie ale nawet w średnim błotku dają radę chociaż unikam takich nawierzchni. Na asfalcie też normalnie jadą Jeśli chodzi o ułożenie to zakładałem standardowo, bez wody i mydła, następnie dobiłem powietrze na maksa i się ułożyły. Minimalnie spuściłem powietrze i tak jeżdżę.
Szybciej nie chce jechać niż 40 km/h nawet na 120% sterownika, nie wiem, może jestem za ciężki, ważę ok 100kg i szybciej już nie idzie Jeżdżę z reguły na ustawieniu 1 lub 2. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 03 Sie, 2017
|
|
|
esati napisał/a: |
Przy LG MJ1 ja bym się pokusił o sterownik 45A zmodyfikowany na ~35A + termistor lub zabezpieczenie termiczne w silnik. Będzie Ci się mniej grzał i będzie mniej ogrzewał akumulatory i będzie miał lepsze osiągi.
Czarna torba i mało przestrzeni wewnątrz to w takie upały też będzie miała wewnątrz z 40-60C i do tego dolicz ciepło ze sterownika. Do 80C można spokojnie grzać sterownik ale to o co bym się bardziej martwił to temperaturę otoczenia dla akumulatorów. |
No właśnie wiem i faktycznie się trochę grzeje...Rozpatruję przeniesienie sterownika. Co więcej, wymieniłbym nawet sterownik ale jak już to na sinusoidalny o podobnej mocy aby było ciszej i nieco chłodniej. Pytanie czy istnieje coś wymiarów GT500? |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|