Czy mam zepsutą łądowarkę? |
Autor |
Wiadomość |
breq
początkujący
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017 Czy mam zepsutą łądowarkę?
|
|
|
Cześć,
Złożyłem nowy rower z baterią li-pol 20s. Po przejechaniu ok. 100km zasilanie zostało odcięte (chyba przez BMS).
Trochę się stresowałem podłączając ładowarkę (taką jak na zdjęciu w załączniku) po raz pierwszy. Jak się okazało - słusznie. Akumulator nie ładuje się.
Nie jestem pewien co jest przyczyną. Pomierzyłem napięcia:
- napięcie na baterii (przed BMS): 68.2V
- napięcie za BMS (np. na kontrolerze): 7.7V
- napięcie na gnieździe ładowania: 7.4V
Po odpaleniu ładowarki (niezależnie czy jest podłączona do roweru) świeci się zielona dioda (oznaczająca, że ładowanie jest zakończone).
Napięcie na wyjściu ładowarki (w tym stanie) wynosi 2V. Tak ma być? W trybie ładowania (czerwona dioda) będzie 84V?
Czy to wina ładowarki czy może to być też wina BMSa (taki jak na zdjęciu)?
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 21 Sie, 2017
|
|
|
1. Wyjmij ładowarkę z gniazda 230V
2. Poczekaj 3 min, aż wszystkie diody zgasną
3. Włącz ładowarkę do gniazda 230V
4. Poczekaj 3sek
5. Włóż do gniazdka w rowerze
działa? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
breq
początkujący
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | 1. Wyjmij ładowarkę z gniazda 230V
2. Poczekaj 3 min, aż wszystkie diody zgasną
3. Włącz ładowarkę do gniazda 230V
4. Poczekaj 3sek
5. Włóż do gniazdka w rowerze
działa? |
Niestety nie działa (ładowarka nie przełącza się w tryb ładowania po podłączeniu). |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
A jakie masz napięcie ładowarki na "luzie"?
Możesz podpiąć ładowarkę bezpośrednio do zacisków akumulatora z pominięciem wyprowadzeń BMS? |
|
|
|
|
breq
początkujący
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | A jakie masz napięcie ładowarki na "luzie"? |
Ładowarka ma włącznik. Napięcia są następujące:
- włącznik w pozycji "off" - 0.45V
- włącznik w pozycji "on" - 2.19V
Sprawdziłem jeszcze jakie napięcie jest na ładowarce gdy jest podłączona do roweru.
Podłączyłem ładowarkę z włącznikiem w pozycji "off" - 6.5V i powoli spada (ok. 0.01V na sekundę). Włączyłem ładowarkę - dalej to samo (spada jak poprzednio).
zeeltom napisał/a: | Możesz podpiąć ładowarkę bezpośrednio do zacisków akumulatora z pominięciem wyprowadzeń BMS? |
No właśnie, nie będzie to takie proste... Musiałbym trochę rozebrać maszynę. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
Być może ładowarka wymaga podania większego napięcia na wtyczkę ładującą. Są takie ładowarki, że do startu wymaga jakiegoś określonego napięcia akumulatora. Dlatego sugerowałem podpięcie bezpośrednio do baterii. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
oo własnie
Ta ładowarka ma przekaźnik? Jak ma przekaźnik to może nie chcieć startować jeśli BMS odłączył wyjście -C |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
breq
początkujący
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Być może ładowarka wymaga podania większego napięcia na wtyczkę ładującą. Są takie ładowarki, że do startu wymaga jakiegoś określonego napięcia akumulatora. Dlatego sugerowałem podpięcie bezpośrednio do baterii. |
tas napisał/a: | oo własnie
Ta ładowarka ma przekaźnik? Jak ma przekaźnik to może nie chcieć startować jeśli BMS odłączył wyjście -C |
Szczerze mówiąc nie wiem co siedzi w tej ładowarce.
Podpięcie ładowarki bezpośrednio do baterii to jedyne rozwiązanie?
Gdzie mogę kupić bezprzekaźnikową ładowarkę? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
Ona "klikała" w chwili podłączenia do akumulatora?
Jest możliwość, że masz ładowarkę, która nie podaje napięcia na wyjściu, chyba, że zostanie podłączona do akumulatora, wtedy sprawdzi "o, mam wpięty akumulator, ładujemy!"
Problem w tym, że możesz mieć BMSa, który po wyładowaniu aku do 0 odcina także -C i jest tam 0V i czeka na podłączenie na gnieździe ładowarki aby się odblokować.
No i jest tak jakby impas, BMS czeka na napięcie, ale ładowarka nie da napięcia póki na gnieździe jest 0V.
Na razie zdejmij górny dekiel od ładowarki i daj zdjęcie, przekaźnik to taka czarna kostka zaraz obok przewodu z końcówką do ładowania, a przynajmniej tam powinien być. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
breq
początkujący
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Ona "klikała" w chwili podłączenia do akumulatora? |
Nie klikała. W ogóle nie reagowała na podłączenie do akumulatora.
tas napisał/a: | Jest możliwość, że masz ładowarkę, która nie podaje napięcia na wyjściu, chyba, że zostanie podłączona do akumulatora, wtedy sprawdzi "o, mam wpięty akumulator, ładujemy!"
Problem w tym, że możesz mieć BMSa, który po wyładowaniu aku do 0 odcina także -C i jest tam 0V i czeka na podłączenie na gnieździe ładowarki aby się odblokować.
No i jest tak jakby impas, BMS czeka na napięcie, ale ładowarka nie da napięcia póki na gnieździe jest 0V.
Na razie zdejmij górny dekiel od ładowarki i daj zdjęcie, przekaźnik to taka czarna kostka zaraz obok przewodu z końcówką do ładowania, a przynajmniej tam powinien być. |
Brzmi logicznie. Zaraz otwieram ładowarkę.
EDIT: Dodałem zdjęcie wnętrza ładowarki jako załącznik.
20170822_213746.jpg Wnętrze ładowarki |
Pobierz Plik ściągnięto 283 raz(y) 6,04 MB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
Ha! Przekaźnik, mamy winnego całego zamieszania
Sam robiłeś aku czy ktoś Ci robił? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
breq
początkujący
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Ha! Przekaźnik, mamy winnego całego zamieszania
Sam robiłeś aku czy ktoś Ci robił? |
Sam robiłem. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
Hmm, no to zrób eksperyment i rezystorem 20-200R zewrzyj na moment ~2sek pole -B i -C w BMSie i sprawdź, czy na gnieździe ładowarki pojawi się napięcie |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
No bez przesady, ładowarki z przekaźnikiem działają bez problemu z tymi bms'ami.
Zamień po prostu plus z minusem bo pewnie odwrotnie podłączyłeś. Przekaźnik jest po to by zabezpieczyć przed odwrotnym podłączeniem więc nawet jak to nie to to nic sie nie stanie. |
|
|
|
|
breq
początkujący
Dołączył: 07 Cze 2015 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22 Sie, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Hmm, no to zrób eksperyment i rezystorem 20-200R zewrzyj na moment ~2sek pole -B i -C w BMSie i sprawdź, czy na gnieździe ładowarki pojawi się napięcie |
Jutro to przetestuje. Najpierw zewrzeć a później sprawdzić napięcie czy sprawdzić napięcie w trakcie zwierania?
atomek1000 napisał/a: | No bez przesady, ładowarki z przekaźnikiem działają bez problemu z tymi bms'ami.
Zamień po prostu plus z minusem bo pewnie odwrotnie podłączyłeś. Przekaźnik jest po to by zabezpieczyć przed odwrotnym podłączeniem więc nawet jak to nie to to nic sie nie stanie. |
No właśnie sprawdzałem to trzy razy. Jak nic nie zadziała spróbuje mimo tego zamienić kanały. |
|
|
|
|
|