Mxus 5k 5000W - dyskusja ogólna |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017 Mxus 5k 5000W - dyskusja ogólna
|
|
|
Kilka zdjęć z porównania budowy względem mniejszego QS3000.
Oba silniki takie samo Kv
Mxus 25 przewodów w wiązce uzwojenia
QS: 24 przewody w wiązce uzwojenia
Różnic jest bardzo dużo i nieomal na każdym elemencie silnika, średnica, grubość i waga stojana, szersze magnesy, grubsze zęby, grubsze pokrywy montowane na kołnierz, kołnierz na szprychy ma w końcu mięso itp |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
Ostatnio zmieniony przez tas Czw 07 Wrz, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017
|
|
|
Tas nie masz błędu że takie same kV ?
33X3T = 13.47 Kv Max continuous Phase current of 198A
25X4T = 10.07 Kv Max continuous Phase current of 150A
20X5T = 08.05 Kv Max continuous Phase current of 120A
16X6T = 06.71 Kv Max continuous Phase current of 96A
28x3,5 to jest wersja pośrednia 25-33 czyli pewnie ma z 12kV a QS 24x5 ma 9,03 kV.
Jest to silnik sporo szybszy (zdecydowanie więcej niż 1,1kmh/1V, bliżej 1,5kmh przy blokowym)
Soją drogą kawał klocka, jak juz QS wydaje się masywny to co dopiero ten |
Ostatnio zmieniony przez Tomas Czw 07 Wrz, 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017
|
|
|
ale bydle, na dwóch takich to już jakieś lekkie autko by poszło... o ile oś uradzi ciężar
taki cichy, miejski maluszek, cienkuś na li-ionach... marzenie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017
|
|
|
A racja, coś mi się pomieszały opisy
Co ciekawe, całkowita szerokość silnika nie została zmieniona wiec istnieje szansa, że wolnobiegi toczone z 7s na 5s będzie można zastosować jeśli moce nie będą wyższe niż te 6-7Kw (trzymanie silnika za końcówkę osi) |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Bartosh
stażysta
Dołączył: 02 Maj 2017 Posty: 109 Skąd: Cintra
|
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017
|
|
|
Odnośnie wagi 5K, to nie jest on cięższy od QSa 205? Na stronie jest 9kg, ale chyba stary 3k tyle ważył? QS ma prawie 13kg. Jestem ciekaw jak będzie się spisywał (temperaturowo) w terenie i czekam na Wasze testy. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017
|
|
|
15kg waży |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017
|
|
|
to jakby te silniki mocowo poszeregowac ? mxus 3k, qs205, mxus 5k, qs273? Zapomnialem o jeszcze jakims istotnym silniku? |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017
|
|
|
kilka jeszcze by się znalazło:) np Crystalyte THE CROWN , cromotor v3 |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017
|
|
|
Jakim przekrojem przewodu jest zasilany ten silnik?
Edit: już znalazłem
tas napisał/a: | Mxus 25 przewodów w wiązce uzwojenia
QS: 24 przewody w wiązce uzwojenia |
QS 24x5 ma 120 jednostek miedzi
Mxus 25x4 ma 100 jednostek miedzi
Przekrój przewodów zasilających:
Qs 10mm2
Mxus 6mm2
Moment obrotowy:
Qs 24x5 max torque 172,9 Nm
Mxus 25x4 max torque ? (nigdzie nie znalazłem ale myślę że sporo mniejszy przy w/w i n/w parametrach - wynika to z nawoju)
Prędkość obr/V
Qs 24x5 = 9,03Kv
Mxus 25X4T = 10.07 Kv
Prąd fazowy:
Qs 24x5 few second of 150A (w krótkim czasie do 300A)
Mxus 25X4T max continuous Phase current of 150A ( w krótkim czasie - tutaj nic nie podają )
Sądzę że QS będzie miał większe przyspieszenie ze wzgl. minimalnie mniejszy nawój.
Nie są to takie same silniki. Jeśli już - to porównywalne.
Biorąc pod uwagę to że Mxus jest szybszy od QS-a - więc więcej A trzeba wtłoczyć w fazy by uzyskać odpowiedni moment - a za tym idzie większy przekrój przewodów zasilających silnik (który powinien być (!!!) a go nie ma).
Nie ma co gdybać, Ciekawsze porównanie będzie w porównaniu tych silników z natury jeśli chodzi o porównanie temperatur i innych walorów
Jeśli chodzi o zasilanie to nie zaszaleli Szerszy stojan od QS oraz szybszy nawój chciałby więcej papu Dostanie ale "wąskim gardłem"
Jeśli chodzi o wagę i wymiary (przynajmniej niektóre) - powoli zbliżamy się do QS273
Jeśli chodzi o stylistykę detali Mxus - to tu jest szaleństwo
Ps : Ogólnie mógłbym to wszystko nazwać (jeśli chodzi o Chiny) niezłą "wylęgarnią" silników Niedługo zrobią 25x12...albo 45x25.. Jak się pojawią w sprzedaży wówczas wszyscy będziemy je z podnieceniem montować...ale będzie power a może już takie są
Podsumowując : Jest to b.ciekawy silnik. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
MateuszSz
początkujący E team Beskid Śląski
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 46 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017
|
|
|
Chłopaki testujcie silnik i czekamy na opinie z Żywca wzięte Jest to ciekawa propozycja do nowych konstrukcji. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017
|
|
|
Dlugas napisał/a: |
QS 24x5 ma 120 jednostek miedzi
Mxus 25x4 ma 100 jednostek miedzi
|
To nie tak, jako tako nie ma czegoś takiego jak "jednostka miedzi".
Mxus ma grubsze uzwojenie oraz krótsze, czyli rezystancja tychże uzwojeń niższa więc niższe straty = niższe grzanie. Ale aby zrekompensować mniej owinięć wokoło zębów stojana musieli go poszerzyć, dać większe magnesy (mniej owinięć = szybszy silnik, szersze magnesy/stojan = wolniejszy, niweluje się to wzajemnie) dlatego mimo różnic w budowie prędkości są porównywalne. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017
|
|
|
oczywiscie ze jest cos takiego jak jednostka miedzi ale nalezy ja porownywac dla silnikow o tej samej budowie i owijanych wiazkami o tym samym przekroju. Na ES bardzo duzo ludzi tak wlasnie silniki porownuje. W przypadku gdy oba silniki maja inna budowe i przekroj wiazek no to faktycznie nie ma jak tego porownac. Szersze magnesy daja proporcjonalnie wiekszy moment ale nie wplywaja na predkosc (Kv) silnika |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017
|
|
|
Ale to chyba się nie praktykuje, aby stojan był szerszy niż magnesy? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017
|
|
|
A to nie jest przypadkiem ślepy zaułek?
Biorąc pod uwagę stosunek mocy do masy to silnik od Tesli ważący 35kg dysponuje mocą maksymalną na poziomie 257kW. Ten Mxus powinien mieć pi razy oko 110kW w szczycie i to mocy mechanicznej a nie pobieranej z akumulatora.
Nie wspominając o dodatkowych 15kg wożonych w tylnym kole ... |
|
|
|
|
MateuszSz
początkujący E team Beskid Śląski
Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 46 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: Nie 10 Wrz, 2017
|
|
|
Według tej szerokości magnesów i wielkości silnika to jego moment obrotowy Nm powinny być coś na poziomie 200Nm. Nie wiem czy tego dokładnie nie zbadali bo nigdzie nic nie pisze. Nie chce się wierzyć żeby był gorszy niż w Qs 205. Co myślicie? |
|
|
|
|
|