Kross Evado 1.0 M.O.N.S.T.E.R |
Autor |
Wiadomość |
matys
młodzik
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 71 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017 Kross Evado 1.0 M.O.N.S.T.E.R
|
|
|
Witam wszystkich w moim temacie przedstawiającym moją pierwszą budowę e-bajka !
Przygodę z rowerami elektrycznymi rozpocząłem od momentu, w którym użytkownik bioly dał mi się "karnąć" na swoim e-bajku z tego tematu: KLIK
Przez pierwsze 30 sekund nie wiedziałem co się dzieje, po kolejnych 30 sekundach wiedziałem, że muszę mieć takie cudo. Kolega bioly był na tyle miły, że użyczył mi swojej maszyny na tydzień testów, które tylko utwierdziły mnie w chęci posiadania takiego pojazdu.
Za bazę do przebudowy posłużył praktycznie nowy (170 km przbiegu) Kross Evado 1.0
Praktycznie wszystkie części potrzebne do elektryfikacji zakupiłem tutaj na forum oraz w sklepie Nexun. Za wykładnię do przeróbki posłużył mi oczywiście blog użytkownika Tas.
Tak przedstawia się obecnie moja konfiguracja:
Rower: Kross Evado 1.0
Silnik: 9c 10x6
Sterownik: GT1500
BMS: 20s 80A
Bateria: 20s2p z Lipo Turnigy HC (84V 10Ah)
Opona tył: CST C-1435
Hamulce przód: V-brake z klockami Author ABS-3CC
Hamulce tył: zacisk Shimano BR-M416, tarcza Kross
Błotniki: SIMPLA HAMMER 2
Oświetlenie przód: Olight S1R Baton
Oświetlenie tył: Kross
Licznik: Sigma 12.12
Prace rozpocząłem od ogarnięcia silnika: pogrubienie przewodów, wyłącznik termiczny oraz termopara typu K
Przeciąganie kabelków
Jeszcze kapka silikonu i można zamykać
Pierwsza przymiarka baterii w skrzynce
Pakiet nabiera kształtów
Montaż na ramie
Instalacja woltomierza
BMS w trakcie pracy + ogarnianie kabelkologii
Pierwsze odpalenie, w oczekiwaniu na termometr obsługujący termoparę za wskaźnik posłużył mulimetr
Jedna z pierwszych wycieczek - Frombork, widok na zalew
Wpadły naklejki
I kask fullface TSG Advance
Na chwile obecną zrobiłem bajkiem jakieś 300 km i jest moc
V max z jaką jechałem to 76km/h i jeszcze pójdzie, do sprawdzenia
Zasięg max jaki udało mi się przejechać to 50km, a woltomierz pokazywał jeszcze 51% batki
Na chwile obecną zostaje zamontować wyświetlacz od temperatury silnika i sterownika oraz kolejne dociąganie szprych. |
_________________ Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2017
|
|
|
matys napisał/a: | Zasięg max jaki udało mi się przejechać to 50km, a woltomierz pokazywał jeszcze 51% batki |
Sprawdź dokładnie ten voltomierz czy nie przekłamuje. Ogniwa lipo nie mają już w sobie energii przy 3,5V na celę. Przy pakiecie 20s będzie to 70V (jeśli się mylę proszę o sprostowanie mnie przez forumowiczów )
Kupiłem taki voltomierz próbnie na ali i okazuje się że ma bardzo dużo nastaw a sprzedający opisał nastawy tak - jakie podaje Nexun. Po podłączeniu i uruchomieniu menu okazało się że jest tam wiele nastaw, dużo więcej niż tych nexunowych. Patrząc na kolor diod w tym Twoim voltomierzu (i poziom energii - jak piszesz że "pozostało 51% batki") od razu do głowy przychodzi mi właśnie ten mój voltomierz. Mam też nexunowy i tam kolor diod przechodzi z zielonego poprzez pomarańczowy i dopiero czerwony. W tym z ali jest od razu przejście z zielonego w czerwony - tak jak u Ciebie.
Co ciekawe - nigdzie nie znalazłem opisu menu do tego mojego z ali - a po kontakcie ze sprzedającym w sprawie tego voltomierza - odpisał mi że jest to nie możliwe żeby miał inne menu niż to co podaje na stronie ali przy sprzedawanym voltomierzu.
I tak w mojej maszynie mam na szczęście dwa pomiary napięcia - jeden z watomierza(podaje mi napięcie i z wyliczonej pobranej energii wyświetla mi poziom % energii pozostałej w baterii) a ten drugi założyłem tak doświadczalnie dla porównania wskazów. Okazało się że pomiar jest jak najbardziej ok do poziomu60% dla tych dwóch (watomierza i drugiego voltomierza) ale przy 40% rzeczywistej pozostałej energii - ten voltomierz z ali pokazuje mi 51% i właściwie już nie spada w dół podczas gdy ten drugi pokazuje coraz mniejszą ilość energii.
Wychodzi na to że na pewno sprawdziłby się przy li ionach przy tych nastawach.
Jeśli chodzi o nastawy tego dziwnego menu - coś tam znalazłem na chińskich stronach ale wszystko opisane krzakami i jedynie cyfry wskazujące napięcia (np3,7V) dały mi do myślenia jak to ustrojstwo ustawić, zresztą tak samo było z ilością aku w szergu (od 4S do 22S). Reszty nie byłem w stanie rozkminić więc wskazuje mi to co wskazuje
Dlatego - sprawdź sobie to ! |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017
|
|
|
Na takiej baterii robi się ~70km (nie szalejąc, średnio 30kmh). Jeśli pokazuje Ci jeszcze 50% to coś źle z odczytem jak pisze kolega wyżej. |
|
|
|
|
matys
młodzik
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 71 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017
|
|
|
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie zrobiłbym kolejnych 50km przy tym wskazaniu woltomierza 51%. Co ciekawe ikona tej baterii była prawie pusta (została jedna kreseczka), a napięcie batki wynosiło nieco ponad 74V. Muszę zrobić test przy jakim wskazaniu odetnie mnie BMS, niestety aura nie sprzyja dalekim wycieczkom...
Co do menu tego woltomierza to nie mam tam żadnych dodatkowych opcji, tylko to co na stronie nexun opisane. |
_________________ Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017
|
|
|
matys napisał/a: | Muszę zrobić test przy jakim wskazaniu odetnie mnie BMS |
To też nie jest miarodajne ponieważ bms może odciąć przy 2,5V co dla li-ionów jest napięciem "dolnym" ale nie dla li-poli. Możesz szybko "zajechać" pakiet. |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
jaca82pl
początkujący mam marzenie
Dołączył: 19 Wrz 2017 Posty: 1 Skąd: Radzionków
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017
|
|
|
matys napisał/a: | Tak przedstawia się obecnie moja konfiguracja:
Rower: Kross Evado 1.0
Silnik: 9c 10x6
Sterownik: GT1500
BMS: 20s 80A
Bateria: 20s2p z Lipo Turnigy HC (84V 10Ah)
Opona tył: CST C-1435
Hamulce przód: V-brake z klockami Author ABS-3CC
Hamulce tył: zacisk Shimano BR-M416, tarcza Kross
Błotniki: SIMPLA HAMMER 2
Oświetlenie przód: Olight S1R Baton
Oświetlenie tył: Kross
Licznik: Sigma 12.12 |
Czy mogę prosić o wycenę Twojego rowerku ? |
_________________ Chcę elektryczny rower ! więc szukam roweru i elektryki do niego ;] |
|
|
|
|
matys
młodzik
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 71 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Wto 19 Wrz, 2017
|
|
|
Części do elektryfikacji 3300 zł + rower |
_________________ Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p |
|
|
|
|
matys
młodzik
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 71 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017
|
|
|
Słuchajcie za każdym razem jak podłączam ładowarkę do roweru słychać jak przeskakuje iskra
Podłączam najpierw ładowarkę do bajka, a potem ładowarkę do sieci
Gniazdo mam dokładnie takie:
http://nexun.pl/sklep/ele...zczelnione.html
A ładowarkę taką:
http://nexun.pl/sklep/lad...-lipoliion.html
Da się to jakoś wyeliminować ? Czy olać to i się nie przejmować ? |
_________________ Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017
|
|
|
Tak, podłączaj w odwrotnej kolejnosci |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 22 Wrz, 2017
|
|
|
Zawsze każdy sprzęt posiadający ładowarkę podłącza się najpierw do 230V, a dopiero do urządzenia |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
matys
młodzik
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 71 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 23 Wrz, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Zawsze każdy sprzęt posiadający ładowarkę podłącza się najpierw do 230V, a dopiero do urządzenia |
a ja całe życie na odwrót robiłem...
Oczywiście pomogło, dzięki ! |
_________________ Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p |
|
|
|
|
matys
młodzik
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 71 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Nie 24 Wrz, 2017
|
|
|
Ebajkowe grzybobranie
|
_________________ Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p |
|
|
|
|
matys
młodzik
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 71 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pią 06 Paź, 2017
|
|
|
V max przetestowane, już więcej raczej nie pójdzie
Oczywiście batka na full i wiatr w plecy
|
_________________ Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p |
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 06 Paź, 2017
|
|
|
Ale chyba bez fotelika z pasażerem ? |
|
|
|
|
matys
młodzik
Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 71 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 07 Paź, 2017
|
|
|
Hehe no bez fotelika, przy tej prędkości to by chyba odleciał |
_________________ Ebike Kross Evado 1.0 MXv3 GT1500 20s2p |
|
|
|
|
|