Bicie powiązane z rezonansem? |
Autor |
Wiadomość |
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017 Bicie powiązane z rezonansem?
|
|
|
Mam Gt500 i od początku rezonanse. Co więcej, rezonans pojawił sie również przy hamowaniu z regenem. Przy hamowaniu z większej prędkości słychać taki sam rezonans jak przy przyspieszaniu. Zdjąłem torqe army, zadnych śladów zużycia. Wrzucam filmik gdzie słychać bicie.Moze ktoś doradzi? Dzięki! https://youtu.be/qO9sB3hMXf0 |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017
|
|
|
Jedno ustawiene kombinacji przewodow od czujnikow halla powoduje nerwowa.prace silnika. Moze to ich kolejnosc. Chyba ze uzywasz silnika bez halotronow. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017
|
|
|
Mam czujniki ale nie sądzę aby to było to. |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017
|
|
|
chodzi ci o rezonans czy o ten dźwięk jakby jakieś wewnętrzne kable obcierały o pokrywke silnika? |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017
|
|
|
Takie jakby huczenie. Występuje tylko na najwyższych obrotach. A rezonans swoją drogą ale tylko jak rower jest obciążony. |
|
|
|
|
misiek998
młodzik
Dołączył: 11 Cze 2016 Posty: 81 Skąd: opole
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017
|
|
|
Mam podobnie, delikatne bicie - opisałem w swoim temacie i nie wiem czy cokolwiek da się z tym zrobić. Tak to u mnie wygląda na chwile obecną
https://www.youtube.com/watch?v=AjXlqbeBsrg
W moim przypadku jest dołek na obręczy, niewielki bo niewielki i ja podczas jazdy tego nie odczuwam, ale silnik już tak |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 16 Wrz, 2017
|
|
|
Jaki to sterownik? |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 17 Wrz, 2017
|
|
|
Słyszalne dźwięki sugerują halle ale..sterownik ma "samonaukę" spróbuj ją przeprowadzić.Sterownik z rodzaju "wyższa klasa" ale też mogą jakieś "usterki" np.w sofcie wystąpić. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017
|
|
|
Mam już sterownik x2 i to bicie nie ustępuje... Zdjąłem nawet oponę i też bije. Ja mam wrażenie, że te silniki są z papieru.... |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017
|
|
|
W okolocach 3miasta masz caly peleton chlopakow z porzadnymi rowerami. Ugadaj sie, niech Ci ktos sprawdzi co to jest. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 08 Paź, 2017
|
|
|
Pytanie kto 🙂 moja ostatnia nadzieja to scentrowane koło. Po zdjęciu opony widzę minimalne przekoszenie ale nie umiem uznać czy to wina tego bicia. Poza tym rower przejechał ledwo 1100km od nowości |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 09 Paź, 2017
|
|
|
Dałem koło do centrowania. Czy to możliwe, że minimalnie krzywa obręcz daje dość głośne bicie? Czy może luźne szprychy? Zaczynam wątpić, że to wina silnika ale okaże się jak odbiorę koło. Miał ktoś może podobne doświadczenia? Dodam, że bicie na filmie jest nie słyszalne bo chyba mikrofon w telefonie nie ogarnia tak niskich częstotliwości. |
|
|
|
|
misiek998
młodzik
Dołączył: 11 Cze 2016 Posty: 81 Skąd: opole
|
Wysłany: Pon 09 Paź, 2017
|
|
|
Może ci to podpowie, ale u mnie ostatecznie ukruszył się magnes przez takie delikatne skrzywienie, tzn bicie góra-dół obręczy. Miałem tak od nowości, mógł mi np kurier uderzyć. Ja zrobiłem 2800km, silnik rozebrany, pół magnesu wyrzucone, rozebranie silnika jest dziecinnie proste, poskładałem do kupy, sprawdziłem czy działa - tak - wrzuciłem do auta i zawiozłem dziś obręcz do znajomego serwisu, tam mają spróbować usunąć bicie "góra-dół". Jak się uda będę wniebowzięty, jak nie, to jeszcze nie wiem, zostawię tak, lub kupię nową obręcz, ostatecznie silnik, ale ten jeszcze kręci
EDIT:
Sam nie wiem co ci doradzić. Wymień obręcz? najlepiej jeździj jak jest, zacznie szurać rozbierz. W moim konkretnym przypadku odstawiłem auto na 2 miesiące i wszędzie kręciłem rowerem, więc ten 1000 co dawałem za silnik się w pewnym sensie już zwrócił |
Ostatnio zmieniony przez misiek998 Pon 09 Paź, 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 09 Paź, 2017
|
|
|
U mnie magnesy są całe. Wszystko ok. To bicie zaobserwowałem montujac silnil w imadlo i podlaczajac zasilanie na krótko. Na centrownicy kolega z serwisu na szybko mówił, że jest troszkę wygięte. Mam nadzieję, że to to. |
|
|
|
|
Wojtas82
kierownik
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 372 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 09 Paź, 2017
|
|
|
Sęk w tym, że chcę wyeliminować koło jako możliwość bicia. Jeśli koło będzie idealnie wycentrowane i nadal będzie to delikatne walenie to oznacza, że te silniki mają jakąś wadę bo z tego co widzę to nie jestem pierwszy |
|
|
|
|
|