|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Druga bateria do fabrycznego roweru |
Autor |
Wiadomość |
Simplon
początkujący
Dołączył: 10 Paź 2017 Posty: 3 Skąd: Dolnośl
|
|
|
|
|
Tsport
stażysta
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017
|
|
|
Jeżeli miałbym coś zasugerować to zrobiłbym stacyjkę z 3 położeniami.
W zależności od położenia kluczyka "odpalany" byłby inny pakiet.
0 na środku - wyłączone
W lewo 1 - pakiet 1
W lewo 2 - pakiet 2
Wtedy 2 pakiet na bagażniku. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017
|
|
|
Jeżeli to będą IDENTYCZNE pakiety, a nie ma w nich komunikacji po kablu danych, tylko samo zasilanie, to można je naładować do pełna i spinać razem. To lepsze rozwiązanie, niż przełączanie zasilania. Dodatkowe przewody do dowolnej wtyczki można wyprowadzić z gniazda zasilania, lub przewodów zasilających kontroler. |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017
|
|
|
Potwierdzam, to bardzo praktyczne rozwiązanie. Posiadamy z małżonką pojazdy z takimi samymi pakietami. Kiedy testowałem latem swój nowy prototyp w przejeździe z Siedlec do Szklarskiej Poręby i z powrotem, zrównolegliłem oba. Po naładowaniu wcześniej każdego do pełna. Pokonywałem bez problemu do 250 km bez doładowywania na trasie. Bardzo fajnie ładuje się to jedną ładowarką. Mam dodatkowo podgląd napięcia przy załączonym watomierzu - liczniku Michała. Wiem jakie jest napięcie i ile czasu mniej więcej potrzebuję na doładowanie. Przypominam, że pakiety są zabezpieczone Beemesami. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
Tsport
stażysta
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Jeżeli to będą IDENTYCZNE pakiety, a nie ma w nich komunikacji po kablu danych, tylko samo zasilanie, to można je naładować do pełna i spinać razem. To lepsze rozwiązanie, niż przełączanie zasilania. Dodatkowe przewody do dowolnej wtyczki można wyprowadzić z gniazda zasilania, lub przewodów zasilających kontroler. |
Zeltom, a co się stanie jak pakiety nie będą identyczne? Czy nie można korzystać z 2óch pakietów o rożnych pojemnościach zabezpieczonych BMS`ami? Wyobrażam sobie to w ten sposób, że korzystamy równolegle z 2 pakietów, w takim rowerze nie idzie pewnie więcej jak 15-17A ze sterownika więc rozłoży się to po 7,5-8,5 A na akumulator. Efekt będzie taki, że rozładowujemy małym prądem do odcięcia BMS`a na słabszym aku i dalej idzie już 15-17A z mocniejszego aku.
Jakie jest zagrożenie, jeżeli aku nie będą identyczne?
PS. oczywiście takie dywagacje są możliwe gdy nie ma komunikacji miedzy baterią a sterownikiem. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017
|
|
|
Chodzi o prądy wyrównawcze. Jeśli napięcie podane na wyjście akumulatora po jego rozładowaniu nie będzie go ładowało, to można się bawić w różne pojemności, choć ogólnie nie zaleca się takich zabaw.
Można też dać diody zaporowe na obu wyjściach, tak by jeden z akumulatorów nie ładował drugiego, ale wystąpią na nich spadki napięć. Ostatecznie można przełączać zasilania, ale wtedy jeden z akumulatorów będzie wiózł drugi, który nie jest podłączony, dodatkowa waga do pokonania.
W jednym z moich rowerów mam spięte równolegle 3 identyczne akumulatory z BMS-ami i zachowują się normalnie.
Spięte plusy, wejścia do ładowania i wyjścia do kontrolerów. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017
|
|
|
Identyczne aku są tylko na początku eksploatacji.
Posiadanie na stale pakietu podwójnego do przejazdu 250 km jest potrzebne/ przydaje się okazjonalnie. To oznacza, że większość czasu tego dodatkowego moglo by nie być.
To z koleji wskutek nie równomiernego czasu eksploatacji, spowoduje ich zroznicowanie.
Rozlaczane, osobne aku to możliwość szybszego ładowania, ładowania poza rowerem.
Zatem trzeba brac to pod uwagę. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 11 Paź, 2017
|
|
|
Zapewne masz całkowitą rację. Niemniej jestem zdumiony dobrą kondycją pakietu, który kupiłem od Atomka w maju 2016 roku (Sanyo GA). Przejechałem na nim do dzisiaj ponad 12 k kilometrów i mam możliwość ich precyzyjnego monitorowania Pulsarem 3. Drugi pakiet (taki sam) kupiony trochę później jest zdecydowanie mniej eksploatowany (może ze 3 K). Ładując i jednocześnie obserwując balansowanie obu pakietów nie widzę żadnych różnic. Też nie obserwuję spadku ich pojemności. Na codzień ładowarka 14S 6A no i co jakiś czas ładuję Pulsarem (co dwa tygodnie), sprawdzając na wykresach balansowanie. Nie ma żadnych rozjazdów, nawet małych. W porównaniu z żelami (a jeżdżę na elektrykach od 2005 roku) to bajka. Zero problemów.
Po opisywanym rajdzie na południe Polski (ok. 7 pełnych ładowań zrównoleglonych pakietów w obie strony - ok. 1600 km) ładowałem Pulsarem z balansowaniem i też nie było żadnych różnic.
Inną sprawą jest to, że pakiety obciążałem maksymalnie 18A prądu, no trochę w Szklarskiej pokonując 16% wzniesienia silnik pobierał troszeczkę więcej. Ogniwa u mnie nie są katowane.
Niebawem opiszę na swojej stronie wyniki z testu mojego nowego pojazdu. Na razie wrzuciłem tylko fotografię, zmokłej maszyny po 7 godzinnej jeździe w deszczu. W każdym razie przymierzam się właśnie do zastosowania w niej dwóch równoległych pakietów 24V, które można spinać równolegle i szeregowo co ma znaczenie do spełnienia warunku obniżenia mocy silnika Magic Pie z 1000W do 250 (tyle pobiera przy 24V i jest to w specyfikacji silnika) by móc podróżować po Europie i krajach przestrzegających ograniczenia mocy silnika do 250W. |
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
Simplon
początkujący
Dołączył: 10 Paź 2017 Posty: 3 Skąd: Dolnośl
|
Wysłany: Czw 12 Paź, 2017
|
|
|
Dziękuję za masę informacji. Czy może ktoś zaoferować drugi akumulator oraz wtyczki, najlepiej pasujący do tej samej ładowarki. Jestem zainteresowany zakupem. Mam wolny bagażnik na baterię. |
_________________ Simplon Kagu |
|
|
|
|
Tsport
stażysta
Dołączył: 11 Mar 2015 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12 Paź, 2017
|
|
|
Simplon napisał/a: | Dziękuję za masę informacji. Czy może ktoś zaoferować drugi akumulator oraz wtyczki, najlepiej pasujący do tej samej ładowarki. Jestem zainteresowany zakupem. Mam wolny bagażnik na baterię. |
Napisz w odpowiednim dziale - Kupię |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|